æsj, har begynt å blø...

MTDC

Forumet er livet
VIP
Er ikke så veldig vondt, og ikke så mye blod, så jeg tror helst det går bra. Men skulle så gjerne ha vært helt sikker. Kan jeg kreve å få UL hos legen? Har ikke time før jordmor om tre uker, og vil helst slippe å gå å være usikker...
 
Du får sikkert ul hvis du får deg time hos legen. Håper det er harmløst!
 


MammatilDani skrev:
Er ikke så veldig vondt, og ikke så mye blod, så jeg tror helst det går bra. Men skulle så gjerne ha vært helt sikker. Kan jeg kreve å få UL hos legen? Har ikke time før jordmor om tre uker, og vil helst slippe å gå å være usikker...



da tror eg det er bedre at du går til legekontoret og tar hcg prøve... Siden du er "bare" 5+5 så er det ikke sikkert at hjerte er begynt å slå enda.. Og da blir det bare en "bomtur", men vil absolutt anbefale deg å få tatt blodprøve, det får du svar på etter 2-3 dager :)
 
Hvis du nå er rundt uke 5/6 så hadde jeg heller målt hcg hos legen. Det beste er å vente med ul til uke 7. Jeg spottet lenge i dette svangerskapet men fikk se et bankende hjerte i dag. De sa blødninger er "greit"  så lenge det ikke tok seg opp og at jeg fikk smerter. Det skulle evt. ha blødd som en kraftig mens.

Håper alt er ok med den lille. Lykke til :)
 
Takk for støtten. Tenkte UL mest for å se om en SA er på gang. Men kan jo være de kan gjøre dobbelt opp!:-)
 
Jeg anbefaler (av erfaring) også to blodprøver i stedet for UL. Det er ikke sikkert de får sett så mye, eller det kan også hende at de ser noe, men at det likevel er en SA på gang, det har bare ikke kommet ut enda. (det har jeg opplevd selv, og det var et hardt slag i trynet) Så en UL gir deg egentlig ikke noe svar. En stigning eller senkning i hcg over noen dagers tid vil gi deg et klarere svar.Håper det aller beste for deg!
 
Håper du får svar på hvorfor du blør, ikke noe artig situasjon å være i. Har selv hatt blødninger i to tidligere svangerskap, og det har gått helt fint..
 


MammatilDani skrev:
Takk for støtten. Tenkte UL mest for å se om en SA er på gang. Men kan jo være de kan gjøre dobbelt opp!:-)


Jeg forstår at du ønsker begge deler :) Men en SA vil vise seg "bedre" i at hcg-nivåeet synker og/eller har svært dårlig stigning. Du tar et par blodprøver med noen dagers mellomrom og får sammenlignet nivåene. En vil nok se noe på ul også, men det er fortsatt veldig tidlig i svangerskapet. Uansett vet legen best hva som passer deg :) Masse lykke til.
 
Fikk ingenting:-( Har en tåpelig lege sonm ikke kan stort. Har flere ganger opplevd at han må google under timen.. Men nå har jeg byttet lege. Og alt virker å være bra med lille i magen<3>
 
jeg begynte å blø når jeg var 6+3, det var frisk blødning uten koagler, men det rant for å si det sånn.. Jeg hadde ikke smerter, bare vanlige mensmurringer som jeg har hatt nesten hele svangerskapet. 
Jeg fikk beskjed om å vente i en uke, hvor jeg skulle på innvendig UL hos spesialist i gynekologi, og der fikk jeg se både foster og et bankende hjerte! Så det kan skje de fleste, og det gyn sa til meg, er at det er vanlig å blø i svangerskapet.. 
Blødning var bare den morgenen og ikke mer enn det.. 
Håper alt er bra med deg og spiren din!!! krysser fingrer og tær!!
 


*ønskergullnr2* skrev:
Hvis du nå er rundt uke 5/6 så hadde jeg heller målt hcg hos legen. Det beste er å vente med ul til uke 7. Jeg spottet lenge i dette svangerskapet men fikk se et bankende hjerte i dag. De sa blødninger er "greit"  så lenge det ikke tok seg opp og at jeg fikk smerter. Det skulle evt. ha blødd som en kraftig mens.

Håper alt er ok med den lille. Lykke til :)



Sign :)
 
Back
Topp