1årsfotografering på egenhånd?

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Hei!
Jeg har lyst å ta 1års bilder av frøkna vår selv, men lurer på et par ting hvis noen her inne er flinke til å ta bilder :) jeg skal få hjelp av kusinen min da, heldigvis!

Først og fremst, hvordan få de beste bilder? Best med dagslys vel?

Så er utfordringen at jeg har lyst å ta bilder utendørs også, men vi har som regel 10-12grader så hun må kles opp litt. Og hun går ikke helt på egenhånd enda, kun ved å holde seg i noe/noen. Dvs hun sitter endel så blir jo kaldt å sitte noe ute :p
Evnt hvordan få gode bilder innendørs?
 
Jeg tok julebilder og gavebilder selv. Blitsen på kamera mitt er ødelagt, men det gikk veldig fint! Satte henne foran en hvit vegg og satte opp lys jeg hadde tilgjengelig rundt. Men det beste er jo naturlig lys. Så om du tar bilder ute er det nok lettere å få fint lys. Men det skal sies at da var hun jo ikke så mobil som nå! Men det er nok et must å ha utløsermodus der det blir tatt mange bilder etter hverandre.

Hjalp vel ikke så mye, men masse lykke til!
 
Jeg synes det fineste er bilder der man faktisk ser hvem objekter er, og ikke bilder der man er stilt opp i unaturlige posisjoner med kunstige smil og uvante omgivelser.
Få noen til å ta bilde av dere mens dere gjør helt vanlige ting, som å sitte og lese bok, eller synge sammen e.l.
DET blir det 100% garantert fine bilder av! :)
 
Back
Topp