Prevensjon etter fødsel - er det egentlig nødvendig?

Lil-17

Forumet er livet
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Som overskriften sier.. er det nødvendig?
Siden det er mannen som er problemet her, så kan jo det endre seg fra tid til annen (ingen endring på 9 mnd)
 
Ja, det vil jeg absolutt si. Ting kan endre seg, og selv om man ikke nødvendigvis har så mye sex den første tiden pga diverse ting, er det bedre å være føre var.
 
Om dere ikke vil ha flere barn er det absolutt nødvendig;) Det er vi flere eksempler på her inne:p
 
Aldri brukt det Vi!
 
Om dere ikke vil ha flere barn er det absolutt nødvendig;) Det er vi flere eksempler på her inne:p
Hehe, sant det :)
Vi har jo fem på frys, og jeg ønsker ikke at de skal gå til spille, samtidig som mannen har veldig lyst å kunne gjøre meg gravid på den naturlige måten.
Helt greit om jeg ikke blir gravid igjen med fryseeggene, men vil ikke kaste de små frøene som kanskje kan bli en liten en.
 
Nei, ikke vi heller. Har vært sammen i 8 år, aldri brukt prevensjon.

Samme her!
Om det skulle ha skjedd var et nytt barn ønsket.. men må ha hjelp igjen...
 
Samme her!
Om det skulle ha skjedd var et nytt barn ønsket.. men må ha hjelp igjen...
Jepp.. vår første klarte vi på egenhånd, (før det hadde vi en SA) så det kan vel i teorien skje igjen..men når det gikk 6 år uten så mye som en positiv test, ikke en kjemisk engang, og legene gav oss 0% sjanse til å klare nr.2 på egenhånd, så tviler jeg på at det kan skje..men skal aldri si aldri.
 
Tror vi kommer til å ta sjansen på ikke å bruke prevensjon her. Planlegger ikke å få flere barn, men etter mange IVF-forsøk for å få de to vi har nå tviler jeg på at vi blir gravid på den naturlige måten.
Men vet jo at det KAN skje, så vi må i tilfelle bli 110% enige innen jeg skal på seksukerskontroll om et par uker.
 
Som overskriften sier.. er det nødvendig?
Siden det er mannen som er problemet her, så kan jo det endre seg fra tid til annen (ingen endring på 9 mnd)
Jeg dropper prevasjon siden vi må ha hjelp uansett for å få barn uansett
 
Som overskriften sier.. er det nødvendig?
Siden det er mannen som er problemet her, så kan jo det endre seg fra tid til annen (ingen endring på 9 mnd)


Jeg fikk spørsmål om jeg ville ha etter min graviditet . Jeg var igjennom 9 ivf-forsøk. Han sa det var viktig å være obs på at man kunne bli uventet gravid og kanskje litt tidligere enn planlagt.

Jeg er litt i tenkeboksen selv. Men om jeg skulle bli gravid er det et stort mirakel på samme måte som nr en var.
 
Vi kommer ikke til å bruke prevansjon etter denne graviditeten :) (mannen som er problemet)
Skulle vi være så heldig å få det til naturlig tar vi det med glede om det er 3 mnd eller 3 år etter første.
Kanskje vi heller vurderer det når vi en gang føler oss helt ferdig med barn :)
 
Vi valgte å ikke bruke prevensjon etter første barnet vårt som kom i 2014 ved hjelp av ivf. Hos oss var det påvist problemer med svømmerne. De har ihvertfall tatt svømmeknappen siden første barnet vårt kom, for hun er storesøster til ei på 16 mnd og jeg var også gravid i sommer, men mistet - begge de siste graviditetene var hjemmesnekra :joyful:
 
Sambo vil begynne med prevensjon etter fødsel. Det vil ikke jeg, men vet heller ikke hvor klare vi er for flere barn med det første [emoji28] Jeg tenker jo at vi umulig kan lage egne barn liksom... så ser ikke poenget med prevensjon.
 
Jeg skal i alle fall ikke begynne på noe hormonbasert etter å ha blitt "diagnostisert" som uforklarlig barnløs. Men etter en tøff graviditet bør jeg nok heller ikke bli gravid igjen med en gang. Tror det blir kondom frem til lille bikker ett år, så får vi se. [emoji4] Ønsker oss jo veldig flere barn på sikt, og det hadde jo vært supert om det skjedde hjemme.
 
Her blir det ingen prevensjon etter første om jeg får bestemme. Om nummer 2 kommer raskt (raskere enn nummer 1) gjør det ingenting :p
 
Her er både jeg og samboer helt enige og klar for evt. flere barn så raskt som mulig, så det blir ingen prevensjon på noen av oss :D
 
Vi skal ikke ha flere barn, men det frister heller ikke å begynne på prevensjon. Ikke blir vi lett gravide heller, men likevel skummelt å ta noen sjanser.
 
Prevensjon er nødvendig mener jeg.
Skjer et uhell å man blir gravid å har barn fra før å ikke kan ha flere barn for øyeblikket er det nok utrolig tøft å gå igjenom en abort...
Jeg ville selv aldri taklet en abort, jeg har aldri tatt abort før å vil helst slippe å noen gang måtte gjøre det.
Bedre førevar enn etter snar
 
Jeg vil slett ikke bruke hormonell prevensjon igjen. Så da får det bli opp til mannen å benytte seg av prevensjon eller klipping . I utgangspunktet er vi fornøyde med to barn, men hvis det utenkelige skulle skje og vi ble naturlig gravide, ja så er tredjemann velkommen.

Jeg har pumpet nok hormoner gjennom denne kroppen for mer enn en livstid!
 
Back
Topp