1 svangerskapskontroll..

Her vil de helst ikke ha oss inn før man er rundt 12 uker på vei. De vil vel slippe unna de som mister da.. Men jeg må vel innom flere ganger før den tid likevel!
 
Her blir det rundt 7 uker og pappaen skal så absolutt være med :)
 
Fått time når jeg er ca 11+5,siden uke 12 blir midt i jula.. Så for å slippe å dra til jordmor 23.12 valgte vi å gjøre det sånn :)

Siden det er 3. barnet regner jeg med å ta kontrollene alene helt til farskapspapirene må undertegnes :)
 
Jeg skal i uke 12. Føles lenge til, men er bare 1 måned til :)
 
jeg har time den 26 november å da er jeg i uke seks :) ringte inn på torsdag å sa i fra at jeg var gravid å var førstegangsfødende, så da ville de at jeg skulle komme inn :p har ikke peiling på hva som skjer der, men mannen skulle absolutt bli med :p
 
jeg har time den 26 november å da er jeg i uke seks :) ringte inn på torsdag å sa i fra at jeg var gravid å var førstegangsfødende, så da ville de at jeg skulle komme inn :p har ikke peiling på hva som skjer der, men mannen skulle absolutt bli med :p

Ville de ha deg inn tidlig kun fordi du er førstegangs eller er det andre årsaker også?
da jeg ble gravid i sommer, ringte jeg tidlig, men de ville ikke ha meg inn før uke 9, ifølge menstermin. Min regning var jeg uke 8...
 
Fikk time 26 nov, da er jeg uke 6 eller 7 :) Mannen min blir nok kun med på de viktige... Husker ikke helt hva som skjedde på første kontroll med Trym, men er nok graviditet test, urin prøve, og blodprøve... (Kun i fingeren) så snakker man om plager, og hvor man vil føde tror jeg :D
 
Jeg drar nok ikke før jeg nærmer meg 11-12 uker. Da får jeg høre hjertelyden[emoji173]️ Hørte den i allefall da jeg var 11 uker med lillegutt:)


Gullskatt juli12:)
 
Skal til legen når jeg er 12 uker på vei (18.desember)for å ta blodprøver:) Jordmor blir vell på nyåret en gang.
Skal på tidlig UL den 24 nov bare for å se litt:)
 
Har time når jeg er 9uker ( en time som var bestilt før jeg viste jeg var gravid, så vil tro vi tar svangerskapskontroll i samme slengen:) Mannen skal ikke være med, ser ingen grunn til at han skal bli med. Han skal være med på ultralyd og fødsel :-D Dettr er vårt 3 barn så vi er ganske laidback begge to denne runden, Deilig!:)
 
var på første kontroll mandag denne uken =) Da var jeg 6+2, jeg ringte inn på morningen og sa jeg var gravid og at jeg ville inn på time. fikk time samme dagen og var på sykehuset og tok blodprøver til den store gullmedaljen :p skulle ringe legen etter 1 uke så det blir da i morgen =) Neste kontroll er om ca 1mnd, da kontakter jeg også jordmor. Jeg kommer til og gå til både privat jordmor og offentlig da naboen min er privat jordmor og siden jeg hade styrtfødsel forje gang (vi bruker minst 45min til sykehuset) så er det greit at jeg har ei inærheten som jeg kan ringe om ting skulle gå galt, og som har fulgt svangerskapet mitt =)

Samboer kommer nok til og være med på de kontrollene jeg ber han om og være med på =) så tror ikke det blir så mange =)
 
Ville de ha deg inn tidlig kun fordi du er førstegangs eller er det andre årsaker også?
da jeg ble gravid i sommer, ringte jeg tidlig, men de ville ikke ha meg inn før uke 9, ifølge menstermin. Min regning var jeg uke 8...

det er ikke noe spesielt med meg nei :) spiren satt på første forsøk (to uker etter p-pille slutt), så jeg har ikke peiling på hvorfor jeg skal inn tidlig :p har en meget flink og snill lege da! :)
 
det er ikke noe spesielt med meg nei :) spiren satt på første forsøk (to uker etter p-pille slutt), så jeg har ikke peiling på hvorfor jeg skal inn tidlig :p har en meget flink og snill lege da! :)

Heldig du da ;)
Er jo kjekt i forhold til spørsmål osv da :)
Er ikke så fornøyd med legen min generelt her, så har tenkt å ringe jordmor for å ta kontrollene der. Har bare vært litt vanskelig å få tak i siden hun ikke er der hver dag :)

Skal til legen i morgen da, av andre årsaker :)
 
Har ikke bestilt time enda, men skal gjøre det i morgen :) regner med at jeg får tett oppfølging denne gangen også :)
 
Når jeg er 12 uker.
Var hos legen tidlig for å be henne sende henvisning til tidlig UL. Vært på 1 og skal om 2 dager. Så i uke 12.
 
Nå er det bare ei uke igjen til første kontroll :) men er det noen som vet hva som skjer på den kontrollen? Det er første gang for meg..
 
Eg skal til legen i morgen, er så spent. barnefar jobber på båt, så får ikke ha han med.
er første gang eg er gravid så alt e så nytt.
Noen forslag på hva eg må spør om? :D
 
Hmmm, hadde ikke tenkt å dra til lege eller jordmor før etter nyttår, da er jeg i uke 14. De skal jo bare ta en blodprøve.. Men når det er sagt så skal jeg til ultralyd 22.12, for å sjekke at alt er bra før vi sier det til kommende storebror og besteforeldre :) Det blir jo en slags sjekk det da..
 
Back
Topp