Noen som har begynt å få noen symptomer da?

Her er kvalmen tilstede men ikke noe krise på morgenen, kvelden derimot er forferdelig :(
Hmm var det sånn at en side kunne være bedre å ligge på enn den andre når det gjelder kvalme?

Ellers trøtt som bare det, ømme nippler og vondt i bekkenet allerede.. og ja glemte nesten der verste, kronisk tett nese denne gangen og :eek:
Føler meg egentlig ikke gravid da, bare sjuk haha :D
Mener å ligge på høyre side er smartest rent anatomisk :)
 
Trodde jeg hadde lite symptomer, men når plutselig alt er borte ble det veldig klart for meg at jeg hadde i alle fall NOEN... [emoji85] Brått ble jeg veldig stressa og tenker at dette har rett og slett bare ikke gått veien, og jeg som var blitt så zen! [emoji17]
 
I går hadde jeg nesten ingen symptomer, men våkna til kvalmen i dag.. Blæ
Sleit sikkelig med den sist de første ukene.
 
Her er kvalmen tilstede men ikke noe krise på morgenen, kvelden derimot er forferdelig :(
Hmm var det sånn at en side kunne være bedre å ligge på enn den andre når det gjelder kvalme?

Ellers trøtt som bare det, ømme nippler og vondt i bekkenet allerede.. og ja glemte nesten der verste, kronisk tett nese denne gangen og :eek:
Føler meg egentlig ikke gravid da, bare sjuk haha :D

Når det gjelder kvalme er det ofte best å ligge på høyre side, siden magesekken er på venstre side.

Senere i svangerskapet kan mange oppleve ubehag (vena cava syndrom) av å ligge på høyre side, så da er anbefalingen å ligge på venstre side. Det funker ofte dårlig om man er kvalm fortsatt. :p
 
Og der kom kvalmen! Og er plutselig veldig sensitiv på lukter. Går fint å være på jobb, men krever litt ekstra kjenner jeg. 6 uker i dag [emoji173]️
 
Jeg kastet opp i morges, første gang. Ved forrige graviditet kastet jeg aldri opp, var generelt lite kvalm og lite symptomer. Tror ikke jeg har kastet opp på 10 år, så det var litt uventet. :p Men det gir meg et lite håp om at dette kanskje har gått bra på tross av blødningene mine.

Jeg har også blitt forstoppet, og blir tett i nesa når jeg legger meg. Dette er symptomer jeg ikke fikk før laaangt uti svangerskapet sist. Snodig altså! o_O
 
Mener å ligge på høyre side er smartest rent anatomisk :)

Når det gjelder kvalme er det ofte best å ligge på høyre side, siden magesekken er på venstre side.

Senere i svangerskapet kan mange oppleve ubehag (vena cava syndrom) av å ligge på høyre side, så da er anbefalingen å ligge på venstre side. Det funker ofte dårlig om man er kvalm fortsatt. :p

Tusen takk for svar <3 Får håpe det hjelper litt i kveld! Sov ca 2t i natt og det funker dårlig med ei på 15mnd hjemme :)
Har også fått sånn rar følelse i beina når jeg legger meg, skikkelig ubehagelig :/
 
Her er kvalmen satt inn for fult! Måtte gå hjem tidlig idag. Og morgenkvalme?! Heledagenkvalme kan de helle si!!
 
I dag kom kvalmen for fullt her også! Og jeg er SÅ SVIMMEL! Klarte så vidt å trille jenta mi på 16 mnd til barnehagen.. Rett hjem og tvinge i meg mat uten å kaste opp, føler det sitter i halsen og kommer snart.. La meg for å sove noen timer, våknet opp like kvalm og svimmel. Så nå sitter jeg her og psyker meg opp til å hente henne igjen, fremdeles ustelt og ekkel:depressed: Var ikke så ille sist, sp håper dette varer bare en dag. Husker jeg var småkvalm hele dager sist også, men var likevel ikke i så dårlig form..
 
I dag kom kvalmen for fullt her også! Og jeg er SÅ SVIMMEL! Klarte så vidt å trille jenta mi på 16 mnd til barnehagen.. Rett hjem og tvinge i meg mat uten å kaste opp, føler det sitter i halsen og kommer snart.. La meg for å sove noen timer, våknet opp like kvalm og svimmel. Så nå sitter jeg her og psyker meg opp til å hente henne igjen, fremdeles ustelt og ekkel:depressed: Var ikke så ille sist, sp håper dette varer bare en dag. Husker jeg var småkvalm hele dager sist også, men var likevel ikke i så dårlig form..

