17. Mai frokost. Hva må til?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Ungene vet at 17. Mai er en "ja-dag". Jeg skal ha gode grunner for å svare nei
så ja. De får sjokpålegg og skokomelk, og da er de happy.

Men jeg synes frokostbordet bør ha "litt ekstra" på 17. Mai

Jeg tror ikke vi har noen plikter før oppmøte på skolen innen 11 (muligens bittelitt før som styreleder i korpset, men det går egentlig greit) så derved har vi det ikke veldig travelt.

En gutt skal kles i uniform, og festdrakten være med til skolen
To jenter skal kles i festdrakt og mor og far i bunad. Litt tid tar det jo. Men én god frokost vil jeg ha.

Og med pinsehelgen som følger etter blir vel maten spist også .

Så hva trengs på frokostbordet? Kom med forslag!
 
Ungene vet at 17. Mai er en "ja-dag". Jeg skal ha gode grunner for å svare nei
så ja. De får sjokpålegg og skokomelk, og da er de happy.

Men jeg synes frokostbordet bør ha "litt ekstra" på 17. Mai

Jeg tror ikke vi har noen plikter før oppmøte på skolen innen 11 (muligens bittelitt før som styreleder i korpset, men det går egentlig greit) så derved har vi det ikke veldig travelt.

En gutt skal kles i uniform, og festdrakten være med til skolen
To jenter skal kles i festdrakt og mor og far i bunad. Litt tid tar det jo. Men én god frokost vil jeg ha.

Og med pinsehelgen som følger etter blir vel maten spist også .

Så hva trengs på frokostbordet? Kom med forslag!

Spiller ikke gutten ved flaggheising tidlig på morgenen? :)

Her spiser vi alltid god lunsj i stedet, og da skal "alt" på bordet:
Forskjellige rundstykker, egg i "alle" varianter, sild, ostefat med nøtter, kjeks, marmelader, te/kaffe/juice/sjokolademelk, frukt, spekemat, salat, potetsalt, pølser med tilbehør, jordbær med melk og fløte/vaniljesaus, is, kaker...
Det har hendt seg at det har tatt litt av. :p
 
Spiller ikke gutten ved flaggheising tidlig på morgenen? :)

Her spiser vi alltid god lunsj i stedet, og da skal "alt" på bordet:
Forskjellige rundstykker, egg i "alle" varianter, sild, ostefat med nøtter, kjeks, marmelader, te/kaffe/juice/sjokolademelk, frukt, spekemat, salat, potetsalt, pølser med tilbehør, jordbær med melk og fløte/vaniljesaus, is, kaker...
Det har hendt seg at det har tatt litt av. :p

Nei. Desverre på en måte. Men samtidig vagt praktisk da. Men her er ikke noen som spiller ved noe flaggheising. Det skjer sånn helt stille og uten at noen ser på :-(

Det et heller ingen "vekkerunde i området", korpset har rett og slett oppmøte kl 11 for toget går 1130
 
Nei. Desverre på en måte. Men samtidig vagt praktisk da. Men her er ikke noen som spiller ved noe flaggheising. Det skjer sånn helt stille og uten at noen ser på :-(

Det et heller ingen "vekkerunde i området", korpset har rett og slett oppmøte kl 11 for toget går 1130

Hm, så rart. :/
Men praktisk å slippe å stå opp så tidlig da, og ventetiden mellom flaggheising og tog er jo gjerne veldig lang.
 
Hm, så rart. :/
Men praktisk å slippe å stå opp så tidlig da, og ventetiden mellom flaggheising og tog er jo gjerne veldig lang.
Trolig rett og slett ikke kommet tilbake den vanen etter at korpset var nedlagt i mange år.
 
Spiller ikke gutten ved flaggheising tidlig på morgenen? :)

Her spiser vi alltid god lunsj i stedet, og da skal "alt" på bordet:
Forskjellige rundstykker, egg i "alle" varianter, sild, ostefat med nøtter, kjeks, marmelader, te/kaffe/juice/sjokolademelk, frukt, spekemat, salat, potetsalt, pølser med tilbehør, jordbær med melk og fløte/vaniljesaus, is, kaker...
Det har hendt seg at det har tatt litt av. :p


Svare på andre del.

Toget går jo 1130 og vi er på skolen til sånn en gang rundt 15 så lunsjen er pølse, is og kake.

Men jeg tenker brød og polarbrød og rundstykker, kanskje. Melk og jus og kaffe og oboypulver til melka. Syltetøy og sjokopålegg. Ost. Skinke. Tomat og agurk og paprika. Egg.

Hva mangler?
 
Frokost med koldtbord egg bacon og kos.
 
Eggerøre, kokte egg, bacon, bakte tomater, ost, gode rundstykker, agurk, tomat,paprika, spekemat, avokado, annet pålegg man liker.
Melk, juice, kaffe/te :)
 
Eggesalat? :p Namnam. Spekemat for den som kan spise det. Rundstykker. Godt med paprika, tomat, agurk. Kanskje kakao, te, kaffe, alt etter hva man liker best?
 
Back
Topp