IKM UKE 28 - 2018

Jeg er på cd 12. Har hatt 35 dagers syklus de to siste gangene så forventer el ifølge Flo appen om 8 dager. Når burde jeg begynne å teste etter el? Redd for å misse den, så vi prøver å kjøre på med annenhver dag
 
Da har vi samme datoer [emoji4] Tester du for EL?
Ikke gjort det på første PP :) men skal denne mnd. Har ikke registrert syklusen min før de siste to mnd. Den første var på 26 dager og denne var på 24, så har ikke peiling på når EL er :P Gjør du?

Men hvis man har mulighet så bør man vel treffe EL om man har sex hver dag? Så om det ikke blir en graviditet så er det noe annet en at man ikke traff EL hvertfall?
 
Ikke gjort det på første PP :) men skal denne mnd. Har ikke registrert syklusen min før de siste to mnd. Den første var på 26 dager og denne var på 24, så har ikke peiling på når EL er :P Gjør du?

Men hvis man har mulighet så bør man vel treffe EL om man har sex hver dag? Så om det ikke blir en graviditet så er det noe annet en at man ikke traff EL hvertfall?

Ja, jeg tester og har blitt gravid hver gang jeg har funnet eggløsning. Har EL på dag 13/14. Jeg klarer bare ikke holde på barnet. Har hatt en del MA.

Tja, du kan treffe eggløsning, men likevel ikke bli gravid. Mange befruktede egg går til grunne ila. de første dagene og dersom det kommer seg til livmoren skal det feste seg. Og dersom det faktisk skjer så må kroppen produsere nok progesteron for å holde graviditeten i gang... så det er mye annet som skal klaffe selv om man finner EL.

Det anbefales å ha sex annenhver dag. Da vil det alltid være sæd i egglederne dine som er klare til å befrukte et egg når det slippes. Kommer helt an på sædkvaliteten til mannen din, men sex hver dag kan være litt mye [emoji13] Han må jo fylle opp lagrene igjen! Sæden kan overleve ganske mange dager i skjeden så det skal visstnok være tilstrekkelig [emoji5]
 
Ja, jeg tester og har blitt gravid hver gang jeg har funnet eggløsning. Har EL på dag 13/14. Jeg klarer bare ikke holde på barnet. Har hatt en del MA.

Tja, du kan treffe eggløsning, men likevel ikke bli gravid. Mange befruktede egg går til grunne ila. de første dagene og dersom det kommer seg til livmoren skal det feste seg. Og dersom det faktisk skjer så må kroppen produsere nok progesteron for å holde graviditeten i gang... så det er mye annet som skal klaffe selv om man finner EL.

Det anbefales å ha sex annenhver dag. Da vil det alltid være sæd i egglederne dine som er klare til å befrukte et egg når det slippes. Kommer helt an på sædkvaliteten til mannen din, men sex hver dag kan være litt mye [emoji13] Han må jo fylle opp lagrene igjen! Sæden kan overleve ganske mange dager i skjeden så det skal visstnok være tilstrekkelig [emoji5]

Ok :) var redd vi ikke hadde sex nok (se bilde :) ) eller ikke traff EL. Men da er det kanskje ikke det som var «problemet», så får vi prøve på nytt med godt mot!

Så trist å høre, håper en spire sitter helt ut denne PP <3 *klem*
 

Vedlegg

  • 460D1C54-29FF-4835-9B2F-05B12228877B.png
    460D1C54-29FF-4835-9B2F-05B12228877B.png
    791,4 KB · Visninger: 73
Hehe, ikke sant. Er rimelig klar jeg også!! Det som er fint med lang tr er at el ikke er langt unna når jeg først slutter å blø da [emoji14] men pleier å ha litt sen el, CD 16-18.
Blir spennende.. gruer meg litt til å måtte tolke eltestene. I 2016 så var de negative til den ble positiv. Men forrige syklus testa jeg for å se.. var jo utslag hele tiden, men var lett å se når den var positiv. Samt mye slim.

Håpehåpehåpe!
 
Blir spennende.. gruer meg litt til å måtte tolke eltestene. I 2016 så var de negative til den ble positiv. Men forrige syklus testa jeg for å se.. var jo utslag hele tiden, men var lett å se når den var positiv. Samt mye slim.

Håpehåpehåpe!
Jaa, håper jeg også, for begge!!! Ammet du også enda?
 
CD 10. Tok denne gtesten for løye. Har bare 1 el. 2 eltester igjen, tenkte å ta en i morgen. Tok en el tidligere idag, ble sterk, selv om det var utvannet urin. Får håpe el nærmer seg[emoji122]
Vis vedlegget 263082
 
Last edited:
Samme her! Tenker du å fortsette i svangerskapet? :) Jeg ønsker det! Håper jeg kan tandemamme dem også, har hørt det kan minske søskensjalusien og styrke båndet mellom dem <3
Har faktisk ikke tenkt på d. men regner med at det blir jeg nokk å gjøre [emoji4] lille her e alt for gla i puppn t å gi den opp så [emoji4]
 
Back
Topp