Ødemer

mkrago

Elsker forumet
Jeg har fått en del ødemer i kroppen siste dagene. Type hvis jeg presser en finger mot ankelen kan det ta opptil 2 minutter før gropa er helt borte. Jeg føler at det er ganske ekstremt når det tar så lang tid før det går tilbake, er det bare meg eller er det normalt?

Må bare legge til at jeg er 37+2 og det er ikke spesielt varmt her og jeg har ikke spist mye salt.
 
Last edited:
Det er ikke unormalt, spesielt ikke dersom du har vært aktiv eller sittet mye med føttene rett ned. Mye vann og beina høyt er den beste oppskriften :)

Med mindre du har kraftig hodeverk, smerter øverst i magen eller andre symptomer på sv.skapsforgiftning hadde jeg ikke vært bekymret, men dersom du er urolig er det bedre å ringe føden én gang for mye :)
 
Kan være lurt å drikke vann ved ødemer:). Har selv fått ødemer i fingrene og rundt anklene og på føttene. Sitter med bena høyt så ofte jeg kan og drikker en del vann. Så lenge du ikke har andre plager som hun over nevner så er det ikke uvanlig. Men er du bekymret så kan du nevne det for lege eller jordmor;-).
 
Jeg fikk svangerskapsforgiftning forrige gang uten noen symptomer så jeg er super engstelig. Jeg har drukket minst 2 liter vann i natt og det ble verre mens jeg sov.

Med kronisk tinninghodepine og smerter under ribbeinsbuen på høyre side så fant jeg ut at det var greit å ta en tur inn. Sitter og venter på sjekk nå.

I tillegg føles det som om en elefant sitter på brystet mitt så det er vanskelig å puste skikkelig.
 
Jeg har fått en del ødemer i kroppen siste dagene. Type hvis jeg presser en finger mot ankelen kan det ta opptil 2 minutter før gropa er helt borte. Jeg føler at det er ganske ekstremt når det tar så lang tid før det går tilbake, er det bare meg eller er det normalt?

Må bare legge til at jeg er 37+2 og det er ikke spesielt varmt her og jeg har ikke spist mye salt.
Jeg hadde også det på slutten av svangerskapet med sønnen min. For meg var det ikke farlig. Men du bør Kansje høre med lege eller jordmor? :)
 
Jeg hadde også det på slutten av svangerskapet med sønnen min. For meg var det ikke farlig. Men du bør Kansje høre med lege eller jordmor? :)

Sitter på sykehuset nå, nettopp ferdig med ctg og venter på å få snakke med legen.
 
Absolutt hele kroppen har hovnet opp, men både ctg, urinprøve og bt var fint tidligere i dag. Har gått opp 2-3 skostørrelser, har ikke bevegelighet i anklene, får ikke på meg ringer eller bukser. Det ble tatt blodprøver og jeg ringte sykehuset i 7 tia for å purre på svaret, de har forandret seg litt i negativ retning, men ikke nok til at de mente det var nødvendig med innleggelse/igangsetting.
 
Hadde en sterk følelse av at ikke alt stemte i går, men jeg stolte på at legen faktisk skulle ringe meg opp igjen hvis det var noe galt. Jeg ble oppringt i dag morges med beskjed om at blodprøvene var ikke helt optimale og de ønsket meg inn til kontroll i dag igjen. Dritt sykehus, hadde de bare fortalt meg det i går alt jeg skulle inn i dag for ny kontroll hadde jeg sagt så bra at dere hører på meg og selvfølgelig kommer jeg. Nå føler jeg meg lurt, svikta og bare utrolig sliten og forbanna.
 
Hadde en sterk følelse av at ikke alt stemte i går, men jeg stolte på at legen faktisk skulle ringe meg opp igjen hvis det var noe galt. Jeg ble oppringt i dag morges med beskjed om at blodprøvene var ikke helt optimale og de ønsket meg inn til kontroll i dag igjen. Dritt sykehus, hadde de bare fortalt meg det i går alt jeg skulle inn i dag for ny kontroll hadde jeg sagt så bra at dere hører på meg og selvfølgelig kommer jeg. Nå føler jeg meg lurt, svikta og bare utrolig sliten og forbanna.

Hvordan går det med deg?
 
Hvordan går det med deg?

Ekstremt hoven, blodprøvene har forverret seg litt men ikke nok til igangsettelse så jeg sitter hjemme med beina høyt og drikker så mye vann jeg fysisk klarer i håp om å få ned hevelsen. Både jordmor i dag og i går mente at jeg bør igangsettes men legen var uenig og det er dessverre legen som bestemmer.
 
Ekstremt hoven, blodprøvene har forverret seg litt men ikke nok til igangsettelse så jeg sitter hjemme med beina høyt og drikker så mye vann jeg fysisk klarer i håp om å få ned hevelsen. Både jordmor i dag og i går mente at jeg bør igangsettes men legen var uenig og det er dessverre legen som bestemmer.

Huff, jeg føler med deg! Vet hvordan det er når lege og jordmor er uenig. Jordmødre burde hatt noe de skulle sagt i slike tilfeller de også! Håper det bedrer seg eller at du får hjelp snart!
 
Jeg fikk svangerskapsforgiftning forrige gang uten noen symptomer så jeg er super engstelig. Jeg har drukket minst 2 liter vann i natt og det ble verre mens jeg sov.

Med kronisk tinninghodepine og smerter under ribbeinsbuen på høyre side så fant jeg ut at det var greit å ta en tur inn. Sitter og venter på sjekk nå.

I tillegg føles det som om en elefant sitter på brystet mitt så det er vanskelig å puste skikkelig.

Jeg ble innlagt for samme symptomer som du beskriver, da jeg fikk smerter under ribbeinsbuen (som du og forklarer). Gikk også på blodtrykksmedisin for høyt BT, hodepine, ødemer og slørete syn.
De var da redde for at det kunne være noe galt med leveren og fikk ikke dra hjem uten baby. Hadde sv.forgiftning sist svangerskap også. Ble satt i gang med ballong på dag nr 2 og de tok vannet på dag nr 3 ( hun ble født på dag nr 3 )

Anbefaler deg å stå på ditt når du føler at noe er galt. Urinprøven min var også fin ( evt +1/2 på protein ).

Masse lykke til <3
 
Back
Topp