3 blir plutselig 5

Så herlig med to stykk ❤️ Gratulerer så mye :)
 
Svangerskapskontroll hos legen i dag, alt bra så langt. Tok også glukosebelastningstesten. Var veldig spent på den, men drikka gikk ned og de to timene gikk relativt fort med strikketøyet i henda :) Får ikke svar på den før i morgen, er passe spent på det da. Men å være tvillinggravid og faste, det var jo ikke akkurat enkelt. Jeg som er sulten heeeele tiden Smakte godt med frokost når jeg var ferdig da :)
 
Svangerskapskontroll hos legen i dag, alt bra så langt. Tok også glukosebelastningstesten. Var veldig spent på den, men drikka gikk ned og de to timene gikk relativt fort med strikketøyet i henda :) Får ikke svar på den før i morgen, er passe spent på det da. Men å være tvillinggravid og faste, det var jo ikke akkurat enkelt. Jeg som er sulten heeeele tiden Smakte godt med frokost når jeg var ferdig da :)

Så bra det gikk helt greit å ta den testen! Satser på at alt er bra og at du ikke er i faresonen [emoji1360]
 
Skal også ta testen snart. Ta med strikketøyet skal jeg også gjøre. Stjeler tipser ditt :) fikk du med eller uten smak ? Følte du for å kaste opp ?
 
Skal også ta testen snart. Ta med strikketøyet skal jeg også gjøre. Stjeler tipser ditt :) fikk du med eller uten smak ? Følte du for å kaste opp ?
Jeg fikk denne https://www.apotek1.no/produkter/glucosepro-glukosetoleransetest-250ml-957755p
Den er med litt smak, og jeg fikk den kjøleskapskald. Skal du ta den hos fastlegen din vil jeg nesten anbefale deg å ringe på forhånd og spørre om dem bruker den, evt om du kan ta den med selv. Jeg ble ikke kvalm i det hele tatt. Hadde det vært kullsyre i den hadde det nesten ikke vært verre enn vanlig cola mtp sødme.
 
26 uker i dag :dance011:dance008
Har maks 12 uker igjen, men jeg har en følelse av at kanskje 10 er mer reelt. Tiden vil jo vise om følelsen min stemmer da, men.
Nå kan vi jo faktisk begynne å tenke på nav og foreldrepengesøknaden.
 
Var å handlet noen pakker med bleier i dag, og slike tørre engangskluter. Og så har jeg startet å vaske babytøyet. Nå har jeg ca 80 dager igjen maks :) Må se om jeg finner medela pumpa mi, og se over den om jeg trenger noe til den. Skal være 3 for 2 på vitus apotek til 1 oktober på en del barneprodukter, deriblant en del medela-ting.

Neste ultralyd er på tirsdag 12.09. Tenker å få handlet litt ting da også, mangler stellematte til stellebordet og et lammeskinn til vogna blandt annet. Nå føler jeg virkelig for å bli ferdig med alt som må handles.
 
Så gøy med innkjøp! [emoji847] Har ikke kjøpt bleier selv, men har fått litt rundt omkring. Helt sprøtt liksom å ha bleier i hus! [emoji1]
Greit å vite det er salg på vitus [emoji1360] skal selv arve pumpe av kusina mi, men må kanskje bytte ut noen deler? Det finner jeg vel ut av [emoji5]
Er det ikke kos å handle inn babyting? [emoji847][emoji92]
Har du pakket fødebagen enda?
 
