AAP og lønn under foreldrepermisjon

millemarie

Forelsket i forumet
Har et spørsmål, pga helsen går jeg muligens Iver på AAP i slutten av 2024.
Lurer på hvordan det regnes mtp lønn under foreldrepermisjon ?

Er det gjennomsnitt av hva du tjener de tre siste månedene? Eller gjennomsnitt av de 6 siste mnd? 10 siste…? Står mye forskjellig
 
Om jeg klarer et svangerskap til pga helsa er også noe jeg vurderer, men var ikke det jeg spurte nå :)
 
Om du går på AAP før du skal ut i permisjon, så er det den inntekten de beregner foreldrepenger ut ifra! Og det er 66% av tidligere inntekt mens du var sykemeldt/var i jobb!
 
Om du går på AAP før du skal ut i permisjon, så er det den inntekten de beregner foreldrepenger ut ifra! Og det er 66% av tidligere inntekt mens du var sykemeldt/var i jobb!
Ja vet, men det er vesentlig forskjell i lønn for min del om de tar gjennomsnitt i de tre siste mnd eller siste seks eller ti mnd for min del. Om jeg får AAP de tre siste mnd før fødsel feks.
 
Ja vet, men det er vesentlig forskjell i lønn for min del om de tar gjennomsnitt i de tre siste mnd eller siste seks eller ti mnd for min del. Om jeg får AAP de tre siste mnd før fødsel feks.
Du kan søke spesifikt om at de velger et av grunnlaget basert på hvor forskjellig det er for deg. De skal alltid regne slik at du ståe sterkest mulig.
 
Back
Topp