Øyenlokksoperasjon, noen som har gjort det her? Må lette litt på trykket + et spsm

OH RLY?

Forumet er livet
Jeg har gått rundt med hodepine siden jeg var fjortis, og nå er jeg 29.. Jeg har tunge øyenlokk som presser ned på øyenlokkene mine, og jeg har alltid syntes det var litt flaut å se sint og trøtt ut enda jeg er ung..

På ungdomsskolen fikk jeg høre at jeg ser sint ut, og det har faktisk laget problemer for meg i jobbsammenheng og da noen mennesker har feiltolket meg og derfor har bl.a trodd at jeg var sur på dem og irritert. (kjempemorro å høre...)

Jeg går derfor å hever øyenlokk/brynene mine sånn at jeg skal se litt mer våken og imøtekommende ut, og jeg gjør det hjemme og ute blant folk konstant.

I går snakket jeg med ei venninne om alt mulig og vi kom inn på temaet øyenlokksoperasjon da den ene venninna hennes nettop hadde gjennomført det fordi hun har spenningshodepine fordi hun har gått rundt som meg, og jeg tenkte WHAT???? Går det an???????? Herlighet jeg har tenkt tanken på operasjon mange mange ganger, men føler meg litt fjollete da siden jeg er ung enda, men hvis man kan bli kvitt spenningshodepine så hadde det jo vært en drøm! Jeg våkner som oftest med hodepine, og tror det kan være pga at musklene endelig får slappet av? Hodepinen er i pannen og over øynene, og MR har vist at jeg ikke har noe farlig på gang som blødning eller kreft eller slike ting, så da må det jo være muskulært...

Så jeg lurer litt på om det kan være noen her inne som har tatt øyenlokksoperasjon, fikk du dekt det eller gjorde du det privat? Hva er erfaringen din og ble du fornøyd?

Send meg gjerne PM om du ikke vil skrive noe her, jeg setter stor pris på svar :)
 
Prøve å legge med et bilde (var ute å festet i går så er jo helt masakrert i dag da, men okei)



Her er brynene sånn som de egentlig er. ligger på øyenvippene og slapper av

Og hvis jeg setter fingeren på øyenbrynet å drar en cm oppover


 
Jeg har ikke egen erfaring med operasjon av øyelokkene, men min mor (og tante) har tatt en slik operasjon for endel år siden, de fikk det dekket da det gikk utover synet...og vil tro at når disse øyelokkene gir deg såpass mye plager, med hodepine hver dag, så er det grunnlag godt nok for å få det dekket.
 
Tusen takk for svar tesemor, jeg skal til legen i morgen så tenkte jeg kunne ta det opp med han da. Føler meg helt ærlig talt litt sånn fjollete som kommer å spør han om noe sånt, men off det er jo et reelt problem da så jeg må kvinne meg opp!!!
 
Jeg har ett øyelokk som henger mer ned enn det andre, spesielt når jeg er sliten. Må sminke øynene med ulik teknikk fordi mer av den ene flaten til å legge øyenskygge på vises på dette øyet enn det andre. Jo trøttere jeg blir jo verre blir det, og i småbarnsperioden er en jo kronisk trøtt...

Jeg trodde heller ikke dette var noe å gjøre med, helt til det ble nevnt for meg. Så jeg spurte legen og hun lurte på om det påvirket synet mitt. Og noen ganger gjør det jo det, øyelokket henger over pupillen når det er ille. Og jeg også får perioder der jeg ikke klarer å slappe av i underhudsmusklene i panna fordi jeg prøver å se våken ut. Ender opp med søvnløshet og hodepine...

Så jeg ble kjapt henvist til øyelege og skal inn nå i september (lang ventetid ja...) Håper det går greit :-)
 
mamma og en venninne av mamma har begge fått det dekket pga hodepine. du sliter jo ut øynene(og får hodepine) av å hele  tiden måtte jobbe for å ha øynene åpne.

det hjalp på både mamma og venninnen.

de fikk det begge dekket etter henvisning fra legen.

 
Oi over pupillen å ja, det var jo ikke no særlig. Men kjenner veldig igjen det med å bruke krefter på å se våken ut, og søvnproblemer og hodepine. Masse masse lykke til med operasjonen, hvis du husker meg en dag, kanskje du kan fortelle meg hvordan det gikk?
 
Oi over pupillen å ja, det var jo ikke no særlig. Men kjenner veldig igjen det med å bruke krefter på å se våken ut, og søvnproblemer og hodepine. Masse masse lykke til med operasjonen, hvis du husker meg en dag, kanskje du kan fortelle meg hvordan det gikk?
 
flere som har erfaring med noe slikt?
 
