21 mars

4 timer til ultralyd.... :nailbiting:
 
God morgen :happy:
Jeg er på jobb i dag, 7.30-15.30. Så rett på utviklingssamtale på skolen med 10-åringen. Deretter tenker jeg det blir en powernap på sofaen før det blir hjemmelaget pizza :D
 
Lykke til til dere som skal informere jobb i dag! Håper det går over all forventning :)

I dag har jeg lesedag hjemme, så egentlig burde jeg ikke vært på forumet her nå:knegg: Men litt pause innimellom må være lov:happy8
Skal nyte noen timers arbeidsro nå før det blir leksehjelp, handling, barnehagehenting, middagslaging og alt det der som hører ettermiddagen til. Tipper lysten til å ta opp igjen lesinga i kveld blir liten, men i dag er det ikke tid til å slenge seg på sofaen med Netflix. This week i way to busy for that!
 
Lånte et doppler-apparat her på jobb i stad, fant meg en båre på et ledig rom og testet. Hørte bare min egen puls og tarmlyder :sorry: Kan det være litt tidlig? 9+1.
 
Lånte et doppler-apparat her på jobb i stad, fant meg en båre på et ledig rom og testet. Hørte bare min egen puls og tarmlyder :sorry: Kan det være litt tidlig? 9+1.

Det er tidlig ja. På babyverdens uke for uke sto det at i uke 11 kommer livmora opp av bekkenet og da er det mulig (men ikke selvsagt) å høre med doppler. Noen hører tidligere, men ofte kommer livmora høyre tidligere når en er flergangsfødende. Jeg har bare klart å høre noe jeg tror var hjertelyd en gang. Da var jeg 10 uker. Fikk ikke til å høre da jeg prøvde 10+3. Nå venter jeg heller til ultralyd på torsdag :)
 
Lånte et doppler-apparat her på jobb i stad, fant meg en båre på et ledig rom og testet. Hørte bare min egen puls og tarmlyder :sorry: Kan det være litt tidlig? 9+1.
Ja. Er jo en grunn til at jordmor og lege ikke vil sjekke før uke 14. Man kan ha flaks og høre tidligere, men det er ikke uvanlig å vente lengre.
 
Det er tidlig ja. På babyverdens uke for uke sto det at i uke 11 kommer livmora opp av bekkenet og da er det mulig (men ikke selvsagt) å høre med doppler. Noen hører tidligere, men ofte kommer livmora høyre tidligere når en er flergangsfødende. Jeg har bare klart å høre noe jeg tror var hjertelyd en gang. Da var jeg 10 uker. Fikk ikke til å høre da jeg prøvde 10+3. Nå venter jeg helle til ultralyd på torsdag :)
Takk for svar! :) Da senker jeg skuldrene og smører meg med tålmodighet til ul på mandag :)
 
Vært på UL! Fremdeles et flott barn hvor alt ser veldig bra ut, han målte fosteret til 12+3, så nå har jeg korrigert dato til det som passer til unnfangelse så da er termin 4.oktober [emoji173] Var godt å se at fosteret nå var i forventet størrelse og ikke hadde 'vokst i alien fart igjen' [emoji23][emoji23]

[emoji23] Så bra. Godt å se den lille krabaten kan jeg tenke meg [emoji7]
 
Ny dag i senga her [emoji14] Det fine/kjipe er at jeg er såpass i form at jeg kjeeeder meg skikkelig... Gleder meg til å kunne gjøre noe igjen! I dag var det liksom en seier å klare å lage frokost selv, hehe :)
 
Ny dag i senga her [emoji14] Det fine/kjipe er at jeg er såpass i form at jeg kjeeeder meg skikkelig... Gleder meg til å kunne gjøre noe igjen! I dag var det liksom en seier å klare å lage frokost selv, hehe :)
Uff, Er forferdelig å kjede seg. For min del går timene litt for fort og jeg har litt for mye jeg burde gjort, men kommer meg ikke ut ..
 
Nå slapper vi av litt (snuppelura på 2 år og jeg). Vi klarte så klart å forsove oss til 2års kontrollen i dag. Det var til og med en ekstra kontroll som JEG ba om, så jeg føler meg så klart som verdens mest uorganiserte mor...

Livet går derimot videre og vi skal snart lage lunsj før vi skal møte mannen (pappaen til snuppa og babyen i magen) for å se babyen på ultralyd kl 15.30 [emoji7] Jeg lurte litt på om vi kanskje skulle ta oss en tur til dyrehagen før ultralyden [emoji4]
 
Ny dag i senga her [emoji14] Det fine/kjipe er at jeg er såpass i form at jeg kjeeeder meg skikkelig... Gleder meg til å kunne gjøre noe igjen! I dag var det liksom en seier å klare å lage frokost selv, hehe :)
Har du runda netflix enda?
 
Da fikk jeg fortalt det til sjefen. Herregud, jeg var kjempenervøs. Aner egentlig ikke hvorfor, for hadde ikke grunn til å tro det at skulle bli kjipt. Han ble ikke veldig overrasket, og takket for at jeg sa det såpass tidlig (uke 12). Og begynte å diskutere hva vi skulle gjøre. Også spurte han om jeg planla å være borte lenger enn normal perm. Og ble glad da jeg sa nei [emoji4] også snakket vi jobb.
 
Da fikk jeg fortalt det til sjefen. Herregud, jeg var kjempenervøs. Aner egentlig ikke hvorfor, for hadde ikke grunn til å tro det at skulle bli kjipt. Han ble ikke veldig overrasket, og takket for at jeg sa det såpass tidlig (uke 12). Og begynte å diskutere hva vi skulle gjøre. Også spurte han om jeg planla å være borte lenger enn normal perm. Og ble glad da jeg sa nei [emoji4] også snakket vi jobb.
Så godt at han tok det så bra da [emoji4]
 
Back
Topp