Øyenfarge baby

Ceccii86

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Når endret babyen øyenfarge fra blå til brun? (Hvis den endret seg da) [emoji4]

Vår lille på 4 måneder har foreløpig knall blå øyne, men venter bare på at de skal bli brune siden jeg har det. Det er og en sjanse for at de forblir blå siden samboeren har blå øyne. [emoji4]
 
Eldste var født med nærmest svarte øyne .De løsnet til brun ettrhvert.

Mellomste var vel drøyt året før hennes blå ble brune.

Yngste er passert to. Så hun forblir sikkert blå
 
De var aldri blå, men mer sånn stålgrå. Begynte å se at de ble brune ved 3 måneders alderen.
Husker jeg var usikker på om de ble brune, mens fremmede rundt den alderen begynte å si at han fikk mine brune øyne.
 
L har hatt blågrønne frem tik han var 2 år og to mnd nå begynner de å bli mer brune
 
Jeg har blå øyne og samboer har brune. Jentungen er straks 8mnd og her fremdeles blå. Blir spennende å se om det endrer seg :)
Jeg er lys og hun har arvet pappaens mørke hår, så vi får se om hun får øynene også:)
 
Her hadde storebror knall blå øyne ved fødsel og de endret seg aldri. Lillesøster var født med brune øyne og de endret seg gradvis til blå de første 6 mnd.
 
Jeg syns dette er så fascinerende! [emoji4] De sier vel at den største forandringa som regel skjer mellom 6 og 9mnd?
Eldste her hadde også nesten svarte øyne da han var født. Nå er de mørkebrune. Hverken meg eller samboer har den fargen (vi har begge brun/grønn), mamma sier at den kommer fra hennes far.
Lillesøster er 6mnd og hatt blå øyne som nå såvidt har begynt å få en lys brunfarge rundt pupillen. Blir spennende å se hva hun ender opp med [emoji847] Det jeg ser allerede nå i allefall, er at hun har arvet den mørke kanten på irisen som jeg har. Det har et navn som jeg ikke kommer på i farta..
 
Last edited:
Lille her hadde omtrentlig svarte når han ble født, nå er de mørkebrune. Pappaen har brune og jeg har grønne. :) Spent på om de forandrer seg mer, han er jo bare 4 mnd enda. :)
 
Jeg har blå øyne, samboeren mer grønn/grå. Mini har knallblå øyne enda, 2,5 år :)
 
Jeg syns dette er så fascinerende! [emoji4] De sier vel at den største forandringa som regel skjer mellom 6 og 9mnd?
Eldste her hadde også nesten svarte øyne da han var født. Nå er de mørkebrune. Hverken meg eller samboer har den fargen (vi har begge brun/grønn), mamma sier at den kommer fra hennes far.
Lillesøster er 6mnd og hatt blå øyne som nå såvidt har begynt å få en lys brunfarge rundt pupillen. Blir spennende å se hva hun ender opp med [emoji847] Det jeg ser allerede nå i allefall, er at hun har arvet den mørke kanten på irisen som jeg har. Det har et navn som jeg ikke kommer på i farta..

Helt enig, det er skikkelig fascinerende! Hittil kan vi se de er blitt litt mørkere enn de var når hun ble født, men kan ikke se noe antydning til brunt enda. Hun er 4 måneder, så da er det noen måneder igjen da :)
 
Samme her, bare at det er samboer som har brune og ikke jeg :) Jeg synes brune er så fint! De har noen små ”flekker” innerst men det har ikke skjedd noe mer.

Jeg syns blå er så fint! Tror det blir litt sånn når man har motsatt selv :) Her er de blitt litt mørkere blå, men ikke noe mer foreløpig :) Det blir spennende å se!
 
Jeg syns det ser ut som det er et mørkt skinn over øynene hennes av og til, så selv om de som oftest ser blå ut, tror jeg de kan bli brune. Blir spennende å se :D
 
Datteren min startet med veldig mørke nesten svartblå og innen året var de knallblå som Pappaen. Nå som hun er 2,5 er hun mer mørk halvblå med litt brunt i midten som meg❤️
 
Jeg har blå/grønne, mannen mørkebrune.
Eldste er født med mørke grønne øyne, ble brune da var 2-3 uker mener jeg.
Datteren min er født med mørke brune og de forandret seg aldri :)
 
Lillemor er 21mnd å vi venter enda på at de skal bli brune :hilarious:
 
Mine barn har ikke hatt ferdig utviklet øyenfarge før etter fireårsalderen. De hadde begge en mørk, ubestemmelig farge ved fødsel som raskt ble knallblå. Sakte, men sikkert har de gått over til blågrønne med brun ring rundt pupillen hos begge.
 
Hos alle tre gutta har ikke øyenfargen forandret seg, alle er født med blå øyne og har det nå :)
 
Back
Topp