1. Sv. Kontroll...

fruVanElden

Flørter med forumet
Sommerfuglene <3
Jeg var hos lege idag for å få sykemelding. Det stod i innkallingssms at vi skulle ta 1. Kontroll når fastlegen min var tilbake fra kurs.
Legen idag sa at det var jo likegreit å komme igang, så han fylte ut skjemaet og bestilte ul, tok blodtrykk og spurte om sykdomshistorie og vekt.
Jeg i min kvalme boble svarte på spm han hadde. Før vi gikk sa han at nå var neste kontroll ul også ny lege/jordmorkontroll uke 24.
Men han tok ingen blodprøve, og jeg hadde ikke med urinprøve.
Hører ikke det med på 1. Kontroll, eller husker jeg helt feil? :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg fikk beskjed om å ta med urinprøve, og tok også blodprøver. Tror det er ganske vesentlig. Det fikk jeg inntrykk av :)
 
Jeg har vært på min første kontroll og der leverte jeg kun urinprøve i tillegg til dette med vekt, skjema osv. Blodprøver måtte man ta i uke 12 for å få de svarene de ville ha.
GU skal man vel også gjennomføre, men fortsatt ikke gjort det til meg. (9+2).
Men ikke noen kontroll før uke 24, er ikke det litt lenge? Eller? Husker ikke selv, 6 år siden jeg var med på dette "løpet" :)
 
Jeg var også på første svangerskapskontroll i dag. Min lege tok masse blodprøver og urinprøve. I tillegg forklarte han helseskjemaet som skulle fylles ut da jeg var 12 uker på vei. Det virker som om leger har litt forskjellig praksis. Hører mange med ulik erfaring. Han veide ikke meg i dag og tok heller ikke blodtrykket. Aner ikke hva som er vanlig, jeg gjorde bare det han sa!:)
 
Jeg har vært på min første kontroll og der leverte jeg kun urinprøve i tillegg til dette med vekt, skjema osv. Blodprøver måtte man ta i uke 12 for å få de svarene de ville ha.
GU skal man vel også gjennomføre, men fortsatt ikke gjort det til meg. (9+2).
Men ikke noen kontroll før uke 24, er ikke det litt lenge? Eller? Husker ikke selv, 6 år siden jeg var med på dette "løpet" :)

Du som skal ha tvillinger skal følges opp mye oftere, jeg skal ha ul i uke 12, kanskje mellom uke 12 og 18, deretter uke 24, 32, og 37 tror jeg det var. I tillegg til dette kommer jordmor og lege kontroller innimellom :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg var på første svangerskapskontroll i dag, skal tilbake om 16 dager for å ta blodprøvene. Er 11+2 (mens) i dag, men tror jeg er 10+3 (EL), så derfor ville legen vente til jeg 100% sikkert var minst 12 uker på vei.
 
Jeg sitter å venter på å komme inn til jordmor nå :) Møtte henne i gangen og hun virket veldig hyggelig :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Du skal ha med urinprøve på svangerskapskontroller. Også skal det tas blodprøver etter du har passert 12 uker.
 
Jeg ble litt skuffa egentlig.. Hun sjakka jo ingenting, ikke fikk jeg helsekort heller :( Hu bare snakka om ting jeg vet :p Ikke var kjemien vår så god heller så jeg har bytta til privat jordmor nå :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp