2,5 timer reisevei til Porsgrunn

Liilje

Glad i forumet
Hei dere,

Jeg har lagd en annen post med litt spørsmål relatert til at vi er henvist til gyn for å starte utredning. Mange skriver at vi virkelig burde unngå riksen og heller dra til Porsgrunn.

Jeg håper jo at vi får det til å klaffe før vi kommer så langt som IVF, men det er jo mulig vi blir satt på venteliste for IVF og starter utredning/behandling/medisiner hos gyn i mellomtiden. I den forbindelse antar jeg at det kan være greit å ha gjort seg opp noen tanker i forkant?

Er det noen her som har pendlet et stykke i forbindelse med behandling? Kan man ta blodprøver/andre undersøkelser mer lokalt og at dette blir sent til Porsgrunn, eller må jeg alltid til Porsgrunn?

Noen som har erfaring her?

Takk for råd :Heartred
 
Jeg måtte pendle fra Råde i Østfold og det funket helt fint. Jeg brukte gyn i Lillestrøm til kontroller, blodprøver osv tok jeg hos fastlege :)

Eneste fysiske oppmøte jeg hadde i Porsgrunn var første konsultasjon med UL, så neste var uttaksdag og så innsett :)
 
Samme her, vi pendlet fra Indre Østfold. Det tar ca 2,5-3 time en vei med ferge fra Moss. Ultralyd undersøkelse, blodprøver gjorde jeg her lokalt, mens første samtale, uttak og innsett var i Porsgrunn fysisk. Vi hadde vårt 1.ivf forsøk i Riksen og andre 4 i Porsgrunn så anbefaler på det sterkeste Porsgrunn. Riksen ligger nærmere til oss, men aldri igjen
 
Hadde i stor grad undersøkelsene hos gyn i Oslo, kun uttak og innsett der nede. Ved ene forsøket måtte jeg dog ned dit (totalt vel 5 ganger over 3 uker). Men det var grunnet litt spesielle tilfeller de ønsket kontrollere selv.
 
Vi tok kontroller i Oslo, kjørte kun til Porsgrunn for utredning, egguttak og egginnsett! Veldig glad vi valgte Porsgrunn til tross for mye lenger reisevei :)
 
Da velger vi Porsgrunn! Takk for råd :Heartred

Mange sier at det på riksen er slik at det er ca 4mnd ventetid fra henvisning til oppstartssamtale, så 4mnd fra oppstartssamtale til man setter i gang, så snakker mange om at de skal melde i fra om mens 2-3 mnd etter egentlige oppstart. Også hører jeg at det gjerne kan gå flere sykluser etter mislykkede forsøk før man får nytt forsøk på grunn av mange i kø. Alt i alt tar det gjerne 1 år eller mer fra henvisning til man faktisk setter inn noe.

Har dere opplevd det likt i Porsgrunn?
 
Da velger vi Porsgrunn! Takk for råd :Heartred

Mange sier at det på riksen er slik at det er ca 4mnd ventetid fra henvisning til oppstartssamtale, så 4mnd fra oppstartssamtale til man setter i gang, så snakker mange om at de skal melde i fra om mens 2-3 mnd etter egentlige oppstart. Også hører jeg at det gjerne kan gå flere sykluser etter mislykkede forsøk før man får nytt forsøk på grunn av mange i kø. Alt i alt tar det gjerne 1 år eller mer fra henvisning til man faktisk setter inn noe.

Har dere opplevd det likt i Porsgrunn?
Alle vår 4 forsøk i Porsgrunn var detter året. Det var 2 ferske og 2 fryseforsøk. Vi hadde max 2 mnd mellom forsøkene vangligvis. Så kjenner egentlig ikke at det er masse kø eller lang ventetid, det var perfekt med pauser for min del
 
Da velger vi Porsgrunn! Takk for råd :Heartred

Mange sier at det på riksen er slik at det er ca 4mnd ventetid fra henvisning til oppstartssamtale, så 4mnd fra oppstartssamtale til man setter i gang, så snakker mange om at de skal melde i fra om mens 2-3 mnd etter egentlige oppstart. Også hører jeg at det gjerne kan gå flere sykluser etter mislykkede forsøk før man får nytt forsøk på grunn av mange i kø. Alt i alt tar det gjerne 1 år eller mer fra henvisning til man faktisk setter inn noe.

Har dere opplevd det likt i Porsgrunn?

Her er hele prossesen :

April 2022- henvist fra gynekolog
Sept 2022 - første samtale i Porsgrunn
Vi kunne starte med 1.forsøk i oktober 2022, men jeg kunne ikke.
Febr-Mars 2023 - vårt 1.fersk forsøk
Mai 2023 - fryst forsøk
August-Sept 2023- fersk forsøk
November 2023 - fryst forsøk

Så det gikk fort syntes jeg :)
Lykke til med behandlinga ! :)
 
Her er hele prossesen :

April 2022- henvist fra gynekolog
Sept 2022 - første samtale i Porsgrunn
Vi kunne starte med 1.forsøk i oktober 2022, men jeg kunne ikke.
Febr-Mars 2023 - vårt 1.fersk forsøk
Mai 2023 - fryst forsøk
August-Sept 2023- fersk forsøk
November 2023 - fryst forsøk

Så det gikk fort syntes jeg :)
Lykke til med behandlinga ! :)
Takk for så utfyllende svar!

Hvordan gikk forsøket nå i november? :Heartred
 
Kan jeg spørre om de har funnet noen grunn til at det er utfordrende å få det til å klaffe?
Ingen grunn, vi er to friske og ikke gamle tror jeg :laughing002 men ingen graviditet foreløpig:) håper at klinikken skal endre noe ved neste protokollen:)
 
Back
Topp