Lillas dagbok - Prøver på nr 2!

5+2
Over kjemisk-grensa, puh! :) Det er godt.

Rart hvor mye man blir farget av tidligere opplevelser. De gangene jeg har mistet (som ikke var kjemisk), har det ikke startet med blødninger men blitt oppdaget på ultralyd. Så dette med blødninger er ikke noe jeg bekymrer meg noe særlig for. Tenker mer på at det bare stopper opp og at jeg lever videre lykkelig uvitende. Mens andre som har hatt et mer typisk SA-forløp naturlig nok sjekker trusa og papiret titt og ofte. Vet ikke helt hvor jeg ville med dette, bare rart å tenke på o_O.

Ellers er det ikke spesielt mye symptomer enda, bortsett fra at jeg er trøtt og sulten. Kvalmen kom rundt 5+5 sist, mon tro om det blir likt denne gang? Hadde på ingen måte ekstrem kvalme eller noe som lignet hypermesis sist, men synes likevel den kvalmen var utrolig altoppslukende og vanskelig å takle :hungover: jaja, blir vel glad for symptomer uansett :joyful:

God helg til deg som leser! :Heartred
 
Hvordan går det med deg om dagen? :love7
 
6+1
Lenge siden jeg har oppdatert her! Nå var det på tide :)

Siden sist har kvalmen kommet, eller det er vel mer en slags uggenhet. I tillegg er jeg utrolig trøtt og kald. Det eneste som hjelper på kvalmen/uggenheten er å spise. Så jeg spiser. Og spiser. Og spiser... Og drikker pepsi max :hilarious: Har ikke turt å gå på vekta for å si det sånn!

I tillegg har jeg ikke lyst på kaffe lengre. Det kom ca. samtidig sist svangerskap, så det var forventet. Merkelig å ikke ha lyst på kaffe, og jeg må innrømme at jeg savner veldig den kosen på jobb/hjemmekontor. Har liksom ingenting å erstatte det med, vil ikke ha te heller. Jaja, ikke de store problemene altså!

Det blir mye tid på sofaen om dagen. Det føles best når jeg ligger horisontalt. Samboer er superflink og gjør det meste som trengs, men det flyter unektelig litt over nå her hjemme siden den ene er litt ute av spill. Sånn må det bare bli, satser på at jeg er i bedre form snart.

Jeg/vi har klart å ikke fortelle det til noen enda, det er ganske utrolig (spesielt for meg å være :rolleyes:). Jeg holdt på å si det på telefonen til bestevenninnen min her om dagen, men klarte å la vær. Vil helst ha en TUL før vi forteller noe.

God helg til deg som leser! :Heartred
 
Herlig oppdatering. Kjedelig at kvalmen/uggenheten er på plass, men det er jo et veldig godt tegn. Jeg har blitt veldig glad i den melken fra Tine med sjokoladesmak. Skummer den i melkeskummer. Det er ikke tilsatt sukker, så er som å drikke et glass melk ❤️ Enig i at det er mye kos i kaffe og at den nesten er litt trist å ikke ha lyst på det - for koffeinfri for meg gir samme glede, men hadde ikke lyst på det heller sist.
 
Hvordan går det med deg, Lilla? Har du booket deg noen TUL? ❤️

Hei gode deg :Heartred Takk som spør!

Her går det bra, med unntak av kvalmen som jeg holder på å gå helt på veggen av. På dagtid er jeg litt uggen men ingen krise, men på ettermiddagen... Da tar det helt av. Kan ikke forestille meg hvordan det må være å ha det sånn hele dagen. Er så lei! Men minner meg selv på at det er et godt tegn, kan jo egentlig ikke klage.

Jeg skal faktisk på TUL i morgen kl 09.00, så det blir utrolig spennende! Oppdaterer etter, forhåpentligvis med gode nyheter :)
 
Hei gode deg :Heartred Takk som spør!

Her går det bra, med unntak av kvalmen som jeg holder på å gå helt på veggen av. På dagtid er jeg litt uggen men ingen krise, men på ettermiddagen... Da tar det helt av. Kan ikke forestille meg hvordan det må være å ha det sånn hele dagen. Er så lei! Men minner meg selv på at det er et godt tegn, kan jo egentlig ikke klage.

