Øyenfarge

privias

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Lille ble født med mørkeblå øyne som nyfødte flest. Nå er hun 13 dager gammel og øynene har blitt litt lysere blå. Vil det si at hun får blå øyne eller kan de fortsatt forandre farge og bli mørkere igjen? Vi er så spente, mannen har brune og jeg lyseblå øyne :-D
 
Det kan forandre seg helt frem til babyen er et år sa øyelegen og optikeren til meg i hvertfall :) jenta vår har lyseblå, jeg har lyseblå og mannen knallgrønne. Hun er 4,5 mnd.
 
Jenta mi vekslet mellom brune og blå øyne det første året, til slutt endte hun opp med brune :)
 
Eldste her hadde knallblå øyne fram til han var nesten ett år, da ble de mer grønne ;)
 
Ene min var født med mørkegrønne. Fikk raskt brune og har det ennå.
Andre var født med brune og har det ennå :)
Jeg har grønn-blå og mannen brune.
 
Jenta mi hadde mørkeblå øyne ved fødsel. Nå har hun blå. (3 år)
Lillebror ble født med lik farge, så tipper han også får det. ;) Men man vet aldri. Jeg har brune og mannen har blå.
Mamma sa at vi søsknene som nå har brune øyne ble født med nesten svarte, mens de to som har blå nå ble født med mørkeblå. ;)
 
Tenkte de ble blå nå som de har blitt litt lysere, men spennende at det fortsatt kan gå begge veier da!! :D
 
Kan forandre seg til langt inn i barneskolen. Men vanligvis stabiliserer det seg i 2-3 årsalderen.


Yngste er foreløpig kun blå, eldste ser ut til å få mer og mer øyefargen til faren. Mao så skifter det mellom grønt og blått. Og forskjellige nyanser.
 
Min var født med helt mørke øyne så han får nok brune øyne :) Jeg har selv blå og faren har brune :)
 
Her har de vært helt helt mørke frem til nå, nå er de lyse innerst mot pupillen. Så blir spennende å se :)

Jeg har et mellomblått og et grønt øye, og han har mellomblå øyne. Så hunder vel opp med mellomblå tenker jeg :)
 
Her hadde jentene mørkeblå som ble lysere - og nå har de begge brunlige øyne - så kan nok ennå endre seg mye fremover - er vel ikke før mellom 1-2års alder de får sin endelige øyenfarge
 
Kan vel fortsatt skifte ja. Her ble begge født med mørke blå øyne. Storebror fikk brune øyne etter få måneder. Han er nå 3 år og har nydelige mørke brune øyne. Lillebror er nå 8 mnd. og har fortsatt veldig klare blå øyne.

Jeg har grønne/blå og mannen brune. Veldig gøy med en av hver :)
 
Gutten min ble født med nesten helt svarte øyne. De endret seg jevnlig gjennom det første året, men jeg var aldri i tvil om at han ville få knallbrune øyne etter hvert og det fikk han. Han hadde aldri antydning til blå øyne.
 
Øyenfargene kan endre seg etter fylte 1 år også. Eldste datteren min begynte og skifte øyenfarge i to årsalderen. da hadde hun blå øyne. i dag har hun veldig grønne øyne ;)
 
Min datter fikk ikke brune øyne før hun var 1,5 år ;-)
 
Jeg har grågrønnblå-ish og faren brune. Mini var født med mørkeblå øyne som så brune ut "under". Nå er de kjempefine mørkebrune med litt spill i seg :) Han er 1 år.
 
Eldste et født med så mørk brune at de så svarte ut. Han har brune.

Lillesøster hadde blå to hun var over året. Det hadde jeg også.

Hun har fått brune nå.

Mine er brune med noe ispett av grønn, mannen ganske brun.
 
Back
Topp