<3 Ammetråd <3

Venstre pupp!! Har ligget i senga og ammet mesteparten av tida, men har nå eit håp om at han nå kanskje vil sove i si eiga seng eit par timer ;)
 
Her ble det både venstre og høyre. Var en sliten mamma som satte seg til i 2-tiden for å amme, men da ville han bare kose...så ble kos og soving om hverandre til 3:30 når melkespruten omtrent sto fra brystene... Nå nærmer han seg melkekoma, og mamma har lest seg opp på trøske og gruer seg til å evnt få det bekreftet på tirsdag.
 
Nattamming på venstre. Håper ikke han er altfor sulten. Mamma vil sove
 
Etter luftsmerter,amming, overtrøtt og vræling i 3 timer. Sovnet hele familien. Nå sprenger brystene, å det tyter ut melk. Førate gang hun har sovet så lenge. 4 t 15 min !! <3 føler meg trøtt, men fantastisk. Venstre puppen begynner å stabilisere seg nå.
 
Har akkurat ammet jenta mi og løfter henne opp for og få henne til å rape. Og vips, der var hele meg full av gulp :p
 
Ammer venstre side. Håper det går til 4-5 før neste runde....
 
Ammer på høyre. Ikke barebare å legge til en skrubbsulten og ilsint liten kar i dempet velysning og uten mas for å unngå å vekke pappaen som skal opp og på jobb om 3,5 timer :p
 
Ammer høyre side :) Hun bruker å spise godt og sove en lengre dupp nå utover formiddagen :)
 
Ammer venstre side.
Flere som føler at mini aldri får tømt puppen? Siden melka kom for fullt så føler jeg at han er mett lenge før puppen er tom. Legger han til på samme pupp neste gang, men det er liksom fremdeles igjen melk når han er fornøyd.. Vil jo at han skal få i seg de siste tjukke dråpene i brystet som alle skryter av.. Kan jo ikke bare amme en side hele tiden, da sprenges jo motsatt bryst :p
 
Nå tror jeg begge er ganske tomme, eller tom er dem nok ikke, men det er laaaangt fra spreng hvertfall. Har hengt på i 30 minutter på hver. Nå tror jeg hun har sovnet på skulderen min, og DER kom endelig rapen. Håper virkelig ikke hun våkner når jeg legger henne fra meg. Hun har en tendens til det. Nå er Kl 03, så krysser alt jeg har.
 
Ammer venstre.. Gutten sov i 4 timer etter forrige amming <3 jeg gjorde selvfølgelig ikke det, som våknet ofte for å sjekke om han hadde det bra :/) Hehe.. Håper han kan gjøre det til en vane å sove så lenge på natta <3
 
Ammer venstre side.
Flere som føler at mini aldri får tømt puppen? Siden melka kom for fullt så føler jeg at han er mett lenge før puppen er tom. Legger han til på samme pupp neste gang, men det er liksom fremdeles igjen melk når han er fornøyd.. Vil jo at han skal få i seg de siste tjukke dråpene i brystet som alle skryter av.. Kan jo ikke bare amme en side hele tiden, da sprenges jo motsatt bryst :p

Samme her :) Jeg går med konstant spreng pga at han aldri tømmer brystet skikkelig. Vurderer å begynne å pumpe meg, men er redd for at jeg øker produksjonen enda mer da, og det vil jeg ikke ;) Han er 8 dager gammel. Håper det regulerer seg til hans bruk etterhvert.
 
Samme her :) Jeg går med konstant spreng pga at han aldri tømmer brystet skikkelig. Vurderer å begynne å pumpe meg, men er redd for at jeg øker produksjonen enda mer da, og det vil jeg ikke ;) Han er 8 dager gammel. Håper det regulerer seg til hans bruk etterhvert.

Min er 6 dager i dag. Jeg har nok fått overproduksjon nå fordi de ba meg pumpe etter hver amming på sykehuset før melka kom ordentlig i gang. Så med en gang jeg senket skuldrene hjemme så kom det for fullt! Lurer på om jeg skal utnytte det noen dager og pumpe motsatt pupp etter amming og fryse ned. Det hadde jo vært kjekt og ha en del ekstra tilfelle det skulle bli problemer senere. Likevel vil jeg ikke oppleve mer spreng enn nødvendig :p
 
Jeg hadde også overproduksjon i starten. Pumpet ut ca 150 ml hver dag for å bli kvitt melkesprengen og frøs det ned. Knall gul og fin melk. Plutselig kom en dag jeg ikke hadde så spreng og da lot jeg være å pumpe og nå har endelig produksjonen regulert seg. Hun ble to uker i går(mandag).
 
Amming nøyaktig 2. Hver time i natt, det er for ofte altså:(
 
Jihaa! For en super natt det har vært :D Ammet før vi la oss klokken 23.30, en liten nattkos klokken 3.30 og så opp og hoppe klokken 7.30! Perfekt :D Mon tro ordet blir den nye standarden? :p Haha!
 
Jihaa! For en super natt det har vært :D Ammet før vi la oss klokken 23.30, en liten nattkos klokken 3.30 og så opp og hoppe klokken 7.30! Perfekt :D Mon tro ordet blir den nye standarden? :p Haha!
Det hørtes deilig ut !!
 
Back
Topp