Skravletråd donasjon

Heldigvis er vi gode på å snakke sammen. Jeg må bare la han få rom for å tenke og prosessere. Han trenger mer tid enn meg på å bearbeide. Jeg er den som sluker alt av informasjon jeg kan finne. Jeg leser og ser på videoer. Jeg søker opp alt jeg kan komme på rundt det jeg tenker kan være muligheter for oss. Så jeg ligger milevis foran i løypa. Men det kan jo også være en fordel. Da klarer jeg å snakke om ting uten at følelser tar over fordi jeg har allerede tenkt og bearbeidet. Jeg er veldig følsom og det kan bli litt mye til tider. Vi er så like på så mange områder og på andre måter så utrolig forskjellige. Men en ting er sikkert. Vi har et solid forhold og jeg er trygg på at vi kommer oss gjennom dette her også. Uansett hva som blir vårt neste steg.
Det der høres kjent ut, akkurat sånn er det med oss også. Jeg har alltid vært milevis foran i løypa, søker og sluker all informasjon, mens han er mye mer passiv og bruker da mye lengre tid enn meg på å fordøye prosessene, siden jeg har jo som regel allerede fordøyd det på forhånd. Men er veldig glad for å ha han, han er med og vil dette (hvertfall nesten) like mye som meg.
 
Oppdatering herfra :) I følge Medicus skal donor ha egguttak i dag, så får rapport på mandag om hvor mange egg kom ut på torsdag vet vi hvor mange blastoer hvis det var vellykket. Så utålmodig :angel8
 
Oppdatering herfra :) I følge Medicus skal donor ha egguttak i dag, så får rapport på mandag om hvor mange egg kom ut på torsdag vet vi hvor mange blastoer hvis det var vellykket. Så utålmodig :angel8
Åhh spennende!! ❤️❤️ Håper dere får fine og friske blastoer så det blir baby tilslutt.
 
Byttet avatar til bilde av Marcia cross, håper ikke jeg bryter noen opphavsrettslover :D *rastløs*
men fant ut at hun fødte tvillingjenter etter fylte 44 år ved hjelp av eggdonasjon, så følte det var veldig passende :Heartbigred
Visste ikke at det var ED, da noterer jeg det i lista mi. :)
 
OMG, husker jeg holdt på med Crinone i 2015 da vi prøvde på nr 1.. noe skikkelig gris. Og ja, man blir trøtt av det progesteronet … lykke til!!
Jeg er ganske fornøyd med den siden eneste bivirkning jeg har av den er at jeg er litt «svimete» hele tiden :) eneste progynova’en blir nok byttet ut tror jeg pga enkelte farer den kan medføre. Tusen takk for det <3
 
Bra liste!

Må innrømme at jeg føler det er litt godt å lese om «glamorøse» mennesker som både blir mødre i voksen alder og ved hjelp av både IVF og eggdonasjon. Er vanligvis ikke så opptatt av kjendiser altså, men kan noen ganger føles lite «glamorøst» denne prosessen, og det er noe med å jobbe litt med tankegangen rundt alt.

PS: Leste en artikkel at en god del av Hollywood-kjendiser som blir mødre i godt voksen alder mest sannsynlig får eggdonasjon men sier ingenting om det :)
 
Jeg er ganske fornøyd med den siden eneste bivirkning jeg har av den er at jeg er litt «svimete» hele tiden :) eneste progynova’en blir nok byttet ut tror jeg pga enkelte farer den kan medføre. Tusen takk for det <3
Så bra du ikke har noe særlig bivirkninger. Progynovaen synes jeg er tøff altså, jeg blir veldig hormonell og følsom av den. Synes Lutinus er bedre en Crinone, litt mindre «kliss» :) :) Men ja, progesteron er jo graviditetshormon så man blir veeeldig trøtt!
 
Var forresten hos fastlegen min på torsdag, hun var veldig forståelsesfull og tilbød å sykemelde meg hvis jeg trengte det. Har ikke vært sykmeldt i det hele tatt gjennom alle forsøkene siden 2021 men kjenner det begynner å røyne på, i tillegg til at jeg har en veldig stressende jobb og det hele blir litt overveldende. Det hører med til historien at jeg har konkludert med at jeg ikke takler det jobbstresset så bra uavhengig av IVF-prøvingen, sliter endel med panikkangst knyttet til situasjoner på jobb. Jeg sa til henne at jeg skal prøve å stå i det litt til, men uansett veldig godt å vite at jeg kan be om hjelp og at jeg vil bli hørt dersom jeg merker det blir for mye når tiden for innsett kommer.
 
