Økedøgn med mme?

Siljeh91

Forelsket i forumet
Dere som gir mme, hvordan merket dere økedøgn. Han er 10 uker og ifølge hipp skal han ha 170-200 ml pr måltid når de er 2-4 mnd. Lager alltid 170, noen ganger er det 30 ml igjen. Andre ganger drikker han alt og virker som han vil ha mer, men han gulper opp litt når han har drukket så mye som 170 ml. Idag vil og i går vil han ha mat litt oftere og drikker da noen ganger hele flaska. Er dette typiske tegn på økedøgn? :)
 
Jeg vil tro det :) hver gang han har drukket opp hele flasken og gir et visst tegn på at han vil ha mer har vi gått opp i mengde :) da spiser han ibland alt og ibland er det 50 ml igjen. Men bedre å måtte kaste litt her og der enn at han ikke blir mett. Her gulper han også om han spiser alt, men de har jo den mekanismen så det gjør ikke noe. Så lenge de føler seg mette og fornøyde. Han er 10 uker og vi gikk opp til å lage 200 ml per måltid for en uke siden. Han spiser da mellom 150-200 ml 5 ganger per dag med ca 3-4 timers mellomrom!
 
Mi hadde økedøgn i helga. Spiste nesten hele tida. Siden mandag har vi plutselig gått ned til 5 måltider i døgnet, mot 7-8 før. Nå spiser hun mellom 100-150 til hvert måltid, mot 50-120 før:)
 
Jeg vil tro det :) hver gang han har drukket opp hele flasken og gir et visst tegn på at han vil ha mer har vi gått opp i mengde :) da spiser han ibland alt og ibland er det 50 ml igjen. Men bedre å måtte kaste litt her og der enn at han ikke blir mett. Her gulper han også om han spiser alt, men de har jo den mekanismen så det gjør ikke noe. Så lenge de føler seg mette og fornøyde. Han er 10 uker og vi gikk opp til å lage 200 ml per måltid for en uke siden. Han spiser da mellom 150-200 ml 5 ganger per dag med ca 3-4 timers mellomrom!
Ja, gjør ikke noe å kaste så lenge han er mett:) merker at han sover mye bedre på natta når han spiser godt på kvelden.
 
Mi hadde økedøgn i helga. Spiste nesten hele tida. Siden mandag har vi plutselig gått ned til 5 måltider i døgnet, mot 7-8 før. Nå spiser hun mellom 100-150 til hvert måltid, mot 50-120 før:)
Ja, han vil ha mat oftere så er sikkert økedøgn:) hvor gammel er din?:)
 
Jeg har fulgt anbefalingen på pakken. Noen ganger drikker han opp og andre ganger ikke.
Men han er fornøyd og jeg har derfor ikke økt selv om han noen ganger drikker hele.
 
Back
Topp