❤ Prøverør spirer ❤

Poppi

Forumet er livet
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Vi må vel ha en tråd for å samle oss med ivf/icsi spirer??

CCmil
Bipperiin
Discotjukken
Mokki87
Nufsletufsa
Håperpånr2<3
MogS
Gledeståre
Nimmelim
Aniinee
AstroNautet
Loppa77
August17
Poppi
Bruker84ni
Bruker415ann
 
Last edited:
Da er vi seks hittil, så koselig [emoji173]
 
Sliter med å se terminlista jeg (på app), så hvor langt er dere kommet jenter?

Jeg er 7+4 i dag, en uke til jeg skal på tidlig ul på klinikken, veldig spent! (Hadde en liten smugtitt 6+5 etter en liten blødning dagen før, men skal fortsatt ha den oppsatte timen).
 
Går dere fortsatt på progesterontilskudd? Lutinus el? Jeg har hatt ferskforsøk og kunne slutte ved testdato, men har ikke turt enda så har fått resept til uke 7. Og ja jeg vet at det skal være trygt, men føles som en ekstra trygghet for meg siden jeg er nervøs for å miste.
 
Går dere fortsatt på progesterontilskudd? Lutinus el? Jeg har hatt ferskforsøk og kunne slutte ved testdato, men har ikke turt enda så har fått resept til uke 7. Og ja jeg vet at det skal være trygt, men føles som en ekstra trygghet for meg siden jeg er nervøs for å miste.

Jeg skulle bare bruke opp den siste pakken (fikk tre), hadde igjen noen dager etter testdato. Men i og med at det sto i pakningsvedlegget at man ikke skulle slutte brått, trappet jeg ned. Istede for å ta tre hver dag, tok jeg to hver dag i fire dager for så å ta 1 hver dag i fire dager. Var kjempeskummelt å slutte synes jeg!
 
Jeg skulle bare bruke opp den siste pakken (fikk tre), hadde igjen noen dager etter testdato. Men i og med at det sto i pakningsvedlegget at man ikke skulle slutte brått, trappet jeg ned. Istede for å ta tre hver dag, tok jeg to hver dag i fire dager for så å ta 1 hver dag i fire dager. Var kjempeskummelt å slutte synes jeg!
I og med at jeg har hatt en ma så fikk jeg lov til å fortsette. Tøft av deg å klare å slutte :) men skal jo være trygt.. Bare føles som en ekstra trygghet med de pillene [emoji14]
 
I og med at jeg har hatt en ma så fikk jeg lov til å fortsette. Tøft av deg å klare å slutte :) men skal jo være trygt.. Bare føles som en ekstra trygghet med de pillene [emoji14]

Det var helt grusomt å slutte! Følte at det var litt trygt å ta dem ja! Jeg er ganske forsiktig av meg så jeg torde ikke spørre om å forsette.
 
Jeg og har ICSI-spire i bakerovnen :happy:. Jeg er litt både i juliklubben og her i augustklubben. Egentlig termin er i august, men siden jeg skal ha planlagt KS, så blir det nok i slutten av juli. Henger mest der. Mulig det blir helt i begynnelsen av aug også. Vet ikke før i April.

Jeg er andregangs og fikk en nydelig ICSI-gutt nå i mars. Vi gleder oss helt utrolig mye over å få to tette, så vi håper virkelig vi kommer helt i mål med spiren. Da blir det aldri mere prøverør og hestedoser med hormoner!

Første fikk jeg på fersk og gikk bare de oppsatte dager på lutinus. Var skummelt slutte, men husk at ved fersk så har man det gule legemet som produserer hormoner frem til morkaken tar over.
Jeg syns det er skumlere slutte nå på fryseforsøk. Ingen Graphs follikel og hva om morkaken enda ikke er klar til å overta når man slutter???
Bør jo stole på legene selvfølgelig. Siden jeg har ekstra medisiner til overs, kommer jeg også til å ta medisiner litt lenger enn foreskrevet og jeg kommer til å trappe ned fremfor å stoppe brått.

Så har full forståelse for at det er flere som bekymrer seg, både på fersk og frys. Vil bare si at det gikk helt fint stoppe på lutinus på fersk for meg.
Absolutt vel mottatt å høre om andres erfaringer på medisinslutt frys.
Jeg skal egentlig slutte brått når jeg er 9 uker akkurat ( egentlig 9+5 etter befruktningstidspunkt, men her vet jeg ikke hvordan de regner. St.Olavs sa jeg var 4 uker da jeg egentlig var 4+5 på testdatoen. Hvordan får dere andre regnet ut hvor langt dere er ved fryseforsøk? )
 
Jeg er 8+1 i dag. Fikk to pakker Lutinus som jeg begynte med etter uttak. Tok siste et par dager før testdag, og det har gått helt fint. Har ikke hatt noen blødninger, og frøet vokser fint :) Hadde TUL forrige Mandag, var da 7+1,og alt var fint og flott så langt :)
 
Går dere fortsatt på progesterontilskudd? Lutinus el? Jeg har hatt ferskforsøk og kunne slutte ved testdato, men har ikke turt enda så har fått resept til uke 7. Og ja jeg vet at det skal være trygt, men føles som en ekstra trygghet for meg siden jeg er nervøs for å miste.

Kjenner meg godt igjen, kjempe skummelt å slutte syntes jeg, klinikken sa jeg skulle ta 1 om dagen fra testdato til uke 7 hvis jeg Var redd for å slutte. Men jeg syntes det var skummelt å plutselig gå ned til 1/3 av dosen, så jeg tok 3 om dagen til jeg var 5+0, så tok jeg 2 om dagen til jeg var 6+4 eller noe, så tok jeg en om dagen, og siste jeg hadde igjen var i dag:) er 8+0 i dag. skulle slutte etter UL 7+0, men jeg valgte å bruke opp de siste:)
Jeg har jo hatt blødninger hele veien og, så det har gjort det ekstra skummelt å slutte syntes jeg. Men nå føler jeg meg komfortabel med å slutte egentlig:) føler 8+0 var en milepel:)
Kan du ikke trappe ned slik at du føler deg trygg?:)
 
Kjenner meg godt igjen, kjempe skummelt å slutte syntes jeg, klinikken sa jeg skulle ta 1 om dagen fra testdato til uke 7 hvis jeg Var redd for å slutte. Men jeg syntes det var skummelt å plutselig gå ned til 1/3 av dosen, så jeg tok 3 om dagen til jeg var 5+0, så tok jeg 2 om dagen til jeg var 6+4 eller noe, så tok jeg en om dagen, og siste jeg hadde igjen var i dag:) er 8+0 i dag. skulle slutte etter UL 7+0, men jeg valgte å bruke opp de siste:)
Jeg har jo hatt blødninger hele veien og, så det har gjort det ekstra skummelt å slutte syntes jeg. Men nå føler jeg meg komfortabel med å slutte egentlig:) føler 8+0 var en milepel:)
Kan du ikke trappe ned slik at du føler deg trygg?:)
Godt å lese at noen andre føler på det samme :) jeg har trappa ned til to per dag, mulig jeg klarer å slutte ved sju uker men tviler [emoji14]
 
Hvor langt på vei er dere jenter? Og hvor mange forsøk måtte dere gjennom? Her satt det på tredje ferskforsøk etter tre års prøving :)
 
Back
Topp