Øyenfarge på barna når ene forelderen har blå øyne og den andre brune øyne

Rummy-o

Glad i forumet
Hvilken øyenfarge har barnet/barna deres når den ene av dere har blå og den andre brune? :)
 
Jeg har brune, pappaen har blå..
Gutten vår har brune..

Men mammaen og pappen min har begge blåe øyne da.. jeg fikk brune etter min bestefar ;)
 
Vel mannen har nesten svarte og snuppa får mer brune øyne virker det som, men stoler ikke helt 100% på det da jeg vet om flere spedbarn som har skiftet både hår og øyen farge sent
 
Jeg har brune øyne og mørkt hår. Og pappan har mørkt hår og isblå øyne. Sønnen vår har blondt hår og har en veldig merkelig øyefarge. De er lysegrønne-grå-blå-brune. Øyefargen hans endrer seg hele tiden.
 
Har en med nøttebrune øyne (mørkeblondt hår) og en med isblå (brunt hår), så vi har fått en av hver der både øyefarve og hårfarve endret seg under første tiden.
 
Jeg har blå, sambo har grønn/ gul/svart ( de skifter farge)
Største gutten har blå å minste har brun. Den eneste i våre familier som har brun er svigermor. Alle andre (utenom sambo da) har blå øyne
 
Jeg har brune, pappaen har blå..
Gutten vår har brune..

Men mammaen og pappen min har begge blåe øyne da.. jeg fikk brune etter min bestefar ;)

Det er jo mer spesielt da, at det har hoppet over generasjonen når brune øyne jo er dominant.
Slik man lærer det på skolen må man jo ha begge genvariantene for blå øyne for at det skal slå igjennom, men det er jo litt forenklet da. Morsomt med arv og gener. :)
 
Ungene mine har to forskjellige fedre der begge har brune øyne og jeg har blå- grå, eldste har fått helt brune mens minsten har brun-grønne..
 
Pappaen har isblå øyne og blondt hår, jeg har grønn/brune øyne og brunt hår. Junior er en tro kopi av sin far, blond og blåøyd :) Spent på å se om lillesøster ligner litt mer på meg :p
 
Jeg er blond med blå\grønne øyne, pappa`n mørk med lys brune øyne. Lillegutt har foreløpig lyst brunt hår og mørke brune øyne. Han var mørk med blå øyne når han ble født.
 
Mannen har blå, jeg har grønnbrune (var helt brun når jeg var lita), og guttungen har fått brun :)
 
Pappaen har brune, jeg har blå og begge guttene våre har blå. Blir spennende å se hva sistemann får... :)
 
pappaen har brune og jeg blå, begge ungene har blå øyne. kanskje mini i magen får brune ?
 
Mannen har blå og jeg har brune, begge barna har brune øyne <3
 
Jeg har blå, Sambo har brun. Han har to barn fra før med mødrene som hadde blå øyne. Så han har 5 barn og bare en av guttene våre har brune øyne. Alle andere har blå. Spent på hvilken øyenfarge minste kommer til å ha :)
 
Back
Topp