5+4 og ingen hjerteaktivitet på tidlig ultralyd

Alma30

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Ser ikke ut til at dette går veien... :( Ul i går viste at embryo var ca 5+4, men han fant ikke hjerteaktivitet og sa at det ikke lovet godt. Skal ta ny ul til uka, legen regnet med MA. Men sa jeg skulle dra på sykehuset hvis jeg begynte å blø i helgen.. Har vel egentlig innsett at dette ikke går bra, men spør likevel, er det noen som har opplevd å ikke se hjerteaktivitet i uke 5+4, men at det har gått bra? (legen var også spesialist i fostermedisin, så han burde vel ha sett, og ville vel kanskje ikke vært så negativ hvis han hadde håp..)
 
Heisann! Ikke mist motet ennå. Jeg var 6+2 og gynekolog på poliklinikk på sykehus sa jeg var HELDIG som fikk se hjertet banke da.

Det var litt fint å høre, men jeg har i tillegg mistet det lille jeg hadde av symptomer - føler meg ikke gravid i det hele tatt :-(
 
Heisann! Hold motet oppe. Søskenbarnet mitt var på ul i uke 6. Der fant de ingen hjerteaktivitet, hun fikk beskjed om å komme tilbake en uke etterpå, men måtte regne med at hun måtte få tabletter for å få ut fosteret, da de trudde hun hadde hatt MA.. Men da hun kom tilbake i uke 7, fant de ett bankende hjerte ❤ krysser fingrene for deg :)
 
Det var litt fint å høre, men jeg har i tillegg mistet det lille jeg hadde av symptomer - føler meg ikke gravid i det hele tatt :-(
Vet du, det er også helt helt normalt [emoji173] symptomer kan komme som et slag i magen, for så å plutselig sporløst forsvinne. Føler meg helt symptomfri selv nå og har vært det noen dager. Ikke ta sorgene på forskudd. Plutselig kan du ligge langflat med ligamentsmerter, brystvorter som brenner opp og føles som om at de skal falle av, en overveldende kvalme.. you name it. Det er veldig normalt at det kommer og går [emoji173] krysser fingrene for at spiren vokser seg til ennå og at alt er som det skal
 
Keg var på TUL i går (5+6) og da var GYN veldig overasket over at vi fikk se/høre hjertet, det IKKE vanlig. Og hun er en av landets ledende leger innenfor ivf osv. Jeg tror ikke du skal ta sorgene på forskudd ❤
 
Hæ? Seriøst? Det er veldig vanelig og ikke se noe så tidlig! Jeg fikk beskjed av spesialist med å vente til jeg var over 7 uker fordi det var ikke sikkert man kunne se hjerteslag! Var 7 uker og ble satt tilbake 1 uke altså til 6 uker. Hvis jeg da hadde gått i uke 6 og ikke finni hjerte pga jeg var uke 5 da og fått beskjed om MA? Nei vetu hva... ikke mist motet pga det før du har vært på ny ul:) 5+4 er VELDIG tidlig... om en uke kan mye være annerledes:)
 
Vi skal på TUL neste torsdag, er da 7 uker. Fikk beskjed av fertilitetsklinikken om at det var best å gå da for da for å se hjerte og antall.

Masse lykke til :Heartred
 
Ser ikke ut til at dette går veien... :( Ul i går viste at embryo var ca 5+4, men han fant ikke hjerteaktivitet og sa at det ikke lovet godt. Skal ta ny ul til uka, legen regnet med MA. Men sa jeg skulle dra på sykehuset hvis jeg begynte å blø i helgen.. Har vel egentlig innsett at dette ikke går bra, men spør likevel, er det noen som har opplevd å ikke se hjerteaktivitet i uke 5+4, men at det har gått bra? (legen var også spesialist i fostermedisin, så han burde vel ha sett, og ville vel kanskje ikke vært så negativ hvis han hadde håp..)

Tror jeg var lenger på vei da legen ikke fant hos meg.. tok blodprøver med en ukes mellomrom, og det var økende hcg. Så tok ny UL uka etter, og da var det et lite bankende hjerte <3
 
Takk for støttende ord. Det er godt å lese selv om jeg tenker det verste. Skal til legen å måle HCG senere i dag.. Håper dere har rett i at det er for tidlig å se hjertet.
 
Takk for støttende ord. Det er godt å lese selv om jeg tenker det verste. Skal til legen å måle HCG senere i dag.. Håper dere har rett i at det er for tidlig å se hjertet.
En venninne fikk ikke sett bankende hjerte før hun var 7+2, da skulle de bare ta en siste sjekk siden hun hadde hatt en blødning og før hun fikk piller for å ta abort.. plutselig var det et bankende hjerte der :) jeg krysser fingrene! Det er utrolig tidlig å skulle se et hjerte banke bare 5+4. For det første er det så bittebitte lite at det skal litt til for å fange det opp.. for det andre, så er det godt mulig det ikke har startet ennå [emoji173] håper du klarer å slappe litt av og ikke kaver deg opp for mye. Krysser fingrene! Stoor klem
 
En venninne fikk ikke sett bankende hjerte før hun var 7+2, da skulle de bare ta en siste sjekk siden hun hadde hatt en blødning og før hun fikk piller for å ta abort.. plutselig var det et bankende hjerte der :) jeg krysser fingrene! Det er utrolig tidlig å skulle se et hjerte banke bare 5+4. For det første er det så bittebitte lite at det skal litt til for å fange det opp.. for det andre, så er det godt mulig det ikke har startet ennå [emoji173] håper du klarer å slappe litt av og ikke kaver deg opp for mye. Krysser fingrene! Stoor klem

Takk :Heartred Åh, jeg håper du har rett.
 
Hold motet oppe :) 5+4 er veldig tidlig.. da er det jo bare 3 dager siden hjertet begynte å slå så er nok ikke uvanlig å ikke finne noe på UL da. Krysser alt jeg har for deg, og for at dette skal gå bra <3
 
Har du andre symptomer på MA? Hvis ikke hadde jeg ikke bekymret meg! Jeg var på UL i uke 5+5 pga blødning. Da så de en fostersekk og et fosterannlegg men ikke noe bankende hjerte. Kom tilbake i uke 6+5 og da var det et lite bankende hjerte på skjermen :)
 
Hvordan er 5+4 iforhold til din beregning av termin? Dersom mini følger skjema og er ca 5+4 ifølge dine beregninger også hadde jeg ihvertfall ikke bekymret meg :)
 
Med første var jeg på tidlig ul for å se hvor langt jeg hadde kommet. På den første så vi kun en tom fostersekk og legen sa det samme til meg, at det mest sannsynlig ikke var noe og at jeg skulle inn igjen uka etter for ny ul og få tabletter for aport. Da vi kom tilbake 6 dager senere var jeg 6+4 og vi så et bankende hjerte [emoji5]
 
Jordmor og spesialist som jeg var hos i går sa at det var en vanlig misforståelse at hjertet begynte å slå 5+0/5+1.. Hun fortalte at det begynte et sted mellom 5+5 og 6+5.. Jeg krysser alt jeg har for dere ❤️
 
Back
Topp