3 åring sikler mye. noen med erfaring? Går det over?

Lille lys

Forelsket i forumet
Oktoberfruene 2018
Hei.

Min 3 åring har siklet som en foss siden 6mnd alder… legene sier mandlene ser ok ut men jeg synes de ser litt store ut. Nå begynner han jo å bli stor men sikler akkurat like mye. Puster mye med munnen åpen også.
ellers en veldig kvikk og aktiv gutt.

Spør i denne gruppa med større barn da jeg lurer på om noen av deres barn siklet mye i 3-4 års alderen, og om det eventuelt gikk over av seg selv, eller om dere måtte gjøre noe?
Blir jo litt bekymret for om dette ikke skal gå over..
 
Aldri sett noen i den alderen sikle egentlig. Hva sier de på helsestasjon da?
 
De sier bare at det mest sannsynlig vil gå over. Jeg ser heller ingen andre barn i hans alder som gjør dette.. derfor jeg lurer på om noen har erfaring med det.
 
Litt sent svar, men jeg har en 8åring som er nesten ferdig med sikling nå. Eneste som har hjulpet er å minne han på å svelge, han har nok noe høy spyttproduksjon. Har vet hos lege og tannlege men de fant ikke noe.
 
Har en på 3,5 som sikler som en foss... Fikk tips av ei venninne som jobber på småbarnsavdeling å bruke sugerør daglig. Da trenes visstnok musklene rundt munnen. Har ikke vært flink til å gjøre det, men tror vi må sette inn støtet snart. Alt blir bløtt og han blir så sår rundt munnen.
 
Her siklet 3 åringen en del synes jeg men det har forsvunnet helt når språket kom på plass. Han er 4 no
 
Mi er straks 2 år og vi må fortsatt bruke ekstra tjukke siklesmekker :hilarious: hun snakker da, setninger på 3-7 ord som regel, så hun er langt fremme språklig og har veldig tydelig uttale. Og ingen tenner nå siden hun var 16 mnd. Men sikler fortsatt en del. Noen dager sikler hun mer enn andre, men det er som regel mest når hun konsentrerer seg veldig om noe.
 
Back
Topp