Jeg skal faktisk på TUL i morgen kl 09.00, så det blir utrolig spennende! Oppdaterer etter, forhåpentligvis med gode nyheter :)
Huff, kjedelig at kvalmen er så ille. Var du like kvalm sist? Kanskje det er jente denne gangen ☺️ Så stas. Masse lykke til - gleder meg til oppdatering ❤️
 
9+0
I dag var vi på ultralyd og kunne trekke et (foreløpig) lettelsens sukk - der inne lå det nemlig en sprellende nydelig liten sak målt til 9+2 med god hjerteaktivitet :Heartred Tror det hele ble litt mer ekte for både meg og samboer, det var veldig fint :)

Jeg har fått denne ultralyden offentlig pga. historikk, og får faktisk en til en i uke 13. For et land vi lever i altså, føler meg veldig godt ivaretatt. Hadde lett tatt et par private om vi ikke fikk offentlig, men når vi først har mulighet til å få det via sykehuset så sier vi ja takk til det :hello2

Nå må jeg prøve å gjøre noe vettugt ut av resten av dagen, det blir nok ikke lett :hilarious:

Legger ved et bilde av nurket :love7
 

Vedlegg

  • C927E70C-9933-4D23-ACBC-DC6F95D423FC.jpeg
    C927E70C-9933-4D23-ACBC-DC6F95D423FC.jpeg
    315,6 KB · Visninger: 59
Last edited:
9+0
I dag var vi på ultralyd og kunne trekke et (foreløpig) lettelsens sukk - der inne lå det nemlig en sprellende nydelig liten sak målt til 9+2 med god hjerteaktivitet :Heartred Tror det hele ble litt mer ekte for både meg og samboer, det var veldig fint :)

Jeg har fått denne ultralyden offentlig pga. historikk, og får faktisk en til en i uke 13. For et land vi lever i altså, føler meg veldig godt ivaretatt. Hadde lett tatt et par private om vi ikke fikk offentlig, men når vi først har mulighet til å få det via sykehuset så sier vi ja takk til det :hello2

Nå må jeg prøve å gjøre noe vettugt ut av resten av dagen, det blir nok ikke lett :hilarious:

Legger ved et bilde av nurket :love7
Så søt! :love7 Gratulerer med vellykka ultralyd:Heartred
 
Å, så herlig å se! Gratulerer med en liten søt skatt på vei❤️
 
9+0
I dag var vi på ultralyd og kunne trekke et (foreløpig) lettelsens sukk - der inne lå det nemlig en sprellende nydelig liten sak målt til 9+2 med god hjerteaktivitet :Heartred Tror det hele ble litt mer ekte for både meg og samboer, det var veldig fint :)

Jeg har fått denne ultralyden offentlig pga. historikk, og får faktisk en til en i uke 13. For et land vi lever i altså, føler meg veldig godt ivaretatt. Hadde lett tatt et par private om vi ikke fikk offentlig, men når vi først har mulighet til å få det via sykehuset så sier vi ja takk til det :hello2

Nå må jeg prøve å gjøre noe vettugt ut av resten av dagen, det blir nok ikke lett :hilarious:

Legger ved et bilde av nurket :love7
Gratulerer så mye med vellykket ultralyd. Fine lille frøet har allerede blitt en baby ❤️
 
Fine knøttet :love7 Å, Lilla. Dette fortjente du, en enklere vei til nr. 2. Så fantastisk. Jeg har glemt å svare deg på en tidligere post ang. OUL. Det har jeg hatt, alt ser fint ut. :Heartred

Goood helg! :happy:
 
Fine knøttet :love7 Å, Lilla. Dette fortjente du, en enklere vei til nr. 2. Så fantastisk. Jeg har glemt å svare deg på en tidligere post ang. OUL. Det har jeg hatt, alt ser fint ut. :Heartred

Goood helg! :happy:

Dette er så fantastisk å høre Fiiol, jeg er så glad på dine vegne :Heartred Håper du koser deg masse med redebygging og innkjøp!

Stor klem :love7
 
13+1

Da har vi endelig vært på ultralyd igjen og alt var i skjønneste orden - jeg er så glad :Heartred

Jeg ble målt til mellom 13+3 - 13+5 men holder på egen termin frem til OUL :joyful:

Som forventet var det for tidlig å se kjønn, og jeg ville nok ikke stolt særlig på angivelse av kjønn i uke 13 uansett :angelic:

God helg til deg som leser!
 
Back
Topp