Mamma og bestemor har fått det dekket fordi det har dekket for synet. Jeg har også tunge øyelokk og regner med at jeg er den neste i rekken en eller annen gang.

Har jo ikke gjort det selv enda, men både mamma og bestemor er kjempefornøyde. Inngrepet er fort gjort, mamma ble sykemeldt noen dager, men er nå strålende fornøyd fordi hun kan sminke seg igjen uten å grine av seg alt når det detter ned i øya.

De synes ikke det gjorde noe vondt og er veldig glade for at de gjorde det den dag i dag.
 
Tusen tusen takk for at du delte! Ja pappa har skikkelig tunge øyenlokk, mamma har sånne modelløyenlokk man kan gjøre hva man vil med å likevel se smashing ut. Fine greier at jeg arvet pæreformen hennes og øyelokka til pappa ja, kjempefint. Tanten min  på pappas side er likedan hun og, tror det blokkerer en betydelig del av synes deres ja gitt.
 
Jeg har ikke gjort det selv, men mamma har gjort det, og jeg har et par venninner som har gjort det, og de er alle veldig fornøyde.
Mamma fikk det dekket fordi det gikk utover sidesynet, og det er farlig når man kjører. De andre betalte det selv siden det egentlig bare var en skjønnhetsfeil
Resultatene er kjempefine, og de har ikke hatt noe vondt....bare skikkelig blått øye noen dager
 
Jeg har akkurat samme problem som deg, og tenker også på operasjon.
Skal høre litt med fastlegen min ang. det.
 
Jeg har verre øyelokk enn deg, legger seg i folder liksom, noe som ser veldig fint ut på sidene av øynene, not. Jeg har også mange ganger fått høre at jeg ikke må se så sint ut (duh...) eller at jeg ser trøtt ut. Jeg går også og hever øyenbryna og sliter også med mye hodepine i tillegg til migrene. Jeg kan bare glemme å lese en bok f.eks., for når jeg set ned så blir øynene veldig tunge og jeg blir rett og slett trøtt. Jeg har sjekka på nettet og ser det er mange som har fått dekket øyelokksoperasjon pga både syn og hodepine. Så jeg tok meg en tur til fastlegen min og spurte om mine muligheter for øyelokksoperasjon. Hans meldinger var; Man får ikke hodepine av å gå med hevede øyenbryn hele tiden (neivel?), det var da heller ikke nødvendig for meg da det overhodet ikke var skjemmende eller hemmende for meg (så flott at han vet hvordan JEG har det da, han nærmer seg pensjonsalder og jeg som er 34 år har tyngre øyelokk enn ham, altså mye mer overskuddshud over øynene enn ham) dessuten så ville det bare bli verre igjen om noen år siden jeg er forholdsvis unge enda og huden vil sige mer med årene. Men om jeg hadde penger til det eller hadde en rik far så kunne jeg jo bare ta det privat. Pleier å tulle med at om jeg noen gang trenger hudtransplantasjon så har jeg mer enn nok hud over øynene. Denne legen vil heller ikke hjelpe meg med kviseplagene mine til tross for at jeg er 34 år og har hatt kviser i ca 20 år, altså størstedelen av livet. Siden jeg ikke har fjeset FULLT av kviser så har jeg visst ikke kviser i følge ham. Fyren ville heller ikke hjelpe med å finne ut hvorfor ene knéet mitt var vondt for det viste ingenting på røntgenbildene, ergo var det ingenting galt med knéet mitt. Et halvt år senere måtte vi ringe legevakten pga knéet mitt, ble henta av ambulanse og måtte opererest. Han har også antydet at jeg VIL ha operasjon fordi jeg kommer til ham med en vond ankel som han heller ikke gjør noe for å finne ut av, da det ikke viser noe på røntgen. Ja jeg har hatt mange operasjoner i beina, men det gjør meg da ikke til en som VIL ha operasjon. Jeg hadde vondt i ankelen min og ville bare vite hvorfor. Har hatt flere opplevelser med ham hvor han bare sier at "da kan jeg ikke hjelpe mer" og så sender han meg hjem. Håper du har en kjekkere lege, en som faktisk vet at man får hodepine av å gå og heve øyenbryena hele tiden. Jeg skal skifte lege, skulle gjort det for lenge siden men det har ikke blitt for meningen er at vi skal flytte men det blir jo aldri, bare dumt å skifte lege for så å flytte, siden man ikke kan bytte lege så ofte man vil. Lykke til, jeg vet godt hvordan du har det. Jeg føler meg faktisk mye våknere når jeg løfter huden opp med fingrene, det føles som en befrielse. Får unnskylde mangelen på avsnitt, men avsnittene forsvinner når innlegget blir postet.
 