Så gøy med innkjøp! [emoji847] Har ikke kjøpt bleier selv, men har fått litt rundt omkring. Helt sprøtt liksom å ha bleier i hus! [emoji1]
Greit å vite det er salg på vitus [emoji1360] skal selv arve pumpe av kusina mi, men må kanskje bytte ut noen deler? Det finner jeg vel ut av [emoji5]
Er det ikke kos å handle inn babyting? [emoji847][emoji92]
Har du pakket fødebagen enda?
Det kan være lurt å sjekke pakninger og slikt på pumpa :) Kjempekos å handle, blir litt mer virkelig da. Men jeg må ta litt om gangen nå, blir fort en del kynnere og vondt i bekkenet hvis jeg er på bena for lenge om gangen nå. Har ikke pakket enda, men jeg kommer til å ha med en bag med skift og toalettsaker i bilen på tirsdag. Tenker at sannsynligheten for at jeg trenger den da er mindre enn om jeg lar vær :laughing002
 
27 uker i dag :):) bare tre små uker igjen til neste mål som er 30! :)
 
Var på ultralydkontroll i går. Alt er tipp topp! Begge vokser veldig jevnt, og er nå ca 1196/1145 gram. Jenta lå veldig godt til for å måles og i hodeleie som tvilling 1. Gutten ligger presset opp i et hjørne med hodet såvidt litt høyere enn rumpa. Jenta vet tydeligvis å kreve sin plass allerede i "Guttegjengen". Hihi! Fikk også sett ansiktene i 3D og jeg syns jeg ser litt av storebror i dem begge.

Det ble en lang dag da jeg valgte å gå på shopping før og etter for å handle inn resten av tingene vi manglet. Så nå skal alt være på plass. Av ting jeg husker vi trenger i det minste. Gikk for "my brest friend" ammepute, den virker veldig grei mtp at den sitter fast på meg slik at ikke puta forsvinner hvis jeg må flytte på den ene tvillingen.

Neste jordmortime: 3.10
Neste ultralydtime: 10.10
 
Så herlig at de vokser så likt og at begge har det bra [emoji5] Fikk du 3D bilder på sykehuset? Skal spørre selv neste gang, bare en uke igjen nå.
Jeg skrev huskeliste på alt vi trenger i går, og vi mangler det meste [emoji23] Må ut på shopping snart her også.
 
Så herlig at de vokser så likt og at begge har det bra [emoji5] Fikk du 3D bilder på sykehuset? Skal spørre selv neste gang, bare en uke igjen nå.
Jeg skrev huskeliste på alt vi trenger i går, og vi mangler det meste [emoji23] Må ut på shopping snart her også.
Ja, hun slo over på 3D for å kikke på ansiktet og skrev ut noen bilder da :) Jeg syns jo det er litt gøy, men samtidig så valgte vi å ikke ta noe 3D av sønnen for jeg syns det er greit å vente med å se hvordan dem ser ut til de kommer. Jenta ligger jo med morkaken ut mot min mage, så bildene av henne ble ikke så kjempebra siden den skygger litt. Men man ser litt trekk i ansiktet alikevel :)

Håper ikke jeg har glemt noe nå. Føler meg litt for avslappet i forhold til sist svangerskap. Nesten så jeg tror jeg MÅ ha glemt noe... :laughing002
 
28 uker i dag :) :happy093
 
28 uker i dag :) :happy093

Hurra! [emoji847] Gratulerer!!!
Etter det jeg har lest meg fram til betyr det at du er i 3. trimester nå! [emoji3][emoji322][emoji92]
 
Hurra! [emoji847] Gratulerer!!!
Etter det jeg har lest meg fram til betyr det at du er i 3. trimester nå! [emoji3][emoji322][emoji92]
Jaa :) siste innspurt nå!
 
Usj.. Sønnen var hjemme fra skolen på fredag med feber og hoste. Og har hostet godt hele helga. Nå kjenner jeg det hos meg selv også :( Håper jeg slipper feber og at dette gir seg fortere enn det kom. Krevende nok å være gravid for tiden med dårlig søvn og lav energi. Føler også at jeg har fått litt vann i kroppen i løpet av helga og har gått opp 2kg siden fredag. Håper det er fordi det har vært litt varmt og at jeg ikke er helt frisk slik at det ikke blir vedvarende allerede nå.

Men sånn ellers er jeg veldig takknemlig for at jeg enda er gravid og nærmer meg uke 30 med stormskritt! Det har vært et veldig viktig mål for meg å komme til uke 30. Og hver dag og hver uke etter det er skikkelig bonus :)
 
Back
Topp