Når er jula over hos dere?

B

Bkno2015632

Guest
Godt nytt år, godtfolk [emoji93]

Vi pynter til jul lille julaften. Tirsdag denne uka ville samboer rydde ut julen igjen. Jeg syntes det var litt tidlig, har jo såvidt hatt hjemmetid for å kose meg med julepynten (vi er i selskap hver dag i romjula, pluss julaften, nyttårsaften og første nyttårsdag).

Når pakker dere ned jula hos dere?
Når pakker dere opp jula hos dere?
Er barna med på begge deler?
Er dere enige om når det skal gjøres?
 
Julepynten kommer opp like før jul.

Mentalt er jeg ferdig med jula, godt hjulpet av at jeg er igang med overtid og årsoppgjør på jobb. Men jula tas ned 13. Dag jul (eller nærmeste helg somregel i praksis)

Altså, juletre i stua enda, men det og nisser og alt annet skal ned i løpet av helgen og ungene skal vel hjelpe til ja
 
Samboer bryr seg ikke så mye om når det settes og tas ned, så jeg bestemmer egentlig :p Satte jula opp ca 14 DES (ikke treet da, men hang opp røde gardiner og sånn). Tok ned 1 Jan ;)
 
Julepynten kommer opp uka før julaften ca og treet 23. Eller så nærme som mulig[emoji4] Treet forsvant i går og resten blir nok ryddet vekk nå i helga. Har bursdagsbarn neste helga, så greit å få ut jula til det.
 
1 januar ble alt pakket bort i år, var lei og klar for 2018 og det året babyen blir født[emoji1305] pyntet fra midten av desember.
 
Jeg skulle ta ned julepynten i dag, og dytte vekk det sabla treet som tar sånn plass! Kom meg ikke så langt, men det var planen.
Gubben er den som liker å pynte og ordne, og vi er ganske ferdig med jul så det forsvinner vel før uken er over(håper Jeg).
Hos oss kommer pynten opp i starten av des, treet pyntes lillejulaften.
 
Julepynten kommer opp 1.advent (treet nærmere julaften), og blir pakket vekk 1 januar. Barna er med på begge deler. ☺️
 
Her pyntet vi 23 å heiv ut i går, blir veldig fort lei julepynt så det blir bare tidligere og tidligere vi hiver ut hvert år.
 
Som regel helga etter nyttår blir det pakket bort. Har 2 års lag på lørdag så blir nok pakket bort før det. Skulle ha lag hjemme med julepynt men det var alt for mange som sa ja ( i fjor kunne nesten ingen og gikk beskjed om at helga etter nyttår var travel)så vi tar det inne hos svigers. Går se når det vi tar det ned siden jeg driver å ommøblerer rommer til yngste. Holdt på i over 1 time og ikke kommi noen vei. Dumme små merkelige rom med 6 vegger
 
Pynter lille julaften, tar ned 13. Dag, eller den helga det passer best etter det. Juletreet skal stå i stua fram til lørdag. KS på mandag, så før det skal det ryddes ;)
 
Jula kom opp rundt 1.desember, bråbestemte meg og ryddet den vekk igjen på nyttårsaften. Orker ikke ha jul langt uti januar.
 
For oss er det mest jul på forhånd, så vi pleier å pynte til jul rundt 1. søndag i advent. Juletre kommer en liten uke før julaften, og 1. nyttårsdag pakkes alt ut i stor fart - og da er det så utrolig deilig at huset (og vi) er klare for våren :)
 
Vi er skjønt enig om at når juleferien er over, er julen over, så vi pakket vekk alt av julen 1. januar.

Juletreet pyntes lille julaften, mens staker og stjerner og sånt kommer opp rundt 1. desember. Så kommer nissene og den andre pynten snikende litt etter litt, men hovedpyntingen skjer nok uken før jul.
 
Starter å pynte 1 desember + juletreet 20 desember.
Pakker ned jula like før nyttårsaften.
 
Pynter til jul 1 desember, juletreet blir også pyntet da. Pakker ned jula 1 eller 2 januar. Da er jula over for min del [emoji4]
 
Julepynten kom inn 20.desember og ut 2.januar. Var digg !
 
Vi pyntet litt sent i år, helga før jul. Da kom alt på en gang.

Står fortsatt oppe. Tar det til helga tenker jeg. Det pleier det.
 
Julepynt fra 1 desember til 1 januar :)
 
Back
Topp