Jentenavnet Lykke

Jeg elsker det[emoji173] kunne hatt det selv dersom jeg en gang får en jente, men mannen liker det ikke [emoji30]
 
Det er jo mange navn som er følelser /ting man gjør og blir litt rare som navn for noen mens andre liker det, er jo mange som bruker tresorter og fuglenavn/dyrenavn som navn til barna sine, og er nok mange som ikke forbinder det med navn, men dyr og trær:). Så hvis dere liker det synes jeg dere skal gå for det[emoji6] det viktigste er hva dere synes [emoji4]
 
Helt nydelig navn :)
 
Jeg liker det ikke. Det er et ord, ikke et navn. Jeg ser også for meg det kan være litt dritt å hete Lykke de dagene man er nedfor og lei seg, og folk skal være vittig...
 
Tenkte lenge som flere over her at det er et ord og ikke et navn. Men etter å ha hørt det på andre har jeg endret mening. Syns det er et utrolig fint navn. Er absolutt på listen min om vi en dag får en jente.
Velg et navn som du syns er fint. Ikke bry deg om hva andre tenker!
 
Tenkte lenge som flere over her at det er et ord og ikke et navn. Men etter å ha hørt det på andre har jeg endret mening. Syns det er et utrolig fint navn. Er absolutt på listen min om vi en dag får en jente.
Velg et navn som du syns er fint. Ikke bry deg om hva andre tenker!

Ja, jeg også tenkte sånn før - men det er jo egentlig veldig fint :)
 
Jeg liker det ikke. Det er et ord, ikke et navn. Jeg ser også for meg det kan være litt dritt å hete Lykke de dagene man er nedfor og lei seg, og folk skal være vittig...
Eller om man ender opp med å bli et menneske som sliter veldig med depresjoner og angst. Da kan det nok føles som et hån å hete Lykke.
 
Fra min danske side er det et helt normalt navn. Liker det godt selv, men av ymse grunner blir det ikke det hos oss.
 
Back
Topp