– Epidural er bra smertelindring

Tror kanskje det... Får se hvordan ting utvikler seg:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Mest sannsynlig, da jeg har mye sammentrekninger og stress grunnet store smerter...
Men badekar kan også fungere, tenker jeg :)
 
Tar det som det kommer :) Forrige fødsel drøyde sånn at jordmor bestilte bare og sa at nå var det på tide, og jeg trengte hvile. Det var jaggu deilig, og jeg sovnet som en dupp ;-)
 
Jeg sier som Mammapåramma, tar det som det kommer.

Jeg hadde epidural med begge to forrige. Mine fødsler varte over 30 timer begge to. Og jeg hadde ikke de berømte pausene i mellom riene heller. Stormrier heter det visst. Og da sa jordmødrene bare at jeg måtte få slappet av noen timer sånn at jeg ikke besvimte under pressing. Og jeg var ikke vondt å be for å si det pent. ;)

Fungerte helt ypperlig med første. Merket ikke noe annet enn at magen strammet seg og hadde rier. Til pressingen var det dessverre tomt så jeg kjente hver enda rift som kom :p
Med andre ble jeg delvis lammet på en side, men det gjorde ingenting da jeg skulle sove. Epiduralen var over til pressingen der også, men da var jeg mer erfaren og valgte en annen og mer behagelig fødestilling enn liggende på ryggen. Ingen rifter :)
 
Vil ikke ha epidural. Hadde ikke med første, men hadde rask fødsel. Har angst for å bli lam, og for å ikke være "til stede" med hele kroppen under opplevelsen. Føder på ABC, de tilbyr ikke den slags smertelindring, kun vannfødsel og akupunktur. Fødte der sist, og var veldig fornøyd. :)


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Epidural ble reddingen for meg da jeg fødte førstemann, baby ble sittende fast og hele fødselen ble et helvette, helt til jordmor sa at hun ønsket at vi skulle ta epidural. Det var som å komme til himmelen, jeg fikke fortsatt jobbe med riene, og det stoppet ikke opp noen ting. Der jeg fødte får man også epiuralen kontinuerlig, istede for store doser, sånn at den slutter ikke å virke før den blir slått av.
 
Førstegangsfødende så aner ikke hva jeg går til. Får ta det som det kommer, men er åpen for epidural skulle smertene bli for ille. Noe de helt sikkert blir ;)
 
Vil ikke ha epidural. Hadde ikke med første, men hadde rask fødsel. Har angst for å bli lam, og for å ikke være "til stede" med hele kroppen under opplevelsen. Føder på ABC, de tilbyr ikke den slags smertelindring, kun vannfødsel og akupunktur. Fødte der sist, og var veldig fornøyd. :)


Sent from my iPad using Tapatalk
Jeg også har den skrekken av å bli lam av epidural. Pluss at jeg virkelig vil føde natulig i vann:p
 
Første gangs her, har helst lyst å føde uten epidural. Men må ta det som det kommer, kjenner joikke meg sjøl på det området til å vite om jeg kan klare det. Så om jordmor råder meg til det, tar jeg mot rådet!
 
Selv om jeg er førstegangsfødende, så kan jeg ikke seg for meg å ikke ta epidural. Har nok hørt for mange skrekkhistorier
 
Back
Topp