Øyenfarge :-)

Min mann har brune øyne, jeg har grønne. Sønnen vår har grønne med brune spotter i og dattera vår har helt brune. Spennende å se hva sønnen i magen får.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Selvom begge mine foreldre har brune er det bare jeg som har arvet det. Ene søstra mi har blå og den andre grønne :) Så det er vel mye som spiller inn ja


Sent from my iPad using BV Forum
 
Her har jeg blå og faren brune, frøkna har fått mine blå øyne. Men hu har og fått min bleike hud og røde hår I motsetning til faren som er litt brunere og sort hår...

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Jeg har brune og ingen av mine har fått brune øyne. To har blå og en har grønne.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her har eg brun og bf har grønn. Søstra mi har brune og mamma har brune. Og siden det er dominerende trodde eg guttene mine skulle få brune også. Storebror på 3 har fått blå og lillebror på 9 mnd har fått brun med grønt skjær i :) så er vist ingen regel uten unntak der heller :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Før mente man at man enten hadde BB ellerBb gener for brune øyner. Senere forskning viser at det ikke er så enkelt. Disse "gamle" reglene kan ofte brukes, men da må man iallefall huske på at alle som ikke har knall blå øyne, går som brune øyne.
 
Back
Topp