Hufff!! Jeg har sovet til nå, stod opp - og kvalmen kom bare tilbake. Vi får trøste oss med at det er et godt tegn [emoji173]️
 
Ja, vi får trøste oss med det:Heartred

«Forskerne fant ut at kvalme og oppkast var forbundet med 50 til 75 prosent lavere risiko for spontanabort.»

Kom over denne. Selvom kvalmen er jææævlig så er jo dette litt oppmuntrende.

Noe som jeg syns er litt rart, jeg klarer ikke vann eller annen væske. Men spiser fint et rundstykke med skinke, fikk lyst på fersken i vaniljesaus.. til tross for kvalmen?! Hadde aldri skjedd med spysyken/fyllasyken[emoji23] merkelige greier.
 
«Forskerne fant ut at kvalme og oppkast var forbundet med 50 til 75 prosent lavere risiko for spontanabort.»

Kom over denne. Selvom kvalmen er jææævlig så er jo dette litt oppmuntrende.

Noe som jeg syns er litt rart, jeg klarer ikke vann eller annen væske. Men spiser fint et rundstykke med skinke, fikk lyst på fersken i vaniljesaus.. til tross for kvalmen?! Hadde aldri skjedd med spysyken/fyllasyken[emoji23] merkelige greier.

Hvilken kilde påstår dette? Så jeg som ikke er noe særlig mer enn litt "uggen" i ny og ne har dårligere odds? :wideyed:
 
https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskapskvalme-kan-vare-et-godt-tegn/

Nei det kan jeg ikke svare på. Men uggen kan jo fort være kvalme :)? Vi skal vel egentlig ikke henge oss så mye opp i slikt, men jeg tenkte det var en liten oppmuntring til de som ligger langflat ut med kvalme[emoji23]

Takk for kilde :happy: Ja, det finnes vel ikke en bedre oppmuntring enn sånne tall for de som blir helt slått ut av kvalmen :Heartred Føler veldig med dere og er jo på en måte glad for at jeg slipper det selv, men jeg er bare litt engstelig fordi jeg ikke er så veldig kvalm selv og jeg vet ikke hva som er normalt eller ikke når man er gravid :pompus: Det sto heldigvis også at: "(...) det også er mange kvinner som aldri opplever kvalme under graviditeten og at de likevel har normale svangerskap." :smiley-angelic001
 
Det var IKKE meningen at skriften skulle ha ulik størrelse :hilarious:
 
Takk for kilde :happy: Ja, det finnes vel ikke en bedre oppmuntring enn sånne tall for de som blir helt slått ut av kvalmen :Heartred Føler veldig med dere og er jo på en måte glad for at jeg slipper det selv, men jeg er bare litt engstelig fordi jeg ikke er så veldig kvalm selv og jeg vet ikke hva som er normalt eller ikke når man er gravid :pompus: Det sto heldigvis også at: "(...) det også er mange kvinner som aldri opplever kvalme under graviditeten og at de likevel har normale svangerskap." :smiley-angelic001

Heeelt normalt å ikke være kvalm :)!! min mor sier hun ikke var kvalm en eneste dag iløpet av 4 svangerskap :)
 
Jeg var engstelig selv. Ble ikke kvalm før i går 6+0. Hørte om alle som var blitt kvalm med en gang. Men nå angrer jeg litt på at jeg «ønsket» det....!
 
Heeelt normalt å ikke være kvalm :)!! min mor sier hun ikke var kvalm en eneste dag iløpet av 4 svangerskap :)
Jeg var engstelig selv. Ble ikke kvalm før i går 6+0. Hørte om alle som var blitt kvalm med en gang. Men nå angrer jeg litt på at jeg «ønsket» det....!

Godt å høre :happy:

Åå, så kjipt :( Kjenner at jeg ikke ønsker noe kvalme men vil jo at ting skal gå fint:Heartred Jeg er 6+0 i morgen :silent Håper kvalmen din roer seg snart :Heartred
 
Takk for kilde :happy: Ja, det finnes vel ikke en bedre oppmuntring enn sånne tall for de som blir helt slått ut av kvalmen :Heartred Føler veldig med dere og er jo på en måte glad for at jeg slipper det selv, men jeg er bare litt engstelig fordi jeg ikke er så veldig kvalm selv og jeg vet ikke hva som er normalt eller ikke når man er gravid :pompus: Det sto heldigvis også at: "(...) det også er mange kvinner som aldri opplever kvalme under graviditeten og at de likevel har normale svangerskap." :smiley-angelic001

Jeg var ikke kvalm forrige gang, veldig få symptomer, og hadde et veldig ukomplisert svangerskap. Sannsynligvis går det jo bra!

Nå både blør jeg og er kvalm og klamrer meg til håpet om at kvalmen betyr at dette går bra. :p
 
Back
Topp