1 uke overtid å plutselig seteleie!

Venter en liten

Glad i forumet
Himmelbarn
Dro inn på føden i går, 6 dager overtid, pga mindre liv. Viser seg at lille har snudd seg til seteleie. Fikk ikke dra hjem igjen pga høy puls på barnet og lang reisevei. Nå venter jeg på vendingsforsøk. Jordmor sa at de vender og sender meg hjem i påvente av fødsel, og at barnet ofte snur seg tilbake i sete.
Noen her som har blitt satt i gang etter vending? Vil jo ikke gå å vente på at han skal snu seg tilbake igjen liksom :-( han ble estimert til 4200 gram.
 
Uffda.. Jeg er 7 dager over idag, og skal inn på overtidskontroll senere idag. Håper alt er bra...
Rart han har snudd seg så seint da, eller var ikke hodet blitt festa fra før? :(
Har ingen erfaring med vending selv, så har ikke så mye råd å komme med da desverre :(
 
Jeg har ingen erfaring med vending, så ønsker deg bare Lykke til!
Er det første barnet?
 
Var inne til ny. estimering, 4400 gram. De prøvde å snu han, men han satt bom fast med hodet under høyre ribbein og rumpa på skrå nedover. Pluss at jeg har morkaken forann og er på overtid, så de ville ikke legge så mye i vendingen. Ingen setefødsel med andre ord, så nå blir det keisersnitt. Slipper heldigvis å vente siden de er redd fødsel skal komme i gang selv.
De tror han har ligget slik lenge siden jeg ikke har merket at han har snudd seg. Jeg har blitt sjekket for modenhet 2 ganger de siste ukene og da har til jordmor sagt at hodet satt godt neddi, men ikke festet. Synes det er rart at så mange jordmødre har kjent feil både utenpå og inni... Men det kunne visst skje...

Snart mamma igjen iallefall :) <3
 
Var inne til ny. estimering, 4400 gram. De prøvde å snu han, men han satt bom fast med hodet under høyre ribbein og rumpa på skrå nedover. Pluss at jeg har morkaken forann og er på overtid, så de ville ikke legge så mye i vendingen. Ingen setefødsel med andre ord, så nå blir det keisersnitt. Slipper heldigvis å vente siden de er redd fødsel skal komme i gang selv.
De tror han har ligget slik lenge siden jeg ikke har merket at han har snudd seg. Jeg har blitt sjekket for modenhet 2 ganger de siste ukene og da har til jordmor sagt at hodet satt godt neddi, men ikke festet. Synes det er rart at så mange jordmødre har kjent feil både utenpå og inni... Men det kunne visst skje...

Snart mamma igjen iallefall :) <3

Barn nummer 2 :)

Ja rart at så mange har kjent feil, men jeg ser den at det kan være vanskelig å kjenne riktig bestandig :)
Masse lykke til! Har du fått dato for ks da? :)
 
Gratulerer så masse! :)

Har siste ukene vært hos to ulike jordmødre som har sagt selv at noen ganger er det vanskelig å kjenne forskjell på hodet og rumpe.
 
Back
Topp