Boblas vei mot drømmen om søsken ♡

Gratulerer med 28 uker! :D Og ikke minst med ny fin bil. El-bil er fine greier, elsker den mannen valgte her (hyundai ioniq). Så behagelig å kjøre, og ikke minst greit med en som ikke koster så mye å kjøre pr mil, mtp hvor mye vi kjører. :) Litt liten til å være hovedbil da, men vi fikk plass til hele Basson-vogna vi kjøpte, med både bagdel og sportsdel, i bagasjerommet så er mer enn stor nok. Bare verre når hundene må være med. :p

Og den har litt mer fancy ekstrautstyr enn stasjonsvogna vi og har, som f.eks hel-elektrisk sete som automatisk går tilbake når døra åpnes. Lettere for en blåhval å sette seg inn da. :p Og så husker den to ulike seteinnstillinger, så jeg bare trykker på en knapp og vips er jeg plassert perfekt, og det bare ved å såvidt løfte en finger. :hilarious:
 
Gratulerer med 28 uker! :D Og ikke minst med ny fin bil. El-bil er fine greier, elsker den mannen valgte her (hyundai ioniq). Så behagelig å kjøre, og ikke minst greit med en som ikke koster så mye å kjøre pr mil, mtp hvor mye vi kjører. :) Litt liten til å være hovedbil da, men vi fikk plass til hele Basson-vogna vi kjøpte, med både bagdel og sportsdel, i bagasjerommet så er mer enn stor nok. Bare verre når hundene må være med. :p

Og den har litt mer fancy ekstrautstyr enn stasjonsvogna vi og har, som f.eks hel-elektrisk sete som automatisk går tilbake når døra åpnes. Lettere for en blåhval å sette seg inn da. :p Og så husker den to ulike seteinnstillinger, så jeg bare trykker på en knapp og vips er jeg plassert perfekt, og det bare ved å såvidt løfte en finger. :hilarious:
Takk! :D
Vi vurderte også ioniq, men siden vi bare skal ha en bil så ble den litt for liten. Av el-biler var det egentlig bare Tesla som oppfylte de kravene og ønskene vi hadde, i alle fall av de bilene som er tilgjengelige på markedet nå.

De funksjonene du nevner der har vår bil også, og så langt må jeg si at de er blant mine favoritter. Denne blåhvalen tar gladelig i mot all hjelp hun kan få :p
 
Takk! :D
Vi vurderte også ioniq, men siden vi bare skal ha en bil så ble den litt for liten. Av el-biler var det egentlig bare Tesla som oppfylte de kravene og ønskene vi hadde, i alle fall av de bilene som er tilgjengelige på markedet nå.

De funksjonene du nevner der har vår bil også, og så langt må jeg si at de er blant mine favoritter. Denne blåhvalen tar gladelig i mot all hjelp hun kan få :p

Når en skal ha bare en bil blir den litt liten ja, og så har den jo ikke helt den samme rekkevidden som Tesla - selv om den har ganske grei rekkevidde siden den har så lavt forbruk, på tross av lite batteri. Men den er overraskende romslig til å være så liten egentlig, jeg var heller skeptisk da samboeren viste meg den første gang. :hilarious:

De er så geniale altså. :Heartred Og i vinter var varme i rattet også en favoritt må jeg innrømme. :knegg:
 
Ja, de er veldig romslige. Har et ønske om flere barn etter hvert, så det var er ufravikelig kriterie at bilen har god plass.
Tror selv jeg "som bare pakker det mest nødvendige" hadde kunnet reise på bilferie med en sånn bil
 
Når en skal ha bare en bil blir den litt liten ja, og så har den jo ikke helt den samme rekkevidden som Tesla - selv om den har ganske grei rekkevidde siden den har så lavt forbruk, på tross av lite batteri. Men den er overraskende romslig til å være så liten egentlig, jeg var heller skeptisk da samboeren viste meg den første gang. :hilarious:

De er så geniale altså. :Heartred Og i vinter var varme i rattet også en favoritt må jeg innrømme. :knegg:
Det hjelper nok på plassen at de ikke trenger motor :laughing002

Varme i rattet om vinteren høres absolutt ut som en vinner :) vi har satt på forvarming av bilen slik at den er 20 grader på innsiden når vi skal kjøre til jobb. Her er det frost om natten enda, så det er svært behagelig å sette seg inn i varm bil :)
 
Uke: 29+2

Termin: 7. juli

Kjønn: Gutt :Heartblue

Trimester: Tredje

Neste kontroll: Glukosebelasningstest 27. april og svangerskapskontroll hos jordmor 8. mai

Babyens størrelse: 1350 gram og 35 cm i følge BV-appen. Var på ultralyd 28+6, og han ble da estimert til å være 1250 gram, noe jordmor sa var 3 % over snittet.

Kjenner du liv: Ja :Heartblue

Vektøkning: +7,5

Plager: Bekkenløsning, halsbrann og dårlig søvn.

Humør: Som vanlig :)

Status jobb: I 100 % jobb

Cravings: Ingen.

Tanker om fødsel: Har ikke tenkt så mye på det enda. Er vel umulig å planlegge uansett, men kunne tenkt meg å prøve badekar som smertelindring og vil sannsynligvis ha epidural.

