Kurs fra Emma Martine (klargjør kroppen for graviditet)

Litjmora

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprilspirene 2024❤️
Noen som har prøvd dette kurset og vil si noe om det og om du føler at det funker? Synes prisen var litt stiv, så vil ikke kaste bort penger heller
https://www.emmamartine.no/kurs
 
Last edited:
Virker som hun damen har fant seg en strålende måte å tjene penger på...

Det finnes mange måter å tjene penger på :) Jeg opplever at hun er genuint opptatt av å hjelpe, men samtidig - å forberede og ha kurs samt det som også hører til (individuell oppfølging av alle deltakere over lang tid) er jo noe som tar lang tid. Hvis man faktisk hjelper folk, hvorfor skal man ikke ta betalt?
Faktisk tror jeg ikke fortaket vil fortsette lenge hvis hun ikke også oppnår resultater i at folk får den hjelpen de behøver, jungeltelegrafen går og andre melder seg på. Med andre ord tror jeg ikke det er mulig å tjene det jeg opplever at du antyder som ufortjente penger på det over lang tid ;)
 
Ikke noe galt i det om hun kan hjelpe
Vel, jeg vet ikke helt hva du har lest på på sidene hennes, men på siden «Om» står det at hun har vært i USA og studert, men hun sier ingenting om hvor eller hva. Generelt sett er alt veldig vagt, og det ser ikke ut som hun har noen relevant utdanning innenfor dette her. Jeg er kanskje litt kynisk, men for å være ærlig så tenker jeg litt som hun over - hun tjener penger på desperate mennesker uten egentlig noen kompetanse på området. Jeg har ikke så veldig sansen for å utnytte mennesker på den måten. Når det er sagt så er jo prøving hardt, og å få personlig oppfølging fra noen tror jeg kan være fint for mange. Men personlig ville jeg nok ikke gjort det :)

Edit: denne tråden dukker opp igjen nå, og måtte inn å se på siden hennes igjen. Ser hun har skrevet at hun har mastergrad i molekylær medisin fra NTNU, og studert i USA. Tittel på masteroppgave: Modulating macrophage phenotypes as a therapeutic strategy in neurodegenerative diseases. Altså langt fra fertilitet. Jeg kjenner ikke til feltet hennes da, så usikker på hvordan molekylær medisin og hormoner forholder seg.
 
Last edited:
Vel, jeg vet ikke helt hva du har lest på på sidene hennes, men på siden «Om» står det at hun har vært i USA og studert, men hun sier ingenting om hvor eller hva. Generelt sett er alt veldig vagt, og det ser ikke ut som hun har noen relevant utdanning innenfor dette her. Jeg er kanskje litt kynisk, men for å være ærlig så tenker jeg litt som hun over - hun tjener penger på desperate mennesker uten egentlig noen kompetanse på området. Jeg har ikke så veldig sansen for å utnytte mennesker på den måten. Når det er sagt så er jo prøving hardt, og å få personlig oppfølging fra noen tror jeg kan være fint for mange. Men personlig ville jeg nok ikke gjort det :)
Det kommer jo veldig tydelig frem fra henne at dette er selvlært og ikke faglært kunnskap. Det gjør meg faktisk ingenting. Jeg er også selvlært i mitt yrke og får lønn for jobben jeg gjør. Så jeg synes forsatt ikke det er noe feil i å ta betalt om man faktisk hjelper andre. Og derfor mitt første innlegg som spør etter erfaringer fra folk som har prøvd kurset.
 
Det kommer jo veldig tydelig frem fra henne at dette er selvlært og ikke faglært kunnskap. Det gjør meg faktisk ingenting. Jeg er også selvlært i mitt yrke og får lønn for jobben jeg gjør. Så jeg synes forsatt ikke det er noe feil i å ta betalt om man faktisk hjelper andre. Og derfor mitt første innlegg som spør etter erfaringer fra folk som har prøvd kurset.
Det er jo selvfølgelig ditt valg, men 5000kr for en person som er flink til Google syns jeg er litt vel heftig. Og det er mange yrker man kan gjøre godt som selvlært, men dette blir som alternativ medisin. Og forskning viser at det ikke har noen effekt - annet enn placebo. Og det er der min skepsis til dette kommer inn.
 
Det er jo selvfølgelig ditt valg, men 5000kr for en person som er flink til Google syns jeg er litt vel heftig. Og det er mange yrker man kan gjøre godt som selvlært, men dette blir som alternativ medisin. Og forskning viser at det ikke har noen effekt - annet enn placebo. Og det er der min skepsis til dette kommer inn.
Om du har linker til forskning som viser at riktig ernæring ikke er helsefremmende og gjør kroppen friskere, så vil jeg gjerne se den.
Og 5000 kroner er igjen grunnen til at jeg spør etter erfaringer fra de som har tatt kurset, ikke de som mener at hun lurer folk.
Hun skriver jo selv at det ikke er en garanti for at det virker.
 
