Årets influensa

Huff stakkars deg [emoji30]
Jeg har aldri tatt influensavaksinen og husker ikke sist jeg hadde influensa. Men vært forkjølet i vintersesongen noen ganger. Pleier du å få influensa? Skjønner du vil forsikre deg med føden. Rart at ikke legen følger opp ja [emoji29]

Nei, jeg har vell aldri hatt fen tidligere som jeg kan huske:p men nå, får jeg tydeligvis alt jeg kan få:hilarious:
 
Jeg fikk svineinfluensa når jeg gikk gravid med datteren min for 8 år siden. Trodde jeg skulle dø. Var hos legen x antall ganger for full sjekk og medisinering. Fikk også kraftig bihulebetennelse like før fødselen så da lå jeg med antibiotika og febernedsettende intravenøs mens riene stod på. Husker at jeg tenkte "Nå har jeg kommet til himmelen" da jeg fikk epidural og nesespray :)

Med nr 2 så fikk jeg kraftig hoste når jeg hadde en uke igjen til termin (sånn tørrhoste). Da fikk jeg cosylan på resept av han snille overlegen. Og en barnedose hver kveld var nok til at jeg faktisk fikk sove og ladet opp til fødsel :)
Huff. Høres ikke ideelt ut å Føde når man er syk. Men man klarer vell det meste bare man må.
Feberen har eneveldig sluppet taket her nå, men hosten har tatt over:shifty: har fått cosylan, men prøver å ikke ta det. Synes det er litt skummelt:nailbiting:
 
Masse god bedring! Som om det ikke er slitsomt nok å være gravid! Huff:nailbiting: dessverre kan du nok ikke forvente deg noe lettere sykdomsforløp bare fordi du er vaksinert. Har ingenting å si om du har fått et virus som du ikke ble vaksinert for :/ men uansett bedre å få det nå enn rundt termin :p
 
Masse god bedring! Som om det ikke er slitsomt nok å være gravid! Huff:nailbiting: dessverre kan du nok ikke forvente deg noe lettere sykdomsforløp bare fordi du er vaksinert. Har ingenting å si om du har fått et virus som du ikke ble vaksinert for :/ men uansett bedre å få det nå enn rundt termin :p

Ja det er helt sant. Kjempe glad jeg ikke fikk det nærmere termin.

Feber har sluppet taket heldigvis. Men jeg hoster så jeg tror magen skal rævne[emoji85] mage og rygg musklene er vonde etter all hostingen.
 
Huff. Dette hørtes ikke noe særlig ut... Hvordan er formen nå?
 
Så satt jeg her da. 1 uke med kraftig influensa. Selv tiltross for at jeg har tatt vaksinen[emoji58]
Formen er dårlig, men får i meg rikelig med drikke.
Det som plager mest er den irriterende hosten.

Jeg priser meg lykkelig for at jeg fikk dette nå, og ikke nærmere termin. Merker at det er mye tyngre å ha influensa som gravid.

Eneste jeg reagerer på er at legene tar så lett på det at jeg er syk. Hvorfor skal vi vaksinere oss siden influensa er så farlig for gravide, også følger de ikke pasienten opp når h*n først har fått influensa?
Når jeg var innom legen idag så ville de ikke sjekke hjertelyden til lille en gang[emoji848] ikke målte de blodtrykket mitt heller[emoji51]
Så merkelig! Jeg har jo fått influensa nå, og var hos jordmor igår. Hu sjekket alt og sa tydelig ifra at jeg ikke måtte nøle med å kontakte lege hvis influensaen eskalerte. Nå var jeg jo hos gynekolog idag og fikk sjekket lillegutt også, så alt var bra.

Og ja! Pyton med influensa. Lenge siden jeg har hatt så høy feber som i dag. 40,2! Gikk heldigvis ned når jeg tok paracet.

Godt du er bra igjen:happy:
 
Så merkelig! Jeg har jo fått influensa nå, og var hos jordmor igår. Hu sjekket alt og sa tydelig ifra at jeg ikke måtte nøle med å kontakte lege hvis influensaen eskalerte. Nå var jeg jo hos gynekolog idag og fikk sjekket lillegutt også, så alt var bra.

Og ja! Pyton med influensa. Lenge siden jeg har hatt så høy feber som i dag. 40,2! Gikk heldigvis ned når jeg tok paracet.

Godt du er bra igjen:happy:

Ja, jeg synes det var litt rart at legene ikke var mer opptatt av om hun hadde det bra i magen. Jeg går jo ut ifra at det er enn grunn for at gravide ikke bør få det[emoji848]
 
Back
Topp