Økt aktivitet i magen

Mammasom21

Andre møte med forumet
Har de siste dagene vært utrolig mye liv i magen. Det er nesten bevegelser, sparking og hikking uavbrutt gjennom hele dagen og natten.
Før har det bare vært litt liv i magen. Noen ganger kunne det gå en hel dag uten tegn til liv.
Blir veldig bekymret når dette endret seg så fort, føler nesten at lille prøver å fortelle noe.
Er det slik at for mye liv i magen kan være tegn på noe galt? Og bør jeg isåfall kontakte jordmor eller føden? Er 34 uker.
 
Lillegutt har og blitt veldig aktiv den siste uka, men jeg har kjent bevegelser hver dag i ganske mange uker, 32+1 nå. Han er bedagelig, så det går i perioder :) Men du kjenner nok bare mer fordi at det begynner å bli trangt for lillegullet i magen. Selv ville jeg ikke bekymret meg, men er du veldig bekymret, skader det ikke å ta en telefon :)
 
Lillegutt har og blitt veldig aktiv den siste uka, men jeg har kjent bevegelser hver dag i ganske mange uker, 32+1 nå. Han er bedagelig, så det går i perioder :) Men du kjenner nok bare mer fordi at det begynner å bli trangt for lillegullet i magen. Selv ville jeg ikke bekymret meg, men er du veldig bekymret, skader det ikke å ta en telefon :)
Tenker også at det går ant å ringe å høre
 
De sier at man skal ta kontakt om det plutselig endrer seg veldig, så jeg ville ringt. Da spør de deg om en del ting og tar en faglig vurdering på om d er grunn til en sjekk eller ingen grunn til bekymring!:)
 
Lillegutt har og blitt veldig aktiv den siste uka, men jeg har kjent bevegelser hver dag i ganske mange uker, 32+1 nå. Han er bedagelig, så det går i perioder :) Men du kjenner nok bare mer fordi at det begynner å bli trangt for lillegullet i magen. Selv ville jeg ikke bekymret meg, men er du veldig bekymret, skader det ikke å ta en telefon :)
Enig med deg! :)
MammaSom21; Hvordan ble det? Ringte du? :)
 
Har ikke ringt.. Redd for å mase, og tenker at jeg heller ringer om det blir mye mindre liv.

Er det mange andre her inne som føler de maser bare ved å ringe en gang?

Har vurdert å ringe et par ganger, men så kommet frem til at det "ikke er alvorlig nok" for å ringe.. Er nok dumt å tenke sånn, men hater å ringe steder! Har en gang kommet så langt å ha telefonen i hånda.
 
Har vurdert å ringe et par ganger, men så kommet frem til at det "ikke er alvorlig nok" for å ringe.. Er nok dumt å tenke sånn, men hater å ringe steder! Har en gang kommet så langt å ha telefonen i hånda.


Jeg er helt lik.. Dumt igrunn, burde ta alle tegn på alvor
 
Selvom man kan føle seg dum med å ringe så syns jeg du burde gjøre det. Du føler deg nok veldig mye dummere om det skulle være noe som trengte en sjekk. Jeg er egentlig helt lik selv, ringer helst ikke, men kjæresten min er litt mer på det der å ringe. Så vi har ringt føden to ganger, begge gangene ingen grunn til bekymring, men veldig greit at de tok det valget :)
 
Har ikke ringt.. Redd for å mase, og tenker at jeg heller ringer om det blir mye mindre liv.

Er det mange andre her inne som føler de maser bare ved å ringe en gang?

Forstår deg godt der,selv har jeg bare ringt en gang og det var etter at jeg datt skikkelig ,bare på rumpa da men var litt skummelt men alt var ok:)

De får nok av telefoner på føden der tenker jeg,å selv om jeg er av den rolige/ikke hysteriske personen selv så kjenner jeg at det er godt med en bekreftelse når man lurer på noe ang baby så om du enda føler deg urolige/redd så synes jeg du skal ringe, så forklarer du bare også får du svar å slipper å tenke på noe mer på det å vite at alt er i sjønnaste orden:)

Jeg selv hadde super masse aktivitet men så ble det skikkelig rolig sånn pang men dette var vist fordi hun var blitt større og hadde mindre plass å boltre seg på å hu sparker mot ryggen. Nå er det gjerne masse bevegelser noen dager mens andre mindre,kommer litt an på hva jeg spiser også Hehe:)

Ble litt skriving her men bare vit at du maser ikke, du forsikrer deg og de er der for å hjelpe deg:)
 
Her er det liv hele tiden dag og natt men har også vært sånn siden uke 15 så er vanlig for denne babyen. Men som du sier bruker den ikke å være sånn så da er det kanskje lurt å ringe.. Værste er vel hvis den plutselig stopper helt opp lenge etter mye aktivitet..
 