Om du har linker til forskning som viser at riktig ernæring ikke er helsefremmende og gjør kroppen friskere, så vil jeg gjerne se den.
Og 5000 kroner er igjen grunnen til at jeg spør etter erfaringer fra de som har tatt kurset, ikke de som mener at hun lurer folk.
Hun skriver jo selv at det ikke er en garanti for at det virker.
Jeg tenker at vi har veldig forskjellig syn på dette her. Håper du får noe ut av det i hvert fall.
 
Det er jo selvfølgelig ditt valg, men 5000kr for en person som er flink til Google syns jeg er litt vel heftig. Og det er mange yrker man kan gjøre godt som selvlært, men dette blir som alternativ medisin. Og forskning viser at det ikke har noen effekt - annet enn placebo. Og det er der min skepsis til dette kommer inn.

Veldig enig i det du skriver.
 
Jeg tenker at vi har veldig forskjellig syn på dette her. Håper du får noe ut av det i hvert fall.
Ja det har vi nok, men jeg har jo ikke meldt meg opp og søker erfaringer. Men du har ikke noe forskning å vise til da på det du sier? Jeg er lærelysten og forskning er spennede og interessant, så tar imot med glede.
Har fått svar i en annen tråd og vet nå hva det går ut på og vet at det finnes billigere alternativ man kan velge.
Uansett så vil jo 5000 kroner kontra ca 70 000 for et nytt IVF forsøk som kanskje heller ikke funker om jeg ikke gjør noen endringer være en liten sum å ofre.
 
Ja det har vi nok, men jeg har jo ikke meldt meg opp og søker erfaringer. Men du har ikke noe forskning å vise til da på det du sier? Jeg er lærelysten og forskning er spennede og interessant, så tar imot med glede.
Har fått svar i en annen tråd og vet nå hva det går ut på og vet at det finnes billigere alternativ man kan velge.
Uansett så vil jo 5000 kroner kontra ca 70 000 for et nytt IVF forsøk som kanskje heller ikke funker om jeg ikke gjør noen endringer være en liten sum å ofre.
Har dessverre ikke noe erfaring med henne, men blir spennende å se om noen har erfaring og svarer her etterhvert! Ser hun Emma har Instagram-profil også, men det har du kanskje sett. Mye nyttig gratis kunnskap der :joyful: Kan også anbefale Marit_kolby, på Instagram. Hun deler ikke spesielt mot fertilitet, men er inne på det og mange gode tips. Hun er ernæringsbiolog :love2
 
Har dessverre ikke noe erfaring med henne, men blir spennende å se om noen har erfaring og svarer her etterhvert! Ser hun Emma har Instagram-profil også, men det har du kanskje sett. Mye nyttig gratis kunnskap der :joyful: Kan også anbefale Marit_kolby, på Instagram. Hun deler ikke spesielt mot fertilitet, men er inne på det og mange gode tips. Hun er ernæringsbiolog :love2
Takk for tips. Skal sjekke ut henne
 
Ja det har vi nok, men jeg har jo ikke meldt meg opp og søker erfaringer. Men du har ikke noe forskning å vise til da på det du sier? Jeg er lærelysten og forskning er spennede og interessant, så tar imot med glede.
Har fått svar i en annen tråd og vet nå hva det går ut på og vet at det finnes billigere alternativ man kan velge.
Uansett så vil jo 5000 kroner kontra ca 70 000 for et nytt IVF forsøk som kanskje heller ikke funker om jeg ikke gjør noen endringer være en liten sum å ofre.
Det handler ikke om at kosthold ikke har noe for seg, men at denne kunnskapen hadde jeg ikke betalt en random privatperson for. Da hadde jeg heller bedt legen om henvisning til ernæringsfysiolog. Og det er akkurat det du skriver der, som gjør at jeg mister all respekt for sånne mennesker, nemlig at man ønsker noe så sterkt at man er villig til å gjøre det meste for å få det til. Hennes «kompetanse» kan du nok helt fint Google deg til selv, uten å måtte betale mange tusen for det.
 
