åssen drømmen kansje blir virkelighet

PS.I Love You

Gift med forumet
Jah, da følte jeg egentlig for å starte en liten dagbok her siden det begynner å nærme seg vårt første forsøk da.
Jeg er grulig spent nå og nervene er på høyspenn og det er kortere vei fra latter til tårer enn på veldig lenge.
Men det følger vel med i denne følelsesmessige prosessen.
 
Det jeg sliter mest med og er mest bekymra for det er at vekta mi skal ha en negativ innvirkning på alt dette, jeg er stor men likevel ikke såå stor. Prøver å gå ned men kroppen vil liksom ikke.
Så sitter litt fast med den vekta. håper ikke det vil spille for stor rolle for meg og alt dette.
Men prøver å holde meg til et sundt kosthold og aktivitert + masse posetive tanker.
 
Men sånn forløpig så er dette det som skal skje: 2 august skal jeg slutte på p.pillen som jeg er satt på for å legge egg stokkene i davle, så kommer mensen ca 6 august og på dag 5 av syklus som da blir 11 august skal jeg begynne å stikke. først med denne herre gonal f og på dag 7 så skal jeg begynne med en til som æ ikke husker å heter akkurat nå og på dag 10 av syklus skal jeg inn på ul å sjekke eggene mine. men dette er bare mine beregninger. skal ringe inn mensen når den kommer å få beskjed om hva som skjer videre[8D]
sommerfuglene flakser i magen når jeg skriver dette.. wæææ[;)]
 
Har veldig panikk for egguttak da, det er jeg sykt redd for.. er vel det jeg er mest redd for i denne prosessen for er sååå redd det ska gjør vondt[:o] sliter veldig med det. å det begynner å ta litt søvnen fra meg nå.
 
 
Jaja.. litt fra meg i dag 30 dagen i juli 2009
 
I natt sov jeg elendig.. tenkte på at.. fikk skikkelig nerver.. var sååå stress.. å er plaga med såå menssmerter fordiom æ ikke he slutta på pilla enda en gang.. heeele denne mnd har jeg følt at mensen kan komme når som helst.. er egentlig veldig irriterende også.. ikke noe deilig følelse hvertfall.
 
ellers sitter æ å lure på om at når æ ska slutte på pilla 2 agust ska jeg ta en pille da og ikke noen etter det eller skal jeg ikke ta noe pille denne dagen.. hmmm..
 
I dag har jeg vaska å rydda hele huset og skal ikke gjøre sånn stor vask igjen før jul nå er planen. å da når jeg tenker på det får jeg sommerfugler i magen og tenker at jeg kansje er gravid når jeg skal vaske ned til 1 desember og sette opp masse adventspynt[8D] er sååå morro å tenke på men samtidig er jeg redd jeg skal være like trist å lei som jeg har vært de siste 2 julene. Merker savnet såå sykt da.
Er liksom bare 4 mnd til 1 desember. Det er ikke lenge til.
Tenker også at til bursdagen min 11 november så kansje jeg har fått drømme gaven som skal bo magen min til mai[;)]
 
Ønsker meg virkelig dette.. men har veldig realistiske tanker rundt det og vet at sjansen bare er 25% å at det kan være mye som kan skje som gjør at vi ikke er heldige også. Men tenker posetivt men holder meg på jorda fordiom.
 
Skal begynne åå vitaminer også i morra, sånn man kan ta fra man planlegger å bli gravid å ut hele sv. Kjøpt en pakke og fikk en av ei venninne[;)] Så skal være stappa full av gode saker og ting. å fra mandag av skal alt snop kuttes ut heeele uka og bare litt snop på lørdager. Ferien er over og vi må tenke på å få i oss alt som er bra.
 
Å til slutt så må jeg si at på søndag er det 3 Uker siden mannen min slutta å røyke[:D] Jeg er sååå stolt å håper virkelig dette kan ha noen innvirkning på svømmerene hans[;)] Det hadde virkelig vært topp!!
 
Jaja.. det var det i dag 31 juli 2009 min lillebrors 17års dag[:D]
 
så koselig at du har fått deg dagbok[;)][;)]skønner godt at du gruer deg til uttaket men det kommer til og gå så bra[;)][;)]så flinke mannen din er, 3 uker røykfri er jo kjempe bra[:D][:D]lykke til med sprøtestart[;)][;)]
 
Snuppis: takk for lykke ønskninger med sprøyte start[8D] hehe.. skummelt.. jupp.. med det og egguttak.. men men.. alle som har vært gjennom det her har jo overlevd så da gjør vel jeg også det.. hihi[&:]
 
t.t.h.: Er litt skummelt alt sammen egentlig[&:] hehe.. jupp kjempe stolt av mannen min. han er såååå flink at[;)]
og takk for det[8D]
 
ElinR: godt det ikke bare er meg som gruer meg skikkelig.. lå i hele natt til i går å tenkte på alt å bare ble kvalm og tenkte hva søren er det jeg gir meg ut på[8D] hehe.. men så kommer fornuften og man blir planta på jorda igjen ting blir litt sånn skummelt men spennde også[8D]

 
Tenkte jeg kunne legge inn bilder av åssen sprøytene sånn ca ser ut kommer sikkert flere bilder når jeg skal åpne de skikkelig[:D] 

 
 
gonal f har jeg også brukt[;)]men hva er den andre sprøyta??[8|][8|]du slipper og bruke nesesprayen??
 