Innkjøp: Ingenting nytt

Annet: Fredag forrige uke fikk jeg en infeksjon i hånden som gradvis forverret seg gjennom helgen, til tross for at jeg fikk antibiotikatabletter. På grunn av dette ble jeg innlagt på sykehuset på søndag slik at infeksjonen kunne behandles med intravenøs antibiotika i stedet for tabletter. Skulle egentlig ha tatt glukosebelastningstesten mandag denne uka, men legen mente at infeksjonen kunne påvirke blodsukkeret, så den er utsatt til behandlingen er ferdig. Jeg ble skrevet ut fra sykehuset på tirsdag, og går nå på litt sterkere antibiotikatabletter enn de første jeg fikk.
Hånden ser heldigvis nesten helt bra ut nå, og i dag reiser jeg og mannen til Paris! :smiley-bounce015
 
Gratulerer med 29 uker.

Ekkelt med en sånn infeksjon og sykehusinnleggelse da. Jammen godt du er passet godt på og at behandlingen fungerer.

kos dere på tur
 
Tusen takk!

Ja, det var ekkelt, men legene og sykepleierne var hele tiden veldig påpasselig med at alt de gjorde var trygt for lille i magen, så jeg følte meg veldig godt ivaretatt :)
 
Så bra. Er som regel det viktigste for mor det
 
Så bra. Er som regel det viktigste for mor det
Ingen tvil om det. Selv om man selvfølgelig ikke kan se med en gang om babyen har tatt skade av medisiner, så var det i tillegg veldig godt å dra på UL etter utskrivelsen og se at alt var bra der inne.
 
Det vil jeg tro. Du får jo antibiotika som er trygt å bruke under svangerskap da
 
Det vil jeg tro. Du får jo antibiotika som er trygt å bruke under svangerskap da
Ja, de passet nøye på det. De ville sannsynligvis prøvd en annen type antibiotika i tablettform for å bli kvitt infeksjonen i stedet for å behandle den intravenøst om jeg ikke hadde vært gravid, men siden det var den typen som var best utprøvd under svangerskap ønsket de å holde seg til den.
 
Skjønner det. Greit med ting som liksom har vært gjort før og sjekket ut da
 
Uke: 30+0

Termin: 7. juli

Kjønn: Gutt :Heartblue

Trimester: Tredje

Neste kontroll: Glukosebelasningstest 27. april og svangerskapskontroll hos jordmor 8. mai

Babyens størrelse: 1600 gram og 36 cm i følge BV-appen.

Kjenner du liv: Ja :Heartblue

Vektøkning: +9,8 - Enten var vekten forrige uke kunstig lav, eller så holde kroppen på mye vann etter reisingen. Kan rett og slett ikke ha lagt på meg 2,3 kg på én uke :hilarious:

Plager: Bekkenløsning, halsbrann og dårlig søvn.

Humør: Som vanlig :)

Status jobb: I 100 % jobb

Cravings: Ingen.

Tanker om fødsel: Prøver å planlegge så lite som mulig, men er åpen for å prøve det meste av smertelindring. På UL 28+6 lå han i seteleie, men siden han fremdeles har god tid til å snu seg vil jeg ikke ta stilling til setefødsel vs. pks helt enda.

Innkjøp: Ingenting nytt

Annet: Svigerfar kommer for å hjelpe oss med å male i helgen. Jeg gleder meg SÅNN til å bli kvitt de hvite veggene på soverommet! :)
 
30 uker allerede?? :D

2,3 kg på ei uke høres ut som reise-vann jah. Umulig å legge på seg så mye annet i løpet av ei uke i alle fall. :hilarious: Og godt å se at det ikke bare er jeg som legger på meg. Syns så mange her på BV bare går ned i vekt eller går opp pittelitt. :p
 
30 uker allerede?? :D

2,3 kg på ei uke høres ut som reise-vann jah. Umulig å legge på seg så mye annet i løpet av ei uke i alle fall. :hilarious: Og godt å se at det ikke bare er jeg som legger på meg. Syns så mange her på BV bare går ned i vekt eller går opp pittelitt. :p
Det går da fremover med meg også :D

Her øker vekten jevnt og trutt, så du er slettes ikke alene :p Jeg har samme inntrykk som deg, synes faktisk det er overraskende mange som enten går ned i vekt, veier det samme eller går opp svært lite. Men vi har begge to gått ned ganske mange kilo tidligere, så vi skal vel fint greie det igjen ;)
 
Det går da fremover med meg også :D

Her øker vekten jevnt og trutt, så du er slettes ikke alene :p Jeg har samme inntrykk som deg, synes faktisk det er overraskende mange som enten går ned i vekt, veier det samme eller går opp svært lite. Men vi har begge to gått ned ganske mange kilo tidligere, så vi skal vel fint greie det igjen ;)

Ja, nærmer seg veldig for begge to nå! :D Jeg syns tiden fra 30+0 har rast avgårde. :eek:

De forsvinner nok greit igjen etterpå, og nå er det jo ikke så mange ukene igjen så begrensa hva en klarer å legge på seg siste tiden. Det er jo vann da eventuelt, men det renner jo fort av igjen etterpå. :)
 
30 uker allerede?? :D

2,3 kg på ei uke høres ut som reise-vann jah. Umulig å legge på seg så mye annet i løpet av ei uke i alle fall. :hilarious: Og godt å se at det ikke bare er jeg som legger på meg. Syns så mange her på BV bare går ned i vekt eller går opp pittelitt. :p
Gjetter at det for meg raser på etter hvert, men har for mye å gå på så setter pris på at det går veldig sakte opp...
 
Back
Topp