giggsy skrev:
Jeg har verre øyelokk enn deg, legger seg i folder liksom, noe som ser veldig fint ut på sidene av øynene, not. Jeg har også mange ganger fått høre at jeg ikke må se så sint ut (duh...) eller at jeg ser trøtt ut. Jeg går også og hever øyenbryna og sliter også med mye hodepine i tillegg til migrene. Jeg kan bare glemme å lese en bok f.eks., for når jeg set ned så blir øynene veldig tunge og jeg blir rett og slett trøtt. Jeg har sjekka på nettet og ser det er mange som har fått dekket øyelokksoperasjon pga både syn og hodepine. Så jeg tok meg en tur til fastlegen min og spurte om mine muligheter for øyelokksoperasjon. Hans meldinger var; Man får ikke hodepine av å gå med hevede øyenbryn hele tiden (neivel?), det var da heller ikke nødvendig for meg da det overhodet ikke var skjemmende eller hemmende for meg (så flott at han vet hvordan JEG har det da, han nærmer seg pensjonsalder og jeg som er 34 år har tyngre øyelokk enn ham, altså mye mer overskuddshud over øynene enn ham) dessuten så ville det bare bli verre igjen om noen år siden jeg er forholdsvis unge enda og huden vil sige mer med årene. Men om jeg hadde penger til det eller hadde en rik far så kunne jeg jo bare ta det privat. Pleier å tulle med at om jeg noen gang trenger hudtransplantasjon så har jeg mer enn nok hud over øynene. Denne legen vil heller ikke hjelpe meg med kviseplagene mine til tross for at jeg er 34 år og har hatt kviser i ca 20 år, altså størstedelen av livet. Siden jeg ikke har fjeset FULLT av kviser så har jeg visst ikke kviser i følge ham. Fyren ville heller ikke hjelpe med å finne ut hvorfor ene knéet mitt var vondt for det viste ingenting på røntgenbildene, ergo var det ingenting galt med knéet mitt. Et halvt år senere måtte vi ringe legevakten pga knéet mitt, ble henta av ambulanse og måtte opererest. Han har også antydet at jeg VIL ha operasjon fordi jeg kommer til ham med en vond ankel som han heller ikke gjør noe for å finne ut av, da det ikke viser noe på røntgen. Ja jeg har hatt mange operasjoner i beina, men det gjør meg da ikke til en som VIL ha operasjon. Jeg hadde vondt i ankelen min og ville bare vite hvorfor. Har hatt flere opplevelser med ham hvor han bare sier at "da kan jeg ikke hjelpe mer" og så sender han meg hjem. Håper du har en kjekkere lege, en som faktisk vet at man får hodepine av å gå og heve øyenbryena hele tiden. Jeg skal skifte lege, skulle gjort det for lenge siden men det har ikke blitt for meningen er at vi skal flytte men det blir jo aldri, bare dumt å skifte lege for så å flytte, siden man ikke kan bytte lege så ofte man vil. Lykke til, jeg vet godt hvordan du har det. Jeg føler meg faktisk mye våknere når jeg løfter huden opp med fingrene, det føles som en befrielse. Får unnskylde mangelen på avsnitt, men avsnittene forsvinner når innlegget blir postet.


Skriver du med iPad?
Uansett da, fy flate for en drittlege, tenk hvor mange som går rundt med unødvendige plager pga han der da????? Bytt fastlege du, det kan man gjøre to ganger i året så det er verdt det!!! Man bør ikke kaste bort mye av livet sitt med plager når det kan gjøres noe med! Ble engasjert jeg nå, men pga en slik lege omkom nesten datteren min så jeg brenner litt for det!

Skal nedover til legen om 4 timer, som går alt for seint akkurat nå.....gruer meg og da, wææææh!

 
ja da har jeg vært til legen, og han henviste meg til øyelegene på St.Olavs i Trondheim så jeg må bare vente å se nå da  Trodde jeg fikk henvisning og så kunne velge om jeg ville gå til en offentlig eller privat jeg men okei, har sikkert misforstått.

Han syntes ikke det var så veldig ille, men kanskje om 5år.... så 5år til med å styre med dette....ugh.....lenge det i grunn, men vi får se hva de sier på sykehuset da.
 
maser en gang til jeg, da jeg prøver å samle så mye info om dette som mulig
 
Har ikkje lest innleggene her, men mamma hadde like øyne som deg, samme hodepinen og.Hu fikk alt dekka, og det hjalp skikkelig:) hu hadde nesten ikkje vondt etterpå, og blei ikkje blå. Venninna hennes to ut som hu hadde slåss på byen :D men gikk fort over.
Spør legen, og fortell tydelig at du e sliten i øynene, samt har hodepine!
 
Innlegget er flere år gammelt. ;)
 
Back
Topp