1-årskontroll!

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Vi var idag og han veier nå 8875gram. :)

Vi tok sprøyte og ikveld er han ikke seg selv. :( I ettermiddag har han sutret hele tiden om ikke jeg distraherer, han har vondt i lårene og nå har jeg nettopp lagt han, men han ligger og synger oooo :p Det er ikke han. Vanligvis legger han seg til med en gang, men i kveld sutra han da jeg la han ned så jeg strøk han på ryggen til han roet seg.
Trooor han har sovna nå. Får vondt av han, jeg. <3
 
Huff :( Vi har ikke vært til 1-års kontroll ennå, men min fikk vaksine ved 11 måneder kontroll i begynnelsen av mars. Han hadde også vondt i lårene etterpå og fikk litt feber. Var verre denne gangen enn de to første. Det varte noen dager før det ble bedre. Vondt når det står på, men det er jo bedre enn sykdommene de vaksineres mot heldigvis. Håper gutten din får sove godt inatt❤️
 
Huff :( Vi har ikke vært til 1-års kontroll ennå, men min fikk vaksine ved 11 måneder kontroll i begynnelsen av mars. Han hadde også vondt i lårene etterpå og fikk litt feber. Var verre denne gangen enn de to første. Det varte noen dager før det ble bedre. Vondt når det står på, men det er jo bedre enn sykdommene de vaksineres mot heldigvis. Håper gutten din får sove godt inatt❤️

Ja, heller dette enn det som de vaksineres mot. :)
Første vaksine merket vi ikke noe til, men litt feber etter den neste, så blir visst bare verre her. :p Han var litt varmere enn vanlig ikveld, men ikke feber, tror jeg.

Han sovna i grunnen fort, så håper han får en god natt, ja! :)
 
De fikk en sprøyte i hvert lår denne gangen også? Vi har kontroll neste onsdag, kjenner jeg gruer meg mest denne gangen til sprøytene. Usj. Men blir spennede å se hvordan vekta og høyden er, har ikke målt siden hun var 8 mnd.
 
De fikk en sprøyte i hvert lår denne gangen også? Vi har kontroll neste onsdag, kjenner jeg gruer meg mest denne gangen til sprøytene. Usj. Men blir spennede å se hvordan vekta og høyden er, har ikke målt siden hun var 8 mnd.

Ja. Aner ikke hvilken vaksine det var, jeg glemte å spørre. :p Men det er vel påfyll av de tidligere.
 
Klokken er kvart på ti og han har ikke våknet en eneste gang! Vanligvis våkner han 2-3 ganger innen kl 22. Måtte inn og sjekke at han pustet. :p
 
Var på 1-årskontroll på tirsdag og vekta er 7250gram :) Her har feberen etter vaksinene var helt til i dag. Men nå er hun i fin form og fyker rundt igjen :) Og den lille reaksjonen er definitivt bedre enn det vaksinene er for ja!
 
Har ikke vært enda, og har heller ikke fått time, men er veldig spent på lengde og vekt :)
 
Jeg håper egentlig at jeg slipper å dra på den, at gubben kan dra isteden :p
 
Jeg håper egentlig at jeg slipper å dra på den, at gubben kan dra isteden :p
Jeg liker helsestasjonsbesøkene jeg. Syntes det var trist ikke dra på forrige kontroll pga jobb. Men akkurat det å få vaksiner er jo ikke noe gøy da..
 
Jeg ble litt irritert, jeg. Helsesøster ble stresset av at jeg måtte ha fireåringen med og hun ble litt redd da lillebror fikk andre sprøyta. Jeg hadde allerede sagt ifra at jeg ikke fikk barnevakt til henne, men helsesøster mumlet "hun skulle ikke vært her". Vel, beklager, men hun kan ikke akkurat være alene hjemme!
 
Jeg ble litt irritert, jeg. Helsesøster ble stresset av at jeg måtte ha fireåringen med og hun ble litt redd da lillebror fikk andre sprøyta. Jeg hadde allerede sagt ifra at jeg ikke fikk barnevakt til henne, men helsesøster mumlet "hun skulle ikke vært her". Vel, beklager, men hun kan ikke akkurat være alene hjemme!
Så unødvendig av henne! Ikke alle som har barnevakter som bare venter på å stille opp..
 
Jeg ble litt irritert, jeg. Helsesøster ble stresset av at jeg måtte ha fireåringen med og hun ble litt redd da lillebror fikk andre sprøyta. Jeg hadde allerede sagt ifra at jeg ikke fikk barnevakt til henne, men helsesøster mumlet "hun skulle ikke vært her". Vel, beklager, men hun kan ikke akkurat være alene hjemme!
Så lenge du har gitt beskjed i forkant, og du ikke har barnevakt, kan du jo ikke gjøre så mye mer. Unødvendig kommentar fra helsesøstera!
 
Jeg ble litt irritert, jeg. Helsesøster ble stresset av at jeg måtte ha fireåringen med og hun ble litt redd da lillebror fikk andre sprøyta. Jeg hadde allerede sagt ifra at jeg ikke fikk barnevakt til henne, men helsesøster mumlet "hun skulle ikke vært her". Vel, beklager, men hun kan ikke akkurat være alene hjemme!

Jeg måtte ha med 3 åringen og 5 åringen på 1 års kontrollen idag. Barna hadde sovet såå dårlig i natt og siden vi hadde tidlig time ville jeg ikke stresse barna på morningen før vi dro. Det var ikke noe problem her heldigvis.

Lillemor veide nå 8950 og 74cm :)
 
Jeg måtte ha med 3 åringen og 5 åringen på 1 års kontrollen idag. Barna hadde sovet såå dårlig i natt og siden vi hadde tidlig time ville jeg ikke stresse barna på morningen før vi dro. Det var ikke noe problem her heldigvis.

Lillemor veide nå 8950 og 74cm :)

Så bra. :)
 
Da har vi vert på kontroll og snuppis har blitt 9450g og 79.5 cm, så lang tyn ting :)

Heldigvis ikke reagert på vaksinene men er litt øm på lårene.
 
Da har vi også vært på 1 årskontroll. Frøkna er 10670 og 77.5 cm lang. I godt hold med andre ord ;)
 
Back
Topp