Ta lappen som voksen.

NinjaInPyjamas (bygdejente)

Gift med forumet
Himmelbarn
Marsboerne2017
Flere som har gjort det?

Hadde første kjøretime i dag og er nå satt opp på bane. Hadde riktignok to timer i dag. Etter dey er det bare langkjøring igjen er det ikke? Går det virkelig så fort?

Vet jeg må bestå teorien før jwg kan kjøre opp.
 
Hei!

Jeg vet ikke så mye om hva som er vanlig tidsbruk, men det er en del ting du må gjennom før oppkjøring.
Noen er obligatoriske, men det viktigste er jo egentlig kjøretimene mellom. Mellom banekjøringen og langkjøringen, skal kjørelærer vurdere om du er klar til å gjennomføre denne avsluttende opplæringen, eller om du bør ha flere kjøretimer. Det er gjerne her det går mest tid - for etter banekjøringen kommer du ikke videre, før kjørelærer mener du behersker bil og trafikk godt nok til å fortsette. Banekjøringen, derimot, kan det være greit å bare bli ferdig med, så fort du behersker bilen greit nok - og det mener nok kjørelærer at du klarer å få til før du har tidspunkt for banekjøringen :)

Masse lykke til iallefall, enten det går fort eller tar litt lenger tid! :)

Her finner du litt info om hvordan opplæringen skal foregå!
 
Er ikke krav om noe utover de obligatoriske tingene nei.
Har du førstehjelp og mørkekjøring i boks fra før?
 
Jeg tok lappen for snart tre år siden, forøvrig, så i voksen alder :)
 
Er vel bare langkjøringene, glattkjøring og mørkekjøring man MÅ ha, så lenge man ellers får øvelseskjørt nok privat. Men det går jo ikke nødvendigvis fort da.

Anbefaler teorikurs! :)
 
Mannen tok det for... Skal vi se, seks år siden (og er 38 nå)

Han brukte litt tid da, for han tok pause underveis når vi fikk baby nr to.
 
Jeg tok det obligatoriske når jeg var 18-19 og teori og oppkjøring når jeg var 25+ noen kjøretimer :)

Det går ganske fort fremover i trinnene ja ;)
 
Jeg har brukt et halvt år, strøyk nå etter våken natt med sykt barn.. men tror det er veldig inviduelt. Hvor raskt du tar det samt om du får kjørt mye hjemme.
 
tok lappen da eg va 33år og høygravid med nr 2 haha.

Bruke laang tid på kløtsj og sånn- ble dyrt , men fikk da lappen til slutt :-D
 
Det var teorieksamen, langkjøring med forbikjøring, mørkekjøring, glattkjøring, bykjøring og kjøretest som var obligatorisk da jeg tok lappen.. så var det kjøretimer i tillegg.

Tok lappen da jeg var 18 år. Bor på bygda, og her er de fleste avhengig av bil..
 
Var gjennom alt det obligatoriske som 18 åring,men flyttet deretter til Oslo og følte ikke behovet for bil/lappen da. To oppkjøringen for noen måneder siden og da var jeg 22 :)
 
Tok lappen når jeg var rundt 24 år. Har alltid hatt respekt/ litt redd for trafikken og kviet meg for å øvelseskjøre, men kom til ett punkt at jeg tenkte `nå må jeg få lappen`, og kastet meg ut i det. Øvelseskjørte mye med min mor, og resten av di obligatoriske timene hadde jeg med kjørelærer. Sparer mye penger på å kjøre med en litt hver dag , utenom di timene man har med kjørelæreren :happy: Hadde kjøretimer når jeg var gravid , men på slutten var magen i veien så det ble vanskelig å kjøre , hehe. Tok opp kjøretimer igjen når eldstemann var 5 mnd, og brukte 3 mnd på resten av timene og oppkjøring. Sa til mannen at `jeg skal ikke ