Avocado's voksende spire

Hei Avocado!
Så utrolig fin lesning om fødsel og at dere nå er foreldre - gratulerer så mye!![emoji173][emoji173][emoji173]
Veldig spesielt med dere jeg har følgt med på fra assistert [emoji178]
 
Hei Avocado!
Så utrolig fin lesning om fødsel og at dere nå er foreldre - gratulerer så mye!![emoji173][emoji173][emoji173]
Veldig spesielt med dere jeg har følgt med på fra assistert [emoji178]

Tusen takk ☺️
Nå er det ikke lenge til du står for tur også ❤️
Kan love deg at du har utrolig mye å se frem til ❤️
 
Håper dagene er bra og travle sånn som de skal være
 
Håper dagene er bra og travle sånn som de skal være

Takk, det er de :D
Her går det i amming, mamming, trilling og kos ❤️
Det er hektisk men så koselig ❤️

Stas at det går fint med din graviditet om dagen også :D Det var akkurat denne spiren dere ventet på vettu ❤️
 
Takk, det er de :D
Her går det i amming, mamming, trilling og kos ❤️
Det er hektisk men så koselig ❤️

Stas at det går fint med din graviditet om dagen også :D Det var akkurat denne spiren dere ventet på vettu ❤️
Så herlig!
Akkurat sånn det skal være!!!!

Ja, håper det viser seg å være det altså.
 
4 uker

Æææ!! Som tiden flyr! :eek:
Og da er det kanskje på sin plass med en oppdatering? :shy:

Vi har virkelig fått en herlig baby :dummy1:
Hun sover masse, og gjerne 5 timer i strekk på natten, som jo er litt luksus :happy: Stort sett blid og fornøyd og veldig trygg på alle måter.
Nå som hun har blitt fire uker gammel begynner vi å få mer kontakt også. De første små smilene har kommet og hun fester blikket til vårt og mimer bevegelser som vi lager med munn (geiping f.eks).
Det er facinerende å følge med på hvor fort utviklingen skjer! :woot: Bare ta amming som et eksempel;

Skal ikke legge skjul på at det har vært trøblete for oss med amming... Lite melk i starten førte til en unge som ikke gadd å suge. Og da melka kom var det ikke nok trykk og fart for hennes smak, hun var rett og slett for utålmodig. Skjold måtte vi også ha i starten da hun ikke fikk tak i puppen min.
Jeg har pumpet dag og natt for å holde det i gang og forsøkt å legge hun til brystet hyppig. Heldigvis har jeg hatt nok melk til å fullnære henne med pumping.
Etterhvert tok hun brystet med skjold, men spiste ikke noe. Det tok en snau uke med trening for å kvitte oss med skjoldet før hun tok nippelen min. Stor seier :) For hver dag som gikk tok hun brystet mer og mer, og plutselig i løpet av helgen som var oppdaget vi at vi hadde ammet til alle måltider :D
Nå tar hun begge bryst uten skjold, og det er så sabla gøy etter fire uker med pumping, hyling ved puppen, skjold, flasker, sterilisering, nesespray, trøske og en del tårer (av både frustrasjon og glede).
Utviklingen har vært stor dag for dag, og nå er jeg så stolt av frøkna vår som endelig klarer å spise fra brystet ❤️

Ellers hadde jeg en del angst ift å skulle være alene med baby på dagtid. Mannen tok ut tre ekstra dager fri til å være sammen med oss etter fødsel, men tiden gikk så fort og plutselig var det bare S og meg, og det var skummelt syns jeg.
Heldigvis har det gått veldig fint :) og nå som vi er inne i andre uken alene på dagtid og har kommet inn i en rytme så går det storveis :) Og det at ammingen går bedre er jo også virkelig med på å lette dagene og angsten min :)

Nå gleder jeg meg til det blir vår ute slik at trilleturene våre kan bli lengre og gå andre steder enn der vi kommer frem nå (altfor mye snø og is).
Bekkenet er nesten i orden og jeg tenker det går seg til helt når jeg får rørt litt på denne skrotten min igjen ;)

Livet smiler for tiden ❤️
 
Så hyggelig med oppdatering [emoji173]️ Din erfaring med amming er identisk med min. Vi styret fælt med pumping, skjold, hyling, tårer osv. Men nå går det bedre her også. Av og til må jeg ty til skjold igjen men det er greit tenker jeg.

