Ømhet og svie der ribbeina møtes, noen andre?

Saariita

Andre møte med forumet
Jeg har hatt en intens svie der ribbeina møtes, når jeg tar på huden så er den øm! Alt av prøver o.l har vært fine! Lurer bare på om det er noen andre som har hatt de samme symptomene, evt fant dere noe som hjalp? Det er omtrent konstant, går aldri helt vekk, men svien kan dempe litt. Går utover nattesøvn. Så jeg lurer på om noen har noen tips!

Jeg er forresten førstegangs og i uke 35 (34+1) :)
 
Jeg har hatt en intens svie der ribbeina møtes, når jeg tar på huden så er den øm! Alt av prøver o.l har vært fine! Lurer bare på om det er noen andre som har hatt de samme symptomene, evt fant dere noe som hjalp? Det er omtrent konstant, går aldri helt vekk, men svien kan dempe litt. Går utover nattesøvn. Så jeg lurer på om noen har noen tips!

Jeg er forresten førstegangs og i uke 35 (34+1) :)

Har slitt med det samme fra rundt uke 16 ( er 31+0 i dag ) og legen mener det er syre. Ikke stort å gjøre med det annet enn å prøve syrenøytraliserende og tenke på hvilken mat man spiser :) nå vet ikle jeg om det er det samme du har da, men hørtes likt ut iallefall :)
 
Jeg har vært plaget med det samme over 10 år. For min del så er det ayre som etser hull i spiserøret. Jeg har en medfødt defekt i lukkeklaffen inn til magesekken, så hvis det blir for mye syre i magen, så kommer syren opp i spiserøret i stedet dor at klaffen skulle holdt det på plass. I svangerskapet så blir denne klaffen slappere(gjelder for alle), samtidig som at babyen presser på oppover, så skal ikke se bort ifra at det er det samme med deg da.

Selv når jeg ikke er gravid, så må jeg passe på hva jeg spiser, hvordan jeg ligger om natten og diverse andre ting. Beste tipset er vel å heve sengeenden hvor hodet ditt er, men va 15 ca. Vi har puttet noen planker under selve beina på sengen. Når du får en liten helling, så holder syren seg i magen om natten og du slipper å irritere såret ytterligere. Når jeg er ekstra ille, så sover jeg på venstre side. Det er fordi magesekken har en liten sving på den siden:p

Eller er det jo å finne matvarer/drikke som er syredempende og unngå syreframkallende matvarer/drikke. Her er det bare til å google seg fram. De værste er kaffi, fett, sterkt krydder, sukker+++

Når jeg først har fått sår, så unngår jeg å spise vanlig mat, så såret får grodd(dette er kun min erfaring). Da spiser jeg vannmelon, litt salat og drikker mye urtete og sitronvann.


Beklager langt innlegg, ble bare litt engasjert:D
 
Jeg hadde det som du beskriver, men mot venstre siden. Klarte ikke sitte rett i sofaen engang. Det var så utrolig ubehagelig. Fikk beskjed av legen at det mest sannsynlig var en irritert nerve. Hun sparket/lå mye mot venstre side. Husker ikke helt når det var, men var mot slutten.
 
Back
Topp