ORIGINAL: t.t.h.

gonal f har jeg også brukt[;)]men hva er den andre sprøyta??[8|][8|]du slipper og bruke nesesprayen??

 
Har bare gått på P.piller jeg siden mai å tok den siste i dag.. så venter bare på mensen å få stikke dato[8D]
 
slapp sprayen denne ganga hvertfall. har heller aldri hørt om den andre sprøyta[:)] men men.. skummel er den hvertfall.. [&:]
 
Så kjekt at du også har startet dagbok[:)] Blir spennende å følge med[:)] Det er nok litt å gru seg for når det er nytt og ukjent, men du skal se at det går så mye bedre enn du tror[:)] Masse masse lykke til iallefall.... Tenk snart er dere i gang på løpet mot et lite mirakel[:)][:)][:)]
 
Dette blir spennede vennen ska tenke masse på dere, krysse både finger og tær[:)] håper virkelig dette går din vei u fortjener det mere en noen andre å det mener jeg virkelig[:)] love you
 
RANDÅLF: Jah, alt er litt skummelt nå å nervene er på vei inn i høygir[8D] Takk for det[;)]'
 
oktobermamma: Tuuusen takk snuppa[:D] håper også veeeldig på full klaff på første forsøket. hadde vært supert og bare passa mitt i blinken.. men men.. får bare se hva sjebenen vår blir[;)]
 
 
Nå har jeg tatt den siste p.pilla mi og venter nå på mensen, tror den vil komme rundt 6 august for nå som jeg har gått på p.pillene så har den kommet på 4 dagen med sukker piller.
så nå ligger jeg jo å har tusen spørsmål til Hausken når jeg skal ringe dit.
Og nervene jah de kommer snikende fra tid til annen.. er ikke så lett å holde helt styr på de nei[8D]
 
 
 
Innom for å ønske deg LYKKE til med forsøket deres[:D][:D]
Sprøytene er ikke vonde i det hele tatt,og jeg har sprøyteskrekk[:)]Satt de helt selv *stolt*
Og anngående uttaket,det er ikke godt,men verdt det[8D]
 
..Lykke.. : Takk Takk for lykke ønskninger å morro at folk vil følle med meg[8D] er ikke sååå redd for sprøyter i utgangspunkte så tru det ska gå greit men bli litt rart å sette dem selv[&:]
Og uttak skal jeg vel overleve, bli vel litt dopa og får litt bedøvelse så er det jo sååå mange som har gjort det og ikke syns det er så helt grusomt.. så da prøver vi og ta det litt når det kommer[;)]
 
TigertLilli: Takk Takk for det[;)] Morro at du også vil følge med meg[:D]
 
Da er det 2 dagen uten p.piller og 2 dager igjen til jeg forventer at mensen skal dukke opp..
Kjenner minimalt eller lite til noenting egentlig. Men men.. dukker vel opp siden den har gjort det vær mnd i 10 år snart[;)]
 
I går fikk jeg en ny liten bekymring om man kan kalle det, det. Jeg har egentlig ikke tenkt på ulempa ved å fortelle familien og alt og at de vet når alt skal skje og slikt. Å da blir det jo en Pappa og en Tante som er veeeldig spente på dette å håper jo seff på full klaff men ikke vet heelt åssen de skal takle det vis det ikke går.
Å jeg har jo såååå lite lyst å skuffe masse folk, men vil jo bli sånn når alle vet om alt.. hehe..
huff.. men er godt å ha de også å snakke med og slikt. Gelder meg bare til første uka i september når alt er over å man vet litt om resultatet av alt dette.
skulle ønske jeg kunne spole litt og få noen ting til å komme litt fortere[8D]
 
Ja, å så er jeg hart rammet av juleglede. Jeg gleder meg alt til jul. Begynner å tenke på hvor vi skal være, hva jeg skal kjøpe til alle og hva jeg kan ønske meg selv. Å gleder meg til juleverksted og alt slike morro ting.
 
