Ønsket om en liten, men verdifull skatt

MHP1990

Forelsket i forumet
Julegavene 2019
Jeg og min kjære har vært kjærester i straks 6 år, og vært gift i snart 4 år
vi ønsker oss sårt en liten gullklump i hus, og det har vi gjort en stund.

Vi begge er i midten av 20-årene og jobber innen helsevesnet.

Jeg har slitt med overvekt siden jeg var ganske ung, har hatt ofte og uregelmessig mens
og finner ingen eggløsning.
Nov 2011 så gikk jeg igjennom en operasjon - Gastric Bypass.
Har etter dette gått ned 40 kg, og mangler å gå ned ca 25 kg før jeg er
normalvektig.

Mensen min er fortsatt uregelmessig og finner fortsatt ingen eggløsning.

Vi har prøvd både før og etter operasjonen med å bli gravid uten hell.
Jeg hadde mest sannsynlig en SA i julen 2010, hadde kraftig blødning i omtrent 4 dager
(Blødde igjennom det jeg hadde, på ca 30 min) med kraftige stikkende smerter i underlivet.
Men er ikke 100% sikker på om det var en SA, da ho i skranken på det ene legekontoret som hadde
åpent i romjulen sa: "Det er ikke en spontanabort du har hatt da?" med en avvisende tone, før hun sendte meg hjem igjen..


Jeg var hos gyn i forrige uke, (ho kunne med UL se noen små cyster på eggstokkene) og jeg fikk provera og pergotime.

Mannen min fikk i oppgave å levere en sædprøve på sykehuset, så krysser fingrene
for at ting er på topp der.

Hvis ikke mensen har kommet innen 7 feb, så starter jeg på provera.

Jeg krysser fingrene for meg, og for alle andre som prøver <3 :signs003
 
Masse lykke til i tiden fremmover:) blir spennende å følge med.
 
Dere har et veldig godt grunnlag, dere har vært sammen lenge og er nok trygge på hverandre. Ikke alle har det sånn. Med dette i bunnen vil jeg tro at dere kan klare det meste sammen! :)
Du har gått gjennom en stor operasjon, og som du sier selv, du holder fremdeles på å gå ned. Hvis du lenge har vært overvektig så er det jo en stor omveltning for kroppen din. Kroppen føler kanskje at den må konsentrere seg om å ta vare på seg selv, og da kan vel det være grunn nok til at evt mensen uteblir eller er uregelmessig? Nå får du oppfølging fra gynekolog, håper du føler at du får svar på det du lurer på, og at dere finner ut av hva som skjer :)
Jeg har hatt flere aborter, sist nå i høst. Det skjedde plutselig mens jeg var på jobb, samboeren min kom og hentet meg og kjørte meg på legevakten. Der ble vi tatt inn med en gang, men vi ble sittende og vente (stort sett helt alene) i fem timer!! før jeg ble undersøkt. De kunne bare konstatere at jeg blødde, noe jeg var klar over siden jeg hadde fossblødd halve dagen. De antok at det var en spontanabort siden det var så voldsomt. Men de kunne ikke gjøre noe fra eller til. Jeg hadde jo håpet at de kunne sjekke med UL eller gjøre noe mer for meg. Men nei, ble bare sendt hjem. Jeg vil anta at du hadde en spontanabort hvis du blødde mye mer enn vanlig ja. Det er alltid trist, men det positive i alt er jo at du da vet at du kan bli gravid :) Prøv å ikke tenke på det som skjedde den gangen. Det er veldig veldig vanlig, noen ganger er ikke alt som det skal. Det betyr ikke at det kommer til å skje noe neste gang. Jeg har vært gravid syv ganger uten at det har gått veien, men jeg tenker positivt likevel! Det var litt forskjellig hver gang, men jeg tror likevel at det kommer til å gå bra til slutt :) Det er ingenting feil med meg, men ting kan skje som gjør at kroppen bestemmer seg for at det ikke skal bli noe av. Jeg kjenner veldig mange som har mistet, og fått flere barn etterpå. Så prøv å ikke tenke på det som har skjedd :)
Samboeren skulle teste seg, han grudde seg veldig siden han alltid har trodd at han ikke kunne bli far. Han utsatte det leeenge fordi han var redd for svaret. Han utsatte det faktisk helt til jeg kom med positiv test, først da turde han å teste, og alt var jo i orden :) haha... Menn syns det er litt skummelt det der, dere får bare ta godt vare på hverandre :)
Masse lykke til, håper alt ordner seg :) Jeg skulle også gått ned endel, men syns det er veldig tiltak. Du er superflink som får til å gå ned :)
 
Tusen takk for et flott innlegg England:)

Mannen min leverte en sædprøve i går for å sjekke kvaliteten (29 jan), så kjenner jeg er ganske nervøs for svaret.

Når det gjelder helsepersonell rundt om, syns jeg det er alt for mange som burde endre holdningene sine.
Syntes de kan åpne øynene sine, ta på seg et ordentlig smil, vise forståelse og ta seg mer av pasientene.. Og ikke minst; LIKE jobben sin.. ;)

Jeg skal prøve å bare slappe av og ikke stresse, så kanskje jeg blir gravid med tiden. Men det er lettere sagt enn gjort ;)

Jeg ønsker deg all lykke til England:)
 
Back
Topp