Prevensjon etter fødsel - er det egentlig nødvendig?

Her er vi enige om at det ikke skal tas i bruk prevensjon når lille er ute. Vi ønsker oss et barn til og er enige om at skulle det bli to tette, så er det helt Okei, men vi vil nok komme til å være litt forsiktige det første året :)
 
Ingen prevensjon her! Men nå ønsker vi et barn til da, så om det skulle skje er vi lykkelige med det:)
 
Som overskriften sier.. er det nødvendig?
Siden det er mannen som er problemet her, så kan jo det endre seg fra tid til annen (ingen endring på 9 mnd)

Kort sagt: hvis du ikke vil ha flere barn, ja. [emoji846]
Vi forsøkte i mange år på nr 1. Endte med ICSI (også mannen som hadde problemer) og spiren satt først etter 8. Innsetting.
Spermen hadde vært jevnt "dårlig" her i årevis så så ikke noe håp om snarlig bedring der.
Har en liten jente på halvannet år og er spontant gravid med nr 2. [emoji846]
 
Vi har en liten på 2 mnd og har ikke startet på prevensjon. Men så har jeg ikke fått mensen heller. Men tenkte å sette inn spiral om et par uker :) selv om egentlig mammahjertet kunne blitt gravid med en gang igjen, og elsket å gå gravid.. Men fornuften og hodet sier nei [emoji85] jeg vil jobbe litt først, og slippe å bli sliten av graviditeten mens vi har en bitteliten baby i hus. Mannen ville nok ikke at jeg skal starte på prevensjon men [emoji23]
 
Ingen prevensjon her. Lille er nå 6 måneder og vi prøver aktivt på nr.2 med pergokurer
 
Jeg er "problemet", og problemet er endometriose, og det må behandles hormonelt. Jeg er anbefalt å gå på hormoner fra rett etter fødsel og frem til rett før eventuelle nye forsøk. Og hoppe over pillefrie uker om jeg velger p-piller, men eventuelt må jeg ha sterkere hormoner. Endometriose vokser for hver eneste syklus, så det er en forferdelig drittsykdom. Ingen mirakler her i gården altså. :rolleyes: Jeg kjenner flere som har blitt helt eller delvis uføre av endometriose så jeg tar ingen sjanser, den sykdommen er lumsk og grusom.
 
Sambo vil begynne med prevensjon etter fødsel. Det vil ikke jeg, men vet heller ikke hvor klare vi er for flere barn med det første [emoji28] Jeg tenker jo at vi umulig kan lage egne barn liksom... så ser ikke poenget med prevensjon.

Men er ikke du også anbefalt hormonell behandling mot endometriose fra rett etter fødsel? Jeg begynte på minipiller etter 6 uker (valgte den pga amming) med beskjed om eventuell opptrapping til annen hormonell behandling senere. Og slutt kun i forbindelse med eventuelle søskenforsøk eller om jeg velger å fjerne livmoren. :confused:
 
Jeg er "problemet", og problemet er endometriose, og det må behandles hormonelt. Jeg er anbefalt å gå på hormoner fra rett etter fødsel og frem til rett før eventuelle nye forsøk. Og hoppe over pillefrie uker om jeg velger p-piller, men eventuelt må jeg ha sterkere hormoner. Endometriose vokser for hver eneste syklus, så det er en forferdelig drittsykdom. Ingen mirakler her i gården altså. :rolleyes:

Har dere snakket om/når dere skal i gang med forsøk på søsken? :)
 
Back
Topp