Å så skal jeg prøve meg som dagmamma kansje vis vi lykkes med forsøk eller ikke så trenger jeg jo litt penger inn i mnd. å ta har jeg lyst å være dagmamma. tenk så koselig. Håper det er noe som jeg kan få til og noen som kan bruke meg[:D]
 
Dagen i dag 4 august 2009
 
Nervene er på høyspenn.. I morra får jeg sannsynligvis mensen å må ringe ferietelefonen til hausken.. syns det er litt stress men men..
Jeg har skikkelig nerver nå.. kan ikke tro at det er to uke + - til forsøket vårt og alt!!
Hjelp.. vet ikke er en blanding av redd og gira.. hehe..
 
Kan ikke helt tro det heller liksom[8D]  føles veldig uvirkelig[8|]
 
 
 
Her var det jo enda en ny dagbok, velkommen inn til dagbok-gjengen. Så kos. [:)][:)][:)]
Ønsker deg masse lykke til med forsøket. Krysser fingre og tær.
 
*Bobbo* Takk takk[:D] 
 
 
Hmmm.. i går raste verden litt..
jeg trodde egentlig jeg skulle over på attføring og gå på skole nå til høsten.. Men skolen begynner den 17 og jeg hadde ikke hørt noe fra skolen eller nav. var inne et par ganger i sommer på nav å maste litt. Men ingen viste noe og ferie bla bla.. you name it[:@] Så da begynte jeg å slå meg til ro med at jeg ikke skulle på skole og hadde begynt å tanke på å være dagmamma i vinter[;)]
Hadde en plan om å sette annongse i avisa om dette ette vi hadde vært hos hausken.
 
Meeen i går ringte nav å sa du begynner på skole på den 17 august.. Du MÅ møte opp ellers miste du alt hjelp fra oss.. Vi betaler deg sykepenger fram til desember å så går du over på attføring[&:] Syke pengene mine er ikke mye å skryte av.. er ikke store slanten..
 
Så er det jo det at den uka jeg begynner på skolen skal vi mest sannsynlig til hausken så alt bare kræsjer[:'(]
 
Så må til legen å få lege ærklæring å masse piss, å håpe at dette ordner seg.. Trenger ikke dette stresset også nå[:o]
 
Det er sikket bare å fikse legeærklæring om det koliderer med Hasken tur[:)] Kipt å må endre slik i planene sine, men det går så fint så[:)][:)][:)] Hva er det du skal gå?
 
ORIGINAL: RANDÅLF

Det er sikket bare å fikse legeærklæring om det koliderer med Hasken tur[:)] Kipt å må endre slik i planene sine, men det går så fint så[:)][:)][:)] Hva er det du skal gå?

 
Ser ut som at det kansje går akkurat[8D]
 
Skal gå på barn og ungdom 6 mnd voksen skole greie.. hihi..
 
 
 
Vel i går meldte Mensen sin ankomst[8D] 
Så jeg ringte legen min på det som tydeligvis var hans mobiltelefon[;)]
Han ble litt forvirra virka det som, men han sa jeg kulle begynne å stikke på dag 2 og ikk 5 og at jeg skulle ringe de på mandag for mere opplysninger om UL og slikt.
MEN  i kveld kl 21 skal jeg sette mitt første stikk[8D] så nå sitter jeg å studerer bruksanvisningen og lure veldig på åssen dette kommer til å gå[:D]
 
Gruer meg ikke noe særlig egentlig[:)] 
 
Nåååå har jeg blitt stikker.. er heeelt i hocky her jeg sitter å er sååå stolt for jeg klarte det helt selv med mamma som moralsk støtte å en mann som måtte få litt støtte fra sin svigerpappa[8D]
 
Dette er sååå spennde.. Kan ikke helt tro at jeg er 21 år i gang med sånne ting..
 
Når jeg var yngre så jeg på dette som noe som bare eldre damer gjorde..
 
Men jaggu så tok jeg feil.. Hihi.. håper at alt bare går bra nå og ordener seg.. livet vårt treger virkelig å få til dette!! jiiiipppey...
 
[:D] Da er sprøyte nr to satt[8D]
 
Skikkelig i gang nå.. Var litt vondt i dag.. kunne kjenne at jeg hadde nåla inne hvertfall og svei litt[8|]
Men heeelt greit.
 
Nå blir det gøy å ringe hausken på mandag å se åssen de vil jeg skal gjøre det videre..
Litt nervepirrende da men skal nok gå bra..
 
Er jo egguttaket som er det skummleste egentlig.. men gruer meg ikke såå ille heller..
Går nok bra.. håper bare det skjer i løpet av kort tid og at jeg er ferdig snart og kan begynne å vente.
 
 
 
ORIGINAL: ElinR

herlig å være ordentlig i gang da[:D][:D][:D]

 
Er det vanlig å bli litt tett i pappen og få litt vondt i hue av Gonal F?? vet du det??
 
Jah, er digg å være skikkelig i gang, men gruer meg veeeldig til uttak[&o]
 
Back
Topp