Barnestol?

Tigermor

Gift med forumet
August 2018
Driver å leter etter en passende stol som kan brukes ved middagsbordet.

Har sett på stokke tripp trapp, men koster det virkelig 1700 kr kun for stolen?
Synes det var fryktelig dyrt! :nailbiting:

Noen som har tips til andre gode alternativ som kan brukes fra fødsel eller fra noen måneder?
 
Tripptrapp er dyrt, men du finner mange på finn. Typisk er dog mange av dem gamle, dvs passer ikke med babysetet, men det finnes de som er nyere også. Det begynner å bli en del år siden den "nye" kom, tross alt.

Vi har forøvrig tre tripptrapper. Bare yngste har hatt den siden fødsel, for babysetet fantes ikke da de andre var små. Men den er verd prisen. Vi har altså til alle barna. Eldste er 9,5. Stolen varer om så hele livet
 
Tripp trapp, ingen over, ingen ved siden :) som liten brukte jeg vel min til jeg var 12 år eller noe - elska den!

Sist fulgte vi med og kjøpte når det var tilbud. Da fikk vi den vel til 1300 eller noe. Kjøpte også nytt spedbarnssete, som vi senere solgte brukt på Finn til en god pris (500 eller noe? Husker ikke helt). Også kjøpte vi beltesettet brukt på Finn.

Kommer til å kjøpe ny tripp trapp til neste også. Du kan sikkert finne en fin på Finn. Om jeg skulle kjøpt brukt tror jeg nesten jeg hadde gått for en litt vintage :D sånn som de har på Peppes og lignende restauranter. Slitt gammel brun tripp trapp. De er så stilige! Men merk at nye ting som spedbarnssetet og det nye «beltet» (den som er foran dem og mellom beina) ikke passer på gamle tripp trapp stoler. De gamle har en trebøyle og skinn som går ned mellom beina. Finere synes jeg, men kanskje ikke like sikkert/ergonomisk som den nye som er i plast
 
Vi har Stokke steps, dyr den også, men som tripptrapp vokser den med barnet. Du kan selvfølgelig kjøpe på IKEA for 150,- men jeg synes virkelig ikke den kan måle seg med stolene fra Stokke. Det er en investering som er verdt det. Med første kjøpte vi på tilbud, og denne gangen fikk hun minste i dåpsgave.
 
Det newbornsetet til tripptrapp (og lignende til steps) er gull! Jeg vet ikke om andre enn stokke som har det, og andre stoler hvor de sitter kan de jo ikke bruke før etter 5-6mnd (?). Vår er 4mnd nå og kan i hvert fall ikke sitte.
 
Det newbornsetet til tripptrapp (og lignende til steps) er gull! Jeg vet ikke om andre enn stokke som har det, og andre stoler hvor de sitter kan de jo ikke bruke før etter 5-6mnd (?). Vår er 4mnd nå og kan i hvert fall ikke sitte.
Helt enig, absolutt GULL! Ja, Tripp trapp er dyrt, men kan brukes leeeeeeeenge.
 
Tripptrapp er verdt pengene! Har fortsatt min som jeg fikk da jeg var 1 år. Den står hos mamma da så hun har stol når barna er der. Jeg satt på den selv når jeg var innom sist. Nå er jo det en gammel type da, så babysetet passer jo ikke til den da, men hadde kjøpt det om det hadde passet.
 
Driver å leter etter en passende stol som kan brukes ved middagsbordet.

Har sett på stokke tripp trapp, men koster det virkelig 1700 kr kun for stolen?
Synes det var fryktelig dyrt! :nailbiting:

Noen som har tips til andre gode alternativ som kan brukes fra fødsel eller fra noen måneder?

Tripp trapp er vel verdt det, og den kan jo brukes fra fødselen (med newborn-sete) og i mange, mange år fremover, og holder for alltid. :)
Kjøp en brukt, så blir det billigere. :) Eldre modeller kan også brukes med newborn-setet, hvis man høvler ned øverste rygg-planke litt. (Med skyvelære er det enkelt å måle riktig.)
 
