Å jobb redusert

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Jag vil ut av hverdagens hamsterhjul. Jeg savner mer tid med mine barn, og ha litt overskudd.
Jeg jobber 100 % i perioder mer. Jobber vanligvis 8-16.
Barna er i barnehagen fra kl. 07.30 til 16.45-17.00.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal løse det?
Jobber til kl 15.00 hverdag? Ha en dag fri i uka?
Ha fri en dag annenhver uke? eller hva?

Noen som jobber redusert og har funnet en løsning?

(Det skal sies at jeg ikke bor i Norge, så jeg har ikke samme rettigheten. dvs. jeg har ingen rettigheter, så sannsynligheten for at det ikke er gjennomførtbart er stor.)
 
Last edited:
Så lenge barna dine har såpass lande dager ville jeg ha jobber til 15 hver dag isteden for en fri dag.
Jeg jobber 60% og trives med det [emoji5]
 
Jeg jobber redusert, fordi jeg ønsker- og trenger mer tid med barna. ❤️ Vi småbarnsforeldre har fantastiske rettigheter, og jeg elsker det! De får tid sammen med vennene sine i bhg., og vært mer sammen med mamsen sin. ❤️ Jeg er så uendelig glad for at vi har denne muligheten.

Jeg jobber 6 timer, 4 dager i uken, og stortrives med det. :)
 
Jeg jobber 90% og varierende hvor lange dager. Fleksitid, men jeg trenger ikke fylle 7,5 time pluss lunsj, bare 6,75 sånn i snitt. Jeg og mannen veksler på å hente og levere men det er perioder da jeg gjør begge deler, derav 90
 
Jeg kommer til å jobbe redusert. Har nettopp flyttet til Storbritannia så har ikke jobb nå. Lillegutt er 1 år, her er det ikke samme løsninger med barnehage. Så han må være hjemme til han er 2-3. Så får han vel 15 timer barnepass i uka. 30 timer når han begynner på førskole som 4 åring.
Kommer nok til å jobbe rundt 60% når jeg får mulighet til å jobbe :)
Vi har god økonomi og mulighet til å gjøre det på denne måten da. Vi eier hus uten lån og er heldige som har mulighet til å jobbe mindre :)
 
Skjønner veldig godt hva du mener. Her jobber vi begge 8-16 og barna har veldig lange dager i barnehagen. Har så vidt fått i oss middag før minstemor er klar for senga.
 
Skjønner veldig godt hva du mener. Her jobber vi begge 8-16 og barna har veldig lange dager i barnehagen. Har så vidt fått i oss middag før minstemor er klar for senga.

Så deilig å høre! For akkurat sånn er vår hverdag også.

Jeg synes forøvrig at man ikke skal kalle det lange dager. Det aller fleste av os jobber 8-16, og da er der fysisk umulig at barna har kortere dager :)
 
Så deilig å høre! For akkurat sånn er vår hverdag også.

Jeg synes forøvrig at man ikke skal kalle det lange dager. Det aller fleste av os jobber 8-16, og da er der fysisk umulig at barna har kortere dager :)
Jeg tenker bare på meg selv - jeg er veldig sliten etter 8 timer på jobb. Og da får jeg litt vondt av ungene som må være i barnehagen 9 timer...
Men jeg jobber hver dag med å ikke vektlegge akkurat det, men heller gjøre det beste ut av tiden vi har sammen.
 
Så deilig å høre! For akkurat sånn er vår hverdag også.

Jeg synes forøvrig at man ikke skal kalle det lange dager. Det aller fleste av os jobber 8-16, og da er der fysisk umulig at barna har kortere dager :)

Samme her.., men skulle gjerne jobbet 80- 90% for å ha muligheten til å gi de litt kortere dager, men så var det disse penga da:wtf:
 
Jeg ville ha jobbet hver dag, men sluttet tidligere i ditt tilfelle. Kan mannen levere litt senere enn 7:30 også? Det hjelper jo på. Her håper jeg å kunne jobbe litt redusert første årene i barnehagen, gi henne litt mer tid hjemme, eller at det løser seg ved at mannen går videre på master neste år og derav skal hente tidlig.
 
Hvor mye må du jobbe for at det skal gå rundt økonomisk? Det er det store spm.
Er det mulig å jobbe 60% og jobbe fra 8-14?
Kommer helt an på hva du føler selv du har behov for. Korte dager alle dager i uka? Eller en fridag i uka til å slappe av og hente tidligere i barnehagen?
 
Barna er i bhg 7.50-15.20. (Jeg jobber ti min unna) Enn så lenge har jeg klart å jobbe fullt men kommer til å måtte justere arbeidstiden min i 2019 pga endringer. Men kanskje 90%

Blir i såfall justert arbeidstid noen dager i mnd. Er ikke så nøye med meg, men viktig at barna får være med meg eller pappaen noen timer hver dag,tid til middag sammen osv.

Det blir i såfall at jeg må begynne og/eller slutte senere de dagene pappaen ikke kan enten hente eller levere.

Har ikke en veldig fleksibel jobb, men 30-60 min redusert arbeidstid klarer man å ordne.
 
Barna er i bhg 7.50-15.20. (Jeg jobber ti min unna) Enn så lenge har jeg klart å jobbe fullt men kommer til å måtte justere arbeidstiden min i 2019 pga endringer. Men kanskje 90%

Blir i såfall justert arbeidstid noen dager i mnd. Er ikke så nøye med meg, men viktig at barna får være med meg eller pappaen noen timer hver dag,tid til middag sammen osv.

Det blir i såfall at jeg må begynne og/eller slutte senere de dagene pappaen ikke kan enten hente eller levere.

Har ikke en veldig fleksibel jobb, men 30-60 min redusert arbeidstid klarer man å ordne.

Jeg antar at du jobber 8-15.10? hvordan er det 100%?
 
Hvor mye må du jobbe for at det skal gå rundt økonomisk? Det er det store spm.
Er det mulig å jobbe 60% og jobbe fra 8-14?
Kommer helt an på hva du føler selv du har behov for. Korte dager alle dager i uka? Eller en fridag i uka til å slappe av og hente tidligere i barnehagen?

Den ene barnet mitt er i en skogbarnehagne, så det er tidligst tilbake kl 15.45 to uker i mnd. Så fra kl 14-15 får jeg liksom ikke brukt til noe.
Kanskje 8-15 ville vært en ide. Egentlig vil jeg jobber 7-15, men det har sjefen sagt nei til.
 
Den ene barnet mitt er i en skogbarnehagne, så det er tidligst tilbake kl 15.45 to uker i mnd. Så fra kl 14-15 får jeg liksom ikke brukt til noe.
Kanskje 8-15 ville vært en ide. Egentlig vil jeg jobber 7-15, men det har sjefen sagt nei til.

Hvilket land bor du? Har ikke det landet noen rettigheter for småbarnsforeldre?
 
Hadde valgt kortere dager om det var mulig. Jeg har jobbet 60 og 80% siden vi fikk barn, med en og to fridager i uken. Veldig godt å ha mulighet til fri for barna eller kortere dager, men skulle gjerne hatt kortere arbeidsdag hver dag istedenfor. 7.15-15.45 blir egentlig for lange dager for barna her.
 
Back
Topp