1. Svangerskapskontroll

synmik89

Forelsket i forumet
Endelig fått time til 1. kontrollen, hos jordmor som æ ville [emoji14] 02.05 klokka 09.00 :) eneste som e dumt e at det e lang kjøring siden æ vil ha hos jordmor [emoji14] hadde æ valgt lege hadde det bare vært 40 minutter med kjøring. Men siden jordmor har kontor i en bygd lenger bort blir det ca 1 time og et kvarter med kjøring. [emoji14] men ka man ikke gjør for den lille i magen :) men det e jo et pluss at det e samme jordmora som fulgte mæ opp gjennom mitt første svangerskap for 3 år siden. Gleder mæ. :)

Kommer til å være 12 + 4 den dagen. :)
 
Jeg skal også til første kontroll den dagen, og jeg også til jordmor. Men siden jordmor ikke tok prøver, måtte jeg til lege for å ta de. Så skal til legen kl 10 for å ta blodprøver og levere urinprøve, og få helsekort, og så til jordmor kl 10.30 (de er i samme bygg). Og hos jordmor kunne jeg få UL også, så vi har vel igrunn bestemt oss for å gjøre det [emoji4]
Gleder meg kjempe masse jeg også, da kommer vi liksom litt mer igang. Frem til nå har vi jo "bare" hatt en positiv test, og det har vi landa etter for lenge siden, så det skal bli godt å komme videre med svangerskapet på en måte, og få det bekreftet av lege og jordmor [emoji4]
Vi være 13+3 når jeg har time. Mannen skal være med, og vi ser like mye frem til det begge to [emoji7]
 
Jeg hatte første kontroll i går! Så godt å komme videre ja i svangerskapet. Få pratet med jordmor og funnet hjertelyden :) da blir det plutselig enda mer virkelig at det vokser noen i livmora mi! Er 10+5 i dag. JM tar blodprøver her så jeg skal tilbake 2. Mai og ta de. Deilig å slippe å gå til legen. Ser ikke poenget i det så lenge det ikke er noe medisinsk!
 
Her er første time hos legen nå til mandag for blodprøver og helsekort osv. Så er det jordmor uka etterpå. Gleder meg veldig. Håper å få høre hjertelyd [emoji4][emoji4]
 
Heldig dere som får UL eller høre hjertelyd. Jeg har vært hos fastlege og jordmor, men ingen av de utfører UL og hjertelyd ville ikke jordmor lytte etter så tidlig. Får bare smøre meg med tålmodighet frem til OUL :)
 
Regner med å få høre hjertelyd når æ ska til jordmora. Ho gjorde det sist gang æ va på 1 kontroll :) men klart man gleder sæ til OUL. Gubben e nesten nødt å være med på de fleste kontrollan siden han må kjøre [emoji14] blir langt til OUL her oppe da.. 3 og en halv time i bil [emoji14] nærmeste sykehus det [emoji14] vi har litt avstander her i finnmark [emoji14]
 
Her er så lang kø at får ikkje time hos jm før nokre og tjue veker..Men går eindel til lege nå for sjekk så det er nærme og greie folk. Men ingen sjekk av baby der da. Blir kanskje eg går til privat jm som sist, eller annankvar gong.
 
Første kontroll i morgen hos lege. Tviler på å få høre, de e trege på det. Neste blir vel oul. Så jm.
 
Dere som skal/har vært hos jordmor,har dere funnet jordmor selv og bestilt? Eller går man via lege el?
 
Dere som skal/har vært hos jordmor,har dere funnet jordmor selv og bestilt? Eller går man via lege el?
Fikk beskjed på legekontoret i dag at man selv tar kontakt med helsestasjonen eller der kommunal JM holder til, for å avtale egne timer der :)
 
Var hos lege på 1. kontroll i dag, og han sa det var ingen grunn til ny kontroll før OUL i juni. Han foreslo JM i min uke 24, for da var han på ferie. Men ikke nødvendig med JM før dette sa han.
Jeg var sååå klar for en jm-time mellom nå og ul. Hadde det med førstemann og fikk høre hjertelyd, ca i uke 14-15 <3
Lurer på om jeg skal ringe jm å si jeg har behov for det. Fastlegen min er ikke særlig til samtalepartner, vi bare freset gjennom skjemaet og testene - han spurte ikke engang om hvordan jeg følte meg eller hadde det :O
 
"Standarden" er vel JM etter OUL, i uke 23. Her blir det lege neste mandag, da er jeg 11+6 for oppfølging av sykemelding og 1. kontroll. Kommer til å gå til JM når jeg kan, legen må vel følge opp SM innimellom [emoji5]
ef256ac20e0dfc6b4148fd86050d4cc4.png
 
Var hos lege på 1. kontroll i dag, og han sa det var ingen grunn til ny kontroll før OUL i juni. Han foreslo JM i min uke 24, for da var han på ferie. Men ikke nødvendig med JM før dette sa han.
Jeg var sååå klar for en jm-time mellom nå og ul. Hadde det med førstemann og fikk høre hjertelyd, ca i uke 14-15 <3
Lurer på om jeg skal ringe jm å si jeg har behov for det. Fastlegen min er ikke særlig til samtalepartner, vi bare freset gjennom skjemaet og testene - han spurte ikke engang om hvordan jeg følte meg eller hadde det :O
For en lege :p jeg ville ringt og bestilt time hos JM ;-) også undergrave jordmødrene på den måten da gitt...
 
Dere som skal/har vært hos jordmor,har dere funnet jordmor selv og bestilt? Eller går man via lege el?

Her må vi kontakte jordmor selv, så gjorde det i mars, etter 1 legetime, og fikk time 3.5 (de sender brev i posten med time)
 
Har vært på både UL og første kontroll i dag! Føltes mer virkelig. Det så jo virkelig ut som en baby nå, jeg er 12 uker. Den spreller rundt der inne og alt så fint ut:Heartred Hadde glukose i urinen, så må ta glukosebelastning. Så har jeg fått meg jordmortime neste uke! :) Håper hun prøver å finne hjertelyd da, for jeg har ikke hørt den enda, bare sett at hjertet slår på UL.
 
Back
Topp