14/15 dpo. Erfaring med sen positiv test?

H-40612518

Første møte med forumet
Hei,

Helt ny her, og ny som prøver. Masse symptomer og to siste dager så uvel. Er alltid sulten til vanlig, men ikke nå. Kvalm/uvel siste to dager. Følt jeg har brygget på mensen lenge nå, så oppblåst, irritert og svingende i humøret. Kjente mye stikk i magen, høyre side, forrige uke og føler selv at det er noe på gang. Og tenkte over det da men tenkte kanskje sen eggløsning. Ikke noe av dette er noe jeg kjenner til vanlig i syklus, men så kjenner man jo godt etter også når det nå er en mulighet for baby. Men, er 14/15 dpo nå og testet to siste dager med vanlig test (ikke tidlig). Negativ begge to. Er på dag 31 i syklus, og gjennomsnittet er vel ca 29. Har ved par sykluser fått mensen 31-35, så holder det åpent selvfølgelig, men hodet mitt føler seg gravid o_O Men, er egentlig for godt til å være sant da alder ikke er med meg og det er første forsøk, så har hele tiden sagt at jeg ikke er fruktbar (ingen holdepunkter for å si det), at det vil ta tid og alt sånt, men nå tror jeg det litt likevel - og håper ❤️

Noen med erfaring mtp sen positiv test? Vet jo ikke om dette er så sent heller da hormon bruker tid på å bygge seg opp. Teste hver dag nå fremover? Vente litt? Og mulig tidligtest?

Tar imot alle råd og erfaringer :)
 
Last edited:
Hei! Jeg testet først positivt 16 DPO, helt negativ strimmel 15 DPO. Har nok bommet på EL da, så om du er sikker så blir det litt annerledes?

Legen mistenker at EL heller var rundt 11. mars (jeg trodde 8. mars), og jeg hadde en liten blødning 11 dager etter dette som vi mistenkte var festeblødning. Altså festet egget seg utrolig sent, OG EL var kanskje noen dager senere enn antatt. Men min første positive test var da altså når mensen var uteblitt med 1 dag, og jeg testet hver dag etter 8 DPO. Selv ikke tidligtester slo ut før 16 DPO.

Det skal sies at graviditeten min har vært alt annet enn normalt siden, og det er ikke liv laga. Men det var ingen grunn til å tro det ved første test, legen mente det ikke var unormalt å først teste positivt så sent om egget fester seg sent! Kan feste seg hele 12 dager etter EL, og så må kroppen rekke å produsere HCG etter det.

Hvilke tester bruker du? Min erfaring er at Makesure sine vanlige faktisk slår ut tidligere enn feks RFSU sin tidlig test. 16 DPO testet jeg med begge disse, var kun på makesure jeg så antydning til strek!
 
Screenshot_20231227_133829.jpg

Foretrekker vanlig Make sure. Disse er tatt på samme urin... (RFSU tidlig)
 
Back
Topp