Det handler ikke om at kosthold ikke har noe for seg, men at denne kunnskapen hadde jeg ikke betalt en random privatperson for. Da hadde jeg heller bedt legen om henvisning til ernæringsfysiolog. Og det er akkurat det du skriver der, som gjør at jeg mister all respekt for sånne mennesker, nemlig at man ønsker noe så sterkt at man er villig til å gjøre det meste for å få det til. Hennes «kompetanse» kan du nok helt fint Google deg til selv, uten å måtte betale mange tusen for det.
Ja ok, men da kan du jo ikke si at det er placebo og at forskning viser at det ikke hjelper. Du har jo ennå ikke vist til denne forskningen som du skrev om.
Ja jeg har sikkert kunne funnet ut av dette selv, men på grunn av min livssituasjon så ønsker jeg heller å finne noen som allerede sitter på kunnskapen og selger den videre til meg, sånn at jeg slipper å bruke mye tid på det selv. Det er jo ikke en desperat stilling, men en praktisk løsning for meg. Ja jeg er villig til å gjøre alt jeg kan for å få et barn til, om det inkluderer en endring i kosthold og livsstil så gjør jeg jo det.
Men du skjønner kanskje fortsatt ikke at jeg er ute etter erfaringer med kurset her da, og ikke en hets av mitt valg om å søke kunnskap før jeg tar et gjennomtenk valg om hva jeg vil gjøre med mitt liv og mine penger.
 
Ja ok, men da kan du jo ikke si at det er placebo og at forskning viser at det ikke hjelper. Du har jo ennå ikke vist til denne forskningen som du skrev om.
Ja jeg har sikkert kunne funnet ut av dette selv, men på grunn av min livssituasjon så ønsker jeg heller å finne noen som allerede sitter på kunnskapen og selger den videre til meg, sånn at jeg slipper å bruke mye tid på det selv. Det er jo ikke en desperat stilling, men en praktisk løsning for meg. Ja jeg er villig til å gjøre alt jeg kan for å få et barn til, om det inkluderer en endring i kosthold og livsstil så gjør jeg jo det.
Men du skjønner kanskje fortsatt ikke at jeg er ute etter erfaringer med kurset her da, og ikke en hets av mitt valg om å søke kunnskap før jeg tar et gjennomtenk valg om hva jeg vil gjøre med mitt liv og mine penger.
For det første, du forstår ikke poenget mitt. For det andre forsøkte jeg å avslutte dette med å si at vi hadde helt forskjellige syn på dette, men det var du som fortsatte diskusjonen.
 
For det første, du forstår ikke poenget mitt. For det andre forsøkte jeg å avslutte dette med å si at vi hadde helt forskjellige syn på dette, men det var du som fortsatte diskusjonen.
Jo jeg ser din side av saken, men jeg er uenig i at den er gjeldene for meg. Om ditt synspunkt om meg var sant, at jeg er desperat og at hun utnytter meg så hadde jeg allerde kjøpt kurset og ikke søkt erfaringer.
Og jeg søkte mer info fra deg i mitt svar til deg der du mener du avsluttet diskusjonen. Noe du ennå ikke har svart på.
Men uansett så velger du jo selv å svare videre eller ikke. Jeg må få lov i min egen tråd å svare på de som velger å svare meg, eller ikke.
 
Jo jeg ser din side av saken, men jeg er uenig i at den er gjeldene for meg. Om ditt synspunkt om meg var sant, at jeg er desperat og at hun utnytter meg så hadde jeg allerde kjøpt kurset allerede og ikke søkt erfaringer.
Og jeg søkte mer info fra deg i mitt svar til deg der du mener du avsluttet diskusjonen. Noe du ennå ikke har svart på.
Men uansett så velger du jo selv å svare videre eller ikke. Jeg må få lov i min egen tråd å svare på de som velger å svare meg, eller ikke.
Åh herregud. Jeg hetser ikke deg, jeg har et annet syn på saken enn deg. Det er to forskjellige ting. Det er dine penger, du gjør som du vil. Men du ba om tilbakemeldinger, og det var det jeg ga. Jeg ville tro at totalt mangel på kompetanse var noe de fleste ville anse som relevant informasjon, men tydeligvis ikke. At alternativ medisin stort sett ikke fungerer er ikke noen hemmelighet, men hvis du vil ha kilder kan du så klart få kilder, og dette er det siste jeg sier.

https://www.yourfertility.org.au/everyone/lifestyle/complementary-and-alternative-therapies

https://bmccomplementmedtherapies.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12906-018-2224-7

https://forskning.no/alternativ-beh...hvorfor-alternativmedisin-ikke-virker/1174568

https://nhi.no/livsstil/alternativ-medisin/alternativ-medisin/?page=all

https://www.aftenposten.no/meninger...lternativ-behandling-er-at-den-stort-sett-ikk

https://www.cancerresearchuk.org/ab...ementary-alternative-therapies/about/why-used

Edit: om kosthold og fertilitet, en metastudie https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0002937817309456
 
