Åpning av gaver på julekvelden

og vi pakker opp en og en :) Deler ut, leser opp og åpner <3
 
En person (gjerne et barn) som leser opp og gir ut en og en pakke tilfeldig. Og alle ser på når en pakker opp :)
 
Vi gjør det også sånn :) tar litt lang tid men det er veldig koselig :)
 
Barna deler ut alle pakkene så etter det pakker vi opp en og en så alle kan se hva vedkommende får:) I år har vi med en på 3 og en på 5 så regner med de åpner alle sine først så får mine som er litt større velge om de vil henge seg på de eller vente på oss:)
 
Det er frøkna som leser opp hvem pakkene er til og fra hvem, så åpnes gaven mens alle ser før vi går videre til neste. Det tar litt tid men hyggelig. Vi er dessuten bare 4 stk og i år så må nok frøkna åpne lillebror sine gaver også :)
 
Hos mamma pleier det å være yngste lillebror som leser og deler ut en og en, og vi ser på at den blir pakket opp :)
Hos samboer tror jeg det er på samme måte, skal feire jul der for første gang i år
 
Gjør som deg :) men mannen har at alle åpner samtidig. Liker ikke det jeg :p
 
Den som fikk forrige presang må trekke neste osv :p
 
Vi har også en som finner og leser, gir pakken og alle ser på den som åpner, så neste osv.
 
Litt likt hos begge våre familier, men også litt annerledes.

I min familie tar vi oss god tid! En leser og deler ut og alle ser mens personen åpner. Så kan vi av og til begynne å prate om gaven osv :p En gang satt vi med gaveåpning til kl 2! :p
Elsker den stunden!

Hos mannens familie åpner de en og en, men så virker det som om folk får hastverk og plutselig åpner tre stykker gave samtidig. Da blir jeg forvirret og vet ikke hvor jeg skal se. :p
 
Vi deler somregel ut først, og åpner etterpå, men da går turen rundt bordet og det åpnes bare en pakke om gangen som alle ser før vi går videre, men mannen er vant til at det åpnes etterhvert som det deles ut. Hvilket funker fint så lenge den som deler ut har litt kontroll og fordeler, men det var surt som fy noen år hos svigers når jeg fikk de gavene jeg vil spare til slutt, først! Jeg liker nemlig å spare på gavene fra mine nærmeste.
 
Back
Topp