«Herregud»

Det er liksom et merkelig argument; "Jeg kan ikke ta hensyn til alt, derfor tar jeg ikke hensyn til noe". Er dere sånn mtp miljøhensyn og? "Jeg kan ikke redde verden, derfor kaster jeg søppel i skogen".
 
Det er liksom et merkelig argument; "Jeg kan ikke ta hensyn til alt, derfor tar jeg ikke hensyn til noe". Er dere sånn mtp miljøhensyn og? "Jeg kan ikke redde verden, derfor kaster jeg søppel i skogen".

Jeg tenker man har ting man brenner for og ting man ikke tar så tungt. Tipper du er slepphendt med noe andre syns er kjempeviktig. Sånn er det bare da vi mennesker er så forskjellige :)
 
Jeg tenker man har ting man brenner for og ting man ikke tar så tungt. Tipper du er slepphendt med noe andre syns er kjempeviktig. Sånn er det bare da vi mennesker er så forskjellige :)
Da er man et dårlig menneske, om man ikke kan gjøre så lite engang, for å ta hensyn til andre :)
 
Er ikke noe videre pirkete på det ordet, men bruker «herlighet» eller den juicy strofen; «det var da som svarte» om det er virkelig ille :hilarious:
Retter ikke på barna om de sier herregud. Det finnes en mengde andre ord som er værre.

X-mann bruker «jævlig» i stedet for veldig.
Å ha å ha faen/jævla i dagligtale får meg til å rynke på nesa..
 
Da er man et dårlig menneske, om man ikke kan gjøre så lite engang, for å ta hensyn til andre :)

Hvis man skal leve av å bare ta hensyn til andre, må man låse seg inn hjemme. Folk blir fornærmet og tar seg nær av ganske lite om dagen...

Tenker det viktigste er å ta hensyn til de nære rundt deg og ellers ta hensyn til seg selv og ditt eget liv[emoji4]

Jeg er så langt i fra kristen eller fan av noe som helst religion, likevel skal folk prøve å prate om det og presse det på meg. Da tar ikke de mye hensyn til meg og mine tanker. Så om jeg bruker et ord de mener er feil så klarer de å leve med det også[emoji4] man må svelge noen karameller her i livet nettopp fordi vi er så mangen forskjellige mennesker i verden
 
Jo, alle kristne blir faktisk støtt da det er noe av det verste du kan si og høre som kristen. Så her vet du heller lite om emnet.

Slutte å snakke om kropp? Hvor TAR du det fra? Det er jo mye mildere, du forstår virkelig ikke hvor stygt det er å bruke overskriftens frase.

Dette er jo ting folk sier offentlig, de kan sitte på bussen og nærmest hyle det ut. Hvordan hadde det blitt mottatt hvis det var vanlig å, i annenhver setning, utbryte høylytt: "Jeg hater stygge, feite mennesker!"?

Da tenker jeg du vet veldig lite jeg da[emoji6] skal ikke mye til for å kalle seg kristen dessverre.... og hvordan kan du så arrogant mene at DU vet hva alle kristne tar seg nær av?

At noen poster et bilde av en slank dame i bikini kan være like støtende for en tykk person som «herregud» kan være for en kristen. Merkelig å ta hensyn til noen men bagatellisere andre ting.

Når man sier man hater stygge feite mennesker angriper man mye mer personlig. Denne diskusjonen blir bare håpløs ettersom du har et syn på kristne som ikke helt henger sammen med virkeligheten.
 
Jeg synes deg er stor forskjell mellom å si herregud og faen.

Jeg sier aldri ord som faen, helvete, jævlig osv. Men herregud sier jeg. Det er litt som «oh my God» / «oh my gosh» på engelsk, og uttrykker overraskelse/sjokk/forferdelse osv.

Jeg synes ikke det er et stygt ord eller et banneord. Ikke er jeg kristen heller, men det er naturlig at ord med Gud i har blitt vanlige ord i språket vårt når vi har vært kristne i Norge i så lang tid. Torsdag betyr jo guden Tor sin dag, og vi synes ikke det er problematisk selv om vi ikke tror på norrøn mytologi lenger :)
 
Jo, alle kristne blir faktisk støtt da det er noe av det verste du kan si og høre som kristen. Så her vet du heller lite om emnet.

Slutte å snakke om kropp? Hvor TAR du det fra? Det er jo mye mildere, du forstår virkelig ikke hvor stygt det er å bruke overskriftens frase.

Dette er jo ting folk sier offentlig, de kan sitte på bussen og nærmest hyle det ut. Hvordan hadde det blitt mottatt hvis det var vanlig å, i annenhver setning, utbryte høylytt: "Jeg hater stygge, feite mennesker!"?

Jeg er kristen, men tar meg ikke nær av det...
 
Jeg brukte "herregud" mye en periode, men nå har jeg byttet det ut med "herlighet" [emoji23]
 
Jo, alle kristne blir faktisk støtt da det er noe av det verste du kan si og høre som kristen. Så her vet du heller lite om emnet.

Slutte å snakke om kropp? Hvor TAR du det fra? Det er jo mye mildere, du forstår virkelig ikke hvor stygt det er å bruke overskriftens frase.

Dette er jo ting folk sier offentlig, de kan sitte på bussen og nærmest hyle det ut. Hvordan hadde det blitt mottatt hvis det var vanlig å, i annenhver setning, utbryte høylytt: "Jeg hater stygge, feite mennesker!"?
Nei alle kristne blir ikke støtt av det altsp
 
Jeg syns det kanskje var å dra den litt langt med å si at man er et dårlig menneske hvis man presterer å si "herregud" :sorry: da er jeg et HIMLA dårlig menneske, jeg sier herregud, men det er nok det "verste" ordet jeg sier også. Jeg burde prøve å slutte med det, da jeg har en datter på 2 som er som en papegøye, men det er vanskelig pga det har sittet i mitt språk noen år nå, kan man jo si :nailbiting:
 
Da er man et dårlig menneske, om man ikke kan gjøre så lite engang, for å ta hensyn til andre :)

Så lett tar ikke jeg på å kalle folk for dårlig menneske. Jeg tenker summen av handlingene dine avgjør hvorvidt du er et godt menneske eller ikke.
Men du får ha din mening, så har vi vår :)
 
Jeg syns det kanskje var å dra den litt langt med å si at man er et dårlig menneske hvis man presterer å si "herregud" :sorry: da er jeg et HIMLA dårlig menneske, jeg sier herregud, men det er nok det "verste" ordet jeg sier også. Jeg burde prøve å slutte med det, da jeg har en datter på 2 som er som en papegøye, men det er vanskelig pga det har sittet i mitt språk noen år nå, kan man jo si :nailbiting:

Jeg har prøvd så mange ganger å slutte å banne i løpet av mange år, men feiler hver gang. Bruker alle mulige banneord også :/ Hadde jo ikke tenkt å banne etter jeg fikk barn...
 
Jeg har prøvd så mange ganger å slutte å banne i løpet av mange år, men feiler hver gang. Bruker alle mulige banneord også :/ Hadde jo ikke tenkt å banne etter jeg fikk barn...
Det er ikke lett å kutte noe som har ligget i språket lenge :sorry:
 
Back
Topp