Tusen takk for svar! Satser på å vente til i morgen, og føle på om jeg byrde ringe.

Enig i at det er greit å være på den sikre siden..
Hvis du ikke vil føle at du plager føden, så kan du ringe jordmoren din istedet imorgen, om du har god kjemi med henne :)
 
Har ikke ringt.. Redd for å mase, og tenker at jeg heller ringer om det blir mye mindre liv.

Er det mange andre her inne som føler de maser bare ved å ringe en gang?
Skjønner at du føler at du maser ved å ringe. Men de er kjempe forståelsesfull på føden. De er nok vant til å få alle mulige forskjellige spørsmål. Jeg har ringt og snakket med føden og hun jeg snakket med var veldig flink til å roe meg ned og hun ble ikke noe sur og hun tok meg seriøst. Selv om det ikke var noe galt egentlig.
Jeg ringte til legevakten før jeg ringte føden den gangen, og hun på legevakten bare lo av meg og prøvde å bagatellisere det jeg spurte om (jeg hadde falt og slått meg veldig og var redd for hvordan det gikk med fosteret).
Så bare ring føden, hvis du vil. Det går helt fint.
 
Som de andre sier, ikke vær redd for å mase. Ingen spørsmål er for dumme, og man skal ta magefølelsen sin på alvor. Jeg er helt lik deg, og vil ikke være til bry. I sommer fikk jeg et "anfall" hvor sidesynet forsvant i 10 minutter, og gikk over til dundrende hodepine, skjedd 2 ganger. Men likevel ringte jeg ikke, noe jeg kanskje skulle gjort, men det gikk over, og lillegutt var aktiv.

Uansett, prøv å slapp av, berolige deg selv. Og er du usikker i morgen, ring lege/jordmor eller føden :)
 
Føler også at det har blitt økt aktivitet den siste tiden, jeg er i uke 35 nå. Men tror det er mest fordi mini har blitt større og sterkere, og at bevegelsene rett og slett er kraftigere, ikke nødvendigvis at det er så veldig mye mer enn før.
 
Håper du ringte i dag, om du fortsatt var bekymret :)
 
Har de siste dagene vært utrolig mye liv i magen. Det er nesten bevegelser, sparking og hikking uavbrutt gjennom hele dagen og natten.
Før har det bare vært litt liv i magen. Noen ganger kunne det gå en hel dag uten tegn til liv.
Blir veldig bekymret når dette endret seg så fort, føler nesten at lille prøver å fortelle noe.
Er det slik at for mye liv i magen kan være tegn på noe galt? Og bør jeg isåfall kontakte jordmor eller føden? Er 34 uker.
Jeg spurte jordmor om det samme og hun sa at det ikke var noe problem med masse liv :) og her har hikkingen eskalert noe voldsomt siste ukene (34+4). Tar det som et godt tegn, men det er jo umulig å ikke la tankene vandre når ting blir annerledes. ring hvis det er det som skal til for å senke skuldrene! Du får tenke sånn: om de bagatelliserer/avfeier det er det jo i alle fall ikke grunn til bekymring, så det er jo egentlig kjempebra tilbakemelding ;) hvis de ikke klarer å formidle det på en OK måte, er det ikke du som er problemet. Vi gravide er jo berømte for å bekymre oss (med god grunn, det er babyene våre!), så det er nok neppe et oppsiktsvekkende spørsmål :)
 
Jeg spurte jordmor om det samme og hun sa at det ikke var noe problem med masse liv :) og her har hikkingen eskalert noe voldsomt siste ukene (34+4). Tar det som et godt tegn, men det er jo umulig å ikke la tankene vandre når ting blir annerledes. ring hvis det er det som skal til for å senke skuldrene! Du får tenke sånn: om de bagatelliserer/avfeier det er det jo i alle fall ikke grunn til bekymring, så det er jo egentlig kjempebra tilbakemelding ;) hvis de ikke klarer å formidle det på en OK måte, er det ikke du som er problemet. Vi gravide er jo berømte for å bekymre oss (med god grunn, det er babyene våre!), så det er nok neppe et oppsiktsvekkende spørsmål :)

Takk for svar! Tok kontakt med jordmor og fikk samme tilbakemelding som deg fra henne :) føler jeg kan senke skuldrene nå
 
Back
Topp