Last edited:
Åh herregud. Jeg hetser ikke deg, jeg har et annet syn på saken enn deg. Det er to forskjellige ting. Det er dine penger, du gjør som du vil. Men du ba om tilbakemeldinger, og det var det jeg ga. Jeg ville tro at totalt mangel på kompetanse var noe de fleste ville anse som relevant informasjon, men tydeligvis ikke. At alternativ medisin ikke fungerer ikke noen hemmelighet. men hvis du vil ha kilder kan du så klart få kilder, og dette er det siste jeg sier.

https://www.yourfertility.org.au/everyone/lifestyle/complementary-and-alternative-therapies

https://bmccomplementmedtherapies.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12906-018-2224-7

https://forskning.no/alternativ-beh...hvorfor-alternativmedisin-ikke-virker/1174568

https://nhi.no/livsstil/alternativ-medisin/alternativ-medisin/?page=all

https://www.aftenposten.no/meninger...lternativ-behandling-er-at-den-stort-sett-ikk

https://www.cancerresearchuk.org/ab...ementary-alternative-therapies/about/why-used
Takk for linkene, men jeg ser at alle disse handler om alternativ medisin. Ikke ernæring og kosthold. Ernæring kan vel neppe ses på som alternativ-medisin. Jeg skal jo ikke igang med homeopati, akupunktur, medisiner og kosttilskudd som du har sendt linker til.

Jeg tolket dine ordvalg som hets. Du fremlegger det som en desperat handling fra meg. Fordi det er jo det du skriver. At hun selger falsk informasjon til desperate mennesker. At hun utnytter desperate mennesker. Og det er vel der jeg og du er uenig. Jeg er ikke avhengig av at en person som selger en tjeneste har fagbrev, batchelor eller master. Så lenge det hun selger er basert på forsking og fakta. Så lenge hun ikke selger hele hånda, men bare gir lillefingeren. (Dette gjelder jo selvfølgelig ikke alle yrkesgrupper)

Men som sagt så fant jeg en annen som selger det samme til en brøkdel av prisen og hun er utdannet ernæringsfysiolog. Så da regner jeg med det er innafor (også for deg da kanskje) Samme greia, bare billigere og et annet menneske med skoleutdannelse. Det samme som en ernæringsfysiolog ville ha sagt til meg om legen hadde sendt henvisning skulle man tro.
 
Last edited:
Hei!

Jeg har også vurdert dette kurset nå nylig, ettersom at prøvingen har tatt lengre tid enn jeg hadde trodd. Tar også gjerne i mot tips fra folk om dette kurset (eller lignende kurs), og om det er nyttig, og ikke ting man bare kan google seg frem til selv.

Jeg begynte å følge Emma på instagram for et par uker siden, og har scrollet meg gjennom samtlige innlegg. Her får man jo også et innblikk i hva man kan forvente på kurset tenker jeg. Etter en del research, så har jeg vel egentlig konkludert i at man kan finne ut av det meste på google/i bøker selv hvis man har overskudd til det. Ellers så er det jo en ganske kjent sak at lavkarbo er anbefalt for de med PCOS. Så jeg er absolutt ikke fremmed for at å endre kosthold, få i seg riktig næring osv er bra for både helse og fertilitet.

Jeg tenker at jeg skal forsøke å følge rådene i blant annet denne artikkelen. Healthline sine artikler baseres på forskning, og alle kilder er oppgitt i bunnen av innleggene: https://www.healthline.com/nutrition/16-fertility-tips-to-get-pregnant#5.-Eat-fewer-refined-carbs

Men jeg vil også si at jeg skjønner godt at dette er et konsept som selger, da hun (og andre kursholdere) tilbyr veiledning og tett og personlig oppfølging. Og man slipper å søke etter informasjonen selv. Jeg er jo absolutt fristet, hvem vil ikke ha litt hjelp på vegen når man begynner å bli umotivert og mister litt håpet?

Jeg tror absolutt at dersom man har en usunn livsstil med et kosthold bestående av mye prosessert mat, lite grønnsaker og frukt, for mye alkohol og koffein, for lite vitaminer og mineraler osv, så har dette en veldig negativ påvirkning på fertilitet. Det sa også gynekologen min til meg forrige uke, så jeg blir å fokusere på dette. Endre livsstilen min og bli så sunn som jeg klarer, og lage mat fra bunnen, som han virkelig anbefalte. Så det blir fult fokus her. Må rett og slett ta meg selv litt i nakken.

Men om du TS har funnet et rimeligere alternativ til veiledning, så tar jeg gjerne i mot tips her. I tilfelle jeg faller for fristelsen til å få litt hjelp. :happy:
 
Back
Topp