1åring varm på natt

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Hva bruker dere på de små på natten nå når det er så varmt?

Frøkna hadde en kortermet (og kort på beina) tynn sommerdrakt + en tyyynn sovepose, da det alltid har vært så avkjølt på soverommet vårt. Men ikke ikveld! Da jeg kom opp var hun ganske klam i nakken, så jeg tok av soveposen. Nå ligger hun da bare i drakten sin, og begynner allerede å kjennes bedre ut :)

Lar dere dem ligge i bleie under dyne/i sovepose eller bruker dere pysj og ingenting over?
 
Blir det skikkelig varmt får han sove i bare bleie ja. Foreløpig er det ikkje relevant, rommet hans er på nordsida av huset og har alltid vinduet på gløtt, mest kjølige rommet vi har sidan det aldri kjem sol inn.
 
Her sover mini i bleia med helseteppe over (som hun allerede har sparket av seg). Babycallen viser svimlende 28 grader på soverommet hennes, selv med vinduer og dører oppe og vifte i mellomgangen.
 
Her sover han i en pysj med korte armer og bein. Legger teppe over han men han sparker den av og er ikke kald så kan sove uten også [emoji4]
 
Hehe, her er det absolutt ikke sommertemperatur enda. Så mini ligger med vanlig pysj og sovepose.
Har kjøpt kortermet pysj til det blir varmere, så får hun sove i den med evt dyne/teppe over seg. Blir det enda varmere får hun selvfølgelig ligge i bare bleien også, men ser ikke ut til å skje med det første :p
 
Last edited:
Det problemet har vi ikke her for å si det sånn... har et par tynne svale bambuspysjer nå... når graderstokken forhåpentligvis kryper oppover her også kommer vi nok til å bruke kortermet body/pysj med korte armer og ben... Evt bare bleie og dyne eller teppe :)
 
Jeg hadde tenkt til å opprette en tråd angående akkurat dette:) det var jo så varmt natt til søndag. Her sover hun i bommullspysj og bommullspose uten armer. Og uten sokker. Men vi har vinduet lukket. Hadde det åpent for første gang på lørdag. Da var det 26 grader på rommet. Vanligvis er det 22-23. Men har dere vinduet åpent hele natten?
 
Jeg hadde tenkt til å opprette en tråd angående akkurat dette:) det var jo så varmt natt til søndag. Her sover hun i bommullspysj og bommullspose uten armer. Og uten sokker. Men vi har vinduet lukket. Hadde det åpent for første gang på lørdag. Da var det 26 grader på rommet. Vanligvis er det 22-23. Men har dere vinduet åpent hele natten?
Soverommet vårt (ja, hun sover der enda) får ikke sol inn i løpet av dagen. Men uansett hvor mye jeg luftet så var det varmt. Hun sov i bleie i den tynne soveposen og virket som det fungerte ok :) på de varmeste dagene hadde vi vinduet på vidt gap hele natten, ja. Men varmen har roet seg litt her nå, så enklere igjen ;)
 
Bleie og luftig t skjorte:)
 
Tskjorte eller pysj med korte armer og bein:)
 
Jeg hadde tenkt til å opprette en tråd angående akkurat dette:) det var jo så varmt natt til søndag. Her sover hun i bommullspysj og bommullspose uten armer. Og uten sokker. Men vi har vinduet lukket. Hadde det åpent for første gang på lørdag. Da var det 26 grader på rommet. Vanligvis er det 22-23. Men har dere vinduet åpent hele natten?

Vi har vinduet åpent både sommer og vinter... lille sover best med 16-18 grader på rommet... vanskelig å få til det nå når sommeren nærmer seg da... og ja, her nærmer den seg bare enda.. haha... litt misunnelig på dere som har har sol og varme :p
 
Langermet pysj med sovepose, pluss dyne over der. Ikke varmt her enda, med andre ord.. Da vi bodde i Oslo lå min eldste i bare pysjen om sommeren.
 
Jeg hadde tenkt til å opprette en tråd angående akkurat dette:) det var jo så varmt natt til søndag. Her sover hun i bommullspysj og bommullspose uten armer. Og uten sokker. Men vi har vinduet lukket. Hadde det åpent for første gang på lørdag. Da var det 26 grader på rommet. Vanligvis er det 22-23. Men har dere vinduet åpent hele natten?

Vi har vinduet åpent både sommer og vinter... lille sover best med 16-18 grader på rommet... vanskelig å få til det nå når sommeren nærmer seg da... og ja, her nærmer den seg bare enda.. haha... litt misunnelig på dere som har har sol og varme :p

Vi har stort sett alltid vinduet åpent vi også, med mindre det er veldig kaldt/blåser veldig mye ute. Senga står nemlig veldig nært vinduet, så vil ikke at det skal bli altfor kald trekk. De gangene lufter jeg i såfall veldig godt før hun legger seg, og så litt før jeg legger meg. Ventilen er alltid åpen da.

"Gunstig dagtemperatur er 20 grader, soveromstemperatur bør være lavere, gjerne på 14 - 18 grader. Kontroller at barnet ikke har det for varmt eller klamt ved å kjenne etter nede i nakken. "
https://helsedirektoratet.no/Lists/...ad-om-godt-inneklima-for-spedbarn-IS-1767.pdf
 
Back
Topp