Avocado's voksende spire

Så kjekt å titte innom her og se at dere er blitt foreldre :) Gratulerer så mye!
Det gir håp til oss andre slitere :)

Tusen takk :)
Håper av hele mitt hjerte at alle langtidsslitere skal lykkes til slutt og oppleve livets store mirakel!!❤️
 
Herlig fødselshistorie❤️ Håper dere nyter hverdagen hjemme nå :D
 
Fødselshistorie

Det hadde vært en lang dag med mer stress og aktivitet enn jeg hadde hatt på en stund. Var sliten da kvelden kom og kjente på en del nedpress og kynnere.

Vi la oss som vanlig i 11-tiden. Etter ca en time våknet jeg av et knepp og kjente vannet fosset. Ingen tvil på hva som var skjedd så jeg ringte føden.

Ble bedt om å legge meg å sove ettersom det var sent og heller ringe tilbake om det ble etablerte rier.

Hele kroppen skalv og det var ingen sjanse i havet for at jeg skulle få sove så jeg hoppet i dusjen.

Rekker ikke bli ferdig å dusje før første ri kommer. Ganske intenst fra start. Det tar ikke lang tid før det er 5-6 minutter mellom hver ri og vi reiste derfor inn til sykehuset. Nå har det gått ca 1,5 time siden vannet gikk.

Ble lagt på CTG og de sjekket åpning. 3 cm allerede ved ankomst og riene er effektive :)

Ble flyttet til fødestue rett etterpå siden riene tok seg opp mer og jeg ønsket å starte med lystgass.

Overvåkningen av babyen viser litt forhøyet puls og jeg har lett feber og skjelver fortsatt, så ønsket mitt om badekar fikk jeg dessverre ikke innfridd.
Får likevel ta en dusj, så hopper i den ganske raskt. Både feber og høy puls forsvinner underveis i fødselen.

Riene tok seg veldig opp mens jeg dusjet og lystgass kjentes ikke lengre ut som det var nok.

Åpningen ble målt til 4-5 cm og det ble bestilt en epidural. Jeg var i aktiv fødsel :)

Det tok dessverre litt tid før jeg fikk den og måtte puste meg gjennom mange intense rier i venteperioden.

Innen jeg fikk den var jeg 7 cm åpen. Riene mine var nemlig svært effektive hele veien :)

Epiduralen virket bare på venstre side og mens de siste åpningsriene kom føles det hele ganske intenst. Jeg pustet så hardt i lystgassen så det pep i pumpa :p

Det tok heldigvis ikke så lang tid før det var full åpning og jeg fikk lov å presse :) Endelig kunne jeg bidra med noe! :D
Jordmor ga med tre tabletter druesukker som jeg svelget med med en boks Redbull, så energi til innspurten var i alle fall på plass :p

Hodet hadde ligget lavt hele tiden slik at hun kom radig nedover i fødselskanalen.?
Jeg fikk til 3-4 gode press per ri og det hele tok bare 15 minutter.
Hun kom ut med et vræl men roet seg raskt på brystet ❤️
Det ble rikelig med tårer på både mor og far :love7 Endelig var hun kommet!

Hun diet et par dråper mens jeg ble sydd for noen små rifter.
Etterpå fikk jeg dusje mens pappaen stelte babyen og var med på veiing og måling.
Hun var helt perfekt på alle tester og med sine 3790 gram og 51 cm er hun en fin liten plugg ;)


Jeg føler meg veldig heldig med forløpet. Det gikk 8 timer fra vannet gikk til hun var ute. Her var jeg i utgangspunktet forberedt på 24 timer.
Heller ingen store skader der nede og ikke minst, babyen fikk en god fødsel også og var bare trøtt i ettertid. Alt i alt meget fornøyd :)

Så fin fødselshistorie! Du er jo en fødemaskin! Var effektiv fødsel for å være førstegangs uten å være styrtfødsel! Helt perfekt!

Er supervondt å føde da uansett. Bra du hadde lystgass, særlig når epiduralen ikke fikk full effekt.
Her tilbyr de ikke lystgass eller petidin i fødsel, så man må nesten gå rett på epidural hvis man må ha smertelindring.
Jeg tok gladelig imot det etter over 12 timer med rier etter igangsettelse. Mine var ikke så effektive, så jeg hadde bare 4-5 cm åpning og da hadde jeg gått med 2 cm åpning i hvert fall en uke.

Ja, Avocado! Gravid blir du jo på egenhånd, fødsel er jo ingen sak for deg: Det kan du!
Bare å planlegge nr to nå ;):joyful::p

Håper det snart løser seg med de barselutfordringene du står overfor. Det tror jeg! Du er både flink, dedikert, reflektert og sist, men ikke minst :Empatisk. Så tror du kommer til å nyte permisjonstiden og mammarollen til det fulle om litt.

Jeg opplevde de første 3 mnd som ekstra stressende med nr en, men allerede etter 8 uker begynte ting å gå bedre.

Skulle ønske jeg kunne ha invitert deg med påen trilletur:happy:. Det hadde vært trivelig.
 
Gratulerer med din første morsdag kjære Avocado[emoji173]️[emoji173]️
 
Gratulerer så mye med første morsdag❤️
 
Gratulerer med din første morsdag snupp[emoji173]
 
Gratulerer så masse med morsdagen,regner med du blir gjort stas på idag :)
 
Gratulerer med din første morsdag kjære Avocado[emoji173]️[emoji173]️
Gratulerer så mye med første morsdag❤️
Gratulerer med din første morsdag snupp[emoji173]
Gratulerer så masse med morsdagen,regner med du blir gjort stas på idag :)

Næmmen så koselig! :love7
Gratulerer der også! :love2

Og lmn86, neste morsdag er det din tur å ha din første! Håper du da har en 3 mnd gammel skatt i armene dine! :love2
Jeg heier med hele meg! :blob5
 
Gratulerer så mye frøken ❤️❤️
 
Takk og gratulerer der også! (Ja det er lov selv om hun er i magen enda ;))

Hun har sprella som en gal så har gjort stas på moren sin idag også ❤️
 
Næmmen så koselig! :love7
Gratulerer der også! :love2

Og lmn86, neste morsdag er det din tur å ha din første! Håper du da har en 3 mnd gammel skatt i armene dine! :love2
Jeg heier med hele meg! :blob5

Takk fine du[emoji173]️ Det håper jeg, ser hvertfall positivt ut foreløpig[emoji7][emoji7]
 
gratulerer så mye med morsdagen
 
Takk fine du[emoji173]️ Det håper jeg, ser hvertfall positivt ut foreløpig[emoji7][emoji7]

Jeg så det nå i dagboka di!!
Nå skal det bli baby altså! ❤️
 
Gratulerer med morsdag!
 
Håper dere har sluppet spesielle utfordringer og bare kan nyte den nye hverdagen deres
 
Håper dere har sluppet spesielle utfordringer og bare kan nyte den nye hverdagen deres

Takk søta ☺️
Litt utfordringer er det jo når man er ferske foreldre, men vi har fått en snill baby, så absolutt mest kos ❤️

Hvordan går det med deg nå og hvor langt har du kommet?
 
Takk søta ☺️
Litt utfordringer er det jo når man er ferske foreldre, men vi har fått en snill baby, så absolutt mest kos ❤️

Hvordan går det med deg nå og hvor langt har du kommet?
Godt å høre. Normale utfordringer er greit, er de ekstra jeg tenkte på...

9+0 idag og alt bra med babyen idag. Blitt hele 2.5 cm gitt
 
Back
Topp