Så bra du ikke har noe særlig bivirkninger. Progynovaen synes jeg er tøff altså, jeg blir veldig hormonell og følsom av den. Synes Lutinus er bedre en Crinone, litt mindre «kliss» :) :) Men ja, progesteron er jo graviditetshormon så man blir veeeldig trøtt!
Jepp, den var tøff i starten, men gikk seg til. Jeg tenker mtp kreft risikoen osv. har en del i familien. Skal høre med dem :) jeg klør bare litt av progesteron etterhvert, men det kan canesten hjelpe med da. Kremen da :) når har du innsett tror du? Jeg/vi reiser ned i morgen :O
 
Jeg har mitt siste innsett I morgen :( forhåpentligvis I alle fall. Vr ikke all verdens kvalitet, det er ikke sikkert det overlever tining engang...

Det er ikke en understatement å si at jeg er uendelig skuffet over eggdonasjon. Å ta et så vanskelig valg, å betale så mye. Og få så dårlig uttelling, å få så lite ut fra hva man betaler. Jeg må jo ha ED pga eggkvalitet og så er min egen kvalitet bedre enn det vi fikk, jaja det er en annen historie.

Dette er nok strek for oss etter i morgen. Har liten tro på at det skal ende som vi vil, men sånn er det :)
 
Jepp, den var tøff i starten, men gikk seg til. Jeg tenker mtp kreft risikoen osv. har en del i familien. Skal høre med dem :) jeg klør bare litt av progesteron etterhvert, men det kan canesten hjelpe med da. Kremen da :) når har du innsett tror du? Jeg/vi reiser ned i morgen :O
Får mensen etter planen ca 14./15. mai, så da mest sannsynlig innsett i begynnelsen av juni. Donor hadde visstnok uttak på fredag, får rapport fra Medicus i morgen om hvor mange egg som er befruktet..og ny rapport på torsdag når vi vet hvor mange blastoer det ble på frys, hvis noen.

Ok, ja ser den. Har ikke tenkt så mye over kreftrisikoen, men skummelt når du nevner det! Ja Canesten kremen hjelper mot kløen :)

Oi lykke lykke til! Blir spennende! Gi rapport!
Jeg har mitt siste innsett I morgen :( forhåpentligvis I alle fall. Vr ikke all verdens kvalitet, det er ikke sikkert det overlever tining engang...

Det er ikke en understatement å si at jeg er uendelig skuffet over eggdonasjon. Å ta et så vanskelig valg, å betale så mye. Og få så dårlig uttelling, å få så lite ut fra hva man betaler. Jeg må jo ha ED pga eggkvalitet og så er min egen kvalitet bedre enn det vi fikk, jaja det er en annen historie.

Dette er nok strek for oss etter i morgen. Har liten tro på at det skal ende som vi vil, men sånn er det :)
Uff dette er så trist! Dere har vært så utrolig uheldige :( håper så virkelig at det går veien for dere i morgen <3 skjønner godt at du er bitter. Synes nesten det er rart at de tar betalt full pris når kvaliteten er så dårlig. Er jo høykvalitetsblastoer de forplikter seg til, er det ikke?
 
Får mensen etter planen ca 14./15. mai, så da mest sannsynlig innsett i begynnelsen av juni. Donor hadde visstnok uttak på fredag, får rapport fra Medicus i morgen om hvor mange egg som er befruktet..og ny rapport på torsdag når vi vet hvor mange blastoer det ble på frys, hvis noen.

Ok, ja ser den. Har ikke tenkt så mye over kreftrisikoen, men skummelt når du nevner det! Ja Canesten kremen hjelper mot kløen :)

Oi lykke lykke til! Blir spennende! Gi rapport!

Uff dette er så trist! Dere har vært så utrolig uheldige :( håper så virkelig at det går veien for dere i morgen <3 skjønner godt at du er bitter. Synes nesten det er rart at de tar betalt full pris når kvaliteten er så dårlig. Er jo høykvalitetsblastoer de forplikter seg til, er det ikke?
Jo det er høykvalitetsembryo de reklamerer med, har hatt en lang runde med de allerede og kommer nok til å skrive en mer formell klage etter resultatet av dette innsettet er ferdig...de er veldig uvillige til å møte meg i en dialog rundt dette.
 
Donorkoordinator ringte i dag, donor hadde fått ut 8 egg og alle hadde blitt befruktet og overlevd første natten.. er bare å holde pusten til torsdag, da får vi vite hvor mange blastoer :angel8
 
Back
Topp