Tripp trapp er vel verdt det, og den kan jo brukes fra fødselen (med newborn-sete) og i mange, mange år fremover, og holder for alltid. :)
Kjøp en brukt, så blir det billigere. :) Eldre modeller kan også brukes med newborn-setet, hvis man høvler ned øverste rygg-planke litt. (Med skyvelære er det enkelt å måle riktig.)
Jeg kan fortsatt sitte behagelig på tripp-trapp :hilarious:
 
Driver å leter etter en passende stol som kan brukes ved middagsbordet.

Har sett på stokke tripp trapp, men koster det virkelig 1700 kr kun for stolen?
Synes det var fryktelig dyrt! :nailbiting:

Noen som har tips til andre gode alternativ som kan brukes fra fødsel eller fra noen måneder?

Tripp trapp er en dyr stol, ja.. men du kan til gjengjeld ha den til barnet blir 100 år. Eller i det minste 85 kg, som jo er en voksen mann eller kvinne. Den er robust og stabil.. og så kan den «oppgraderes» med myke puter i fine farger, til den nette sum 349,-.Vi har den og har ikke angret et sekund. Like fin nå 5 år etter og skal brukes til nestemann :) ellers synes jeg «» fra mamas and papas er kjekk. Ikke laget av tre, men her følger seler, bøyle og brett med. Finnes iallefall i to spreke farger.
 
Brukte min gamle Tripp-trappstol til gutten min. Da fantes ikke spedbarnssetet, men hadde fin bøyle med skinnrem mellom bena samt seler som ble montert på. Fungerte supert! Har skrudd den fra hverandre og tar vare på den. Kanskje sønnen min vil gjenbruke den enda en gang? Hvem vet. Brukte min stol til jeg var tenåring (som stol ved skrivebordet mitt). Ser like fin ut i dag, uendelig antall år etter at den første gang ble brukt.
 
Vi hadde tripp trapp men jeg synes egentlig ikkr den er så fantastisk.
Sparket stadig borti de beina på den
 
Vi hadde tripp trapp men jeg synes egentlig ikkr den er så fantastisk.
Sparket stadig borti de beina på den
Hahaha, har du prøvd IKEA sine, jeg er så redd for å tippe dem over fordi beina er så sykt i veien og de er så lette :hilarious:
 
Tripptrapp er heøt genialt! Vi ønska oss stolen til dåpen, og kjøpte babysetet brukt på finn.
 
Tripp trapp er gull! Men kjekt å ha den fra ikea i bakhånd til besøk såklart, når man har babyer på over 6 mnd innom :) Vi måtte også bruke ikea sin fast i noen måneder når min var rundt året, fordi han klatret ut av tripp trappen på sekunder men satt i ro i ikea sin. Men min var ekstremt klatremus :p

Barnehagen har også stort sett Stokke tripp trapp - om ikke det er kvalitetsstempel vet ikke jeg altså :)
 
Ville investert i tripp trapp. Mye praktisk tilbehør til de første mnd og årene, og kan jo brukes til langt opp i skolealder. Kjøp brukt, eller vær obs på tilbud. Er du ikke medlem i Babyshop sin VIB club enda, så kan du melde deg inn å få 25% på en vare.
 
Stokke Tripp Trapp er absolutt verdt investeringen. Jeg hadde en selv da jeg var liten, satt vel på den til jeg var 12 eller noe (også voksne kan bruke den).

Treåringen vår elsker fortsatt sin, som hun satt i første gang som nyfødt i Newbornsetet. Enten hun skal spise eller tegne eller andre ting sitter hun i den. Den får hard «medfart», blir dytta rundt, klatra i osv. Men den velter ALDRI.


Så vi kommer til å kjøpe en ny til lillesøster :) vi kjøpte storesøster sin ny også.

Elsker tripp trapp!
 
Back
Topp