Åpning av gaver på julekvelden

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Hvordan foregår dette hos dere? Mine tradisjoner er annerledes enn min kjæres, så det blir helt feil for meg de gangene vi er der:p

Vi har en som finner og leser, gir pakken og alle ser på den som åpner, så neste osv.
 
Hvordan foregår dette hos dere? Mine tradisjoner er annerledes enn min kjæres, så det blir helt feil for meg de gangene vi er der:p

Vi har en som finner og leser, gir pakken og alle ser på den som åpner, så neste osv.
Vi har samme tradisjon som deg :) Tar lang tid, men det er koselig ;)
 
Vi gjør det samme som deg:)
 
Hos hans familie så kommer julenissen uten pakket, men setter seg ned og leser opp alle pakkene og deler de ut så alle sitter med en haug med pakker foran seg, så begynner en å åpne alle sine pakker først, før turen får til nestemann som åpner alle sine pakker.

Julenissen hos oss har med en sekk med gaver, en til hver av gjestene, som er fra julenissen.
 
Jeg er vant til det samme som deg.

Samboer var vant til denne metoden fra moren og din samboer sin måte fra faren :p

Vi kjører din måte å dele ut gaver på ;-)
Mye koseligere ;-)
 
Vi har en som deler ut en pakke til hver også kan man åpne samtidig, syns det er så mye bedre da jeg haaater at folk ser på meg da jeg åpner gaver, føler det blir så stort press og selv om jeg blir glad for gavene så klarer jeg ikke vise det fordi jeg føler det blir så påtvunget:p når vi feiret jul med sambo sin familie for et par år siden begynte de å dele ut 1 og 1 pakke mens alle skulle se på den ene, men jeg ventet til de andre var opptatt med sine pakker da jeg syns det ble for ubehagelig:p
 
Vi gjør det på din måte :) Alltid gjort siden jeg var lita, og da brukta pappa å skrive lister over hva vi fikk fra hvem så vi skulle huske alt :) Jeg var enebarn med stor slekt så fikk enormt med gaver da :p
 
Vi tar også én gave om gangen, med mye koselig prat om gavene, tankene bak og menneskene som gir dem. Å se hva min søsters svigermor eller lillebror kompis har sendt er like gøy som å åpne mine egne gaver, og plutselig ligger hele slekta på gulvet og setter sammen en togbane eller et prinsesse-slott.
 
Jeg er vant til å gjøre det som deg:)
Men mannens familie deler ut alle gavene og alle åpner samtidig! Ikke koselig:rolleyes:
 
Nesten likt her. En som finner, leser og deler ut alle gavene. Når alle er delt ut, begynner den yngste å åpne, så den nest yngste osv helt til alle har åpnet alle pakkene.
 
Gaveåpninga "starter" når nissen kommer med småpakker til de minste - leser opp og ønsker god jul og går igjen. Resten av gavene er det den minste i familien son har lørt å lese som får lese opp og dele ut :) Det tar tid, men det går fint :)
Egebtlig har vi (jeg og sambo) lyst å innflre en litt roligere julekveld uten så nye pakker, og heller ta pakkene på morgenen 1 dag jul. Nen spørs on det lar seg gjøre med så inngrodde tradisjoner hos alle andre :p
 
Hvordan foregår dette hos dere? Mine tradisjoner er annerledes enn min kjæres, så det blir helt feil for meg de gangene vi er der:p

Vi har en som finner og leser, gir pakken og alle ser på den som åpner, så neste osv.

Vi har det også sånn :)
 
Minstemann som er min lillebror har oppgaven som oppleser og utleveringer og klipping;P Men kan hende vi går tilbake til nissen som kommer med julegavene når poden begynner å bli litt eldre;P
 
En leser opp og leverer ut, så blir gaven åpnet før neste leveres ut. Må jo se hva alle får. Men av og til går det litt fort for seg, men roer seg når noen har fått noe spennende :)
 
Hos oss deler de minste ut pakker til hver enkelt så åpner vi på tur så alle ser hva alle får... De små får åpne 2 ganger pr.runde da :) åpning av pakker kan ta noen timer hos oss da vi ofte er 10-20 stk på julaften... Men koselig er det da... :)
 
Samme som deg. Feira i fjor med noen som bare heiv seg over gavene, leste omtrent ikke på lappene. Hele seansen var gjort på 10 minutter. Utrolig kjipt!
 
Hvordan foregår dette hos dere? Mine tradisjoner er annerledes enn min kjæres, så det blir helt feil for meg de gangene vi er der:p

Vi har en som finner og leser, gir pakken og alle ser på den som åpner, så neste osv.
Sånn gjør vi det hos min familie og her men ikke hos svigers
 
vi spiser mat, så dessert, så pakker <3
 
Back
Topp