Og, åååå, som jeg gleder meg til våren [emoji254]
 
Herlig! Gratulerer med å ha fått til ammingen! Du er tålmodig og kjempeflink :)

Jeg var og super stressa for å være alene :hungover:
 
Åh så herlig oppdatering! Og flink du har vært med ammingen (gjelder deg også Andunge) ❤️

Kos dere masse videre :)
 
Så herlig oppdatering❤️
 
Tenk at lille S er en mnd allerede! Sykt hvor fort tiden går! [emoji3]
Så bra at ammingen har gått seg til. Kjenner litt på den frykten selv, at amminga skal bli trøblete. Husker du om du hadde noe råmelk i tiden før fødsel? Jeg har så og si ingenting.
Og helt enig med deg, nå må våren snart komme!
 
Så utrolig herlig oppdatering [emoji7] Er veldig glad for at ammingen går bedre. Det er vanvittig tøft når man trøbler med den. Vi gjorde jo det, vi og, og jeg husker jeg var SÅ stolt første gang jeg kunne amme han offentlig. [emoji28] Håper det bare fortsetter å gå oppover nå, og deilig at vi går mot lysere tider! Jeg gleder meg også til bare veier og litt bedre trilleforhold. Kos deg videre [emoji173]️
 
For en herlig oppdatering, Avocado❤️ Og som tiden flyr!!:eek:

Så bra at du også kjempet deg igjennom ammeproblemer, det er slitsomt mens det står på, men så verdt det når man endelig får det til:joyful:

Fortsett å nyte dagene, før dere vet ordet av det prater hun masse med dere og griper etter alt som er:happy:
 
Så deilig oppdatering. Gratulerer med fire ukers jubileum som foreldre.
Fy søren så bra innsats med ammingen! Godt dere har fått det til og at ting blir "bare bra" nå.
 
Gratulerer med 4 uker :Heartred Godt å høre at dere koser dere og amminga går bedre :love7
Angsten for å være alene med baby kjente jeg også på, vi kom hjem fra sykehuset etter 14 dager hadde gått og dagen etter reiste mannen på jobb:wideyed: Heldigvis kom min mor og var med oss, så det gikk seg jo til :Heartred Her trengte mannen min å komme seg ut litt, etter å ha vært innelukka med oss på sykehus i to uker.
 
Du er så flink!
Du har all grunn til å være stolt over deg selv som overvant ammeproblemene! Det må jeg si!

Vet det ikke er enkelt. Hadde omtrent samme problem sist selv. Skjold, pumping, skriking, sårhet og tårer, men overvant det sånn ca samme tid.

Herfra blir alt bare bedre ( så lenge man greier å unngå brystbetennelse og sopp) og tenk hvor kjekt det blir på sommeren når du kan slenge ut puppen til pia di!

Tenkte jeg skulle tipse om at det er noen " vanlige" klær man også kan bruke som ammeklær feks kjoler og topper med knepping, glidelås eller sånne som har dypere utringning som krysser over brystene. Da kan man ha ammebh under og vippe ut ene puppen. Sånn blir det mange flere fine klær å velge mellom.

Kos deg så mye med trilletur. Kan jeg spørre hvilket fylke du bor i?
Her har solen begynt å varme, bare venter på at den farlige og klumpete isen skal dra sin veg.
 
Så hyggelig med oppdatering [emoji173]️ Din erfaring med amming er identisk med min. Vi styret fælt med pumping, skjold, hyling, tårer osv. Men nå går det bedre her også. Av og til må jeg ty til skjold igjen men det er greit tenker jeg.

Og, åååå, som jeg gleder meg til våren [emoji254]

Det er litt godt å høre at man ikke er håpløs og er alene om å ha hatt en tung ammestart :)
Bra dere også kom i mål med det :) Mye enklere i hvert fall!

Er du med å triller en dag når isen har gått og sola skinner? Kommer gjerne er tur til nabobyen ;)
 
Tenk at lille S er en mnd allerede! Sykt hvor fort tiden går! [emoji3]
Så bra at ammingen har gått seg til. Kjenner litt på den frykten selv, at amminga skal bli trøblete. Husker du om du hadde noe råmelk i tiden før fødsel? Jeg har så og si ingenting.
Og helt enig med deg, nå må våren snart komme!

Jeg var forberedt på at det kunne bli vanskelig og at det kunne ta litt tid, men ble nok enda litt mer trøblete enn jeg hadde trodd...
Hadde ingen tegn til melk før fødsel. Kom noen få dråper råmelk etter fødsel også omtrent ingenting mer før dag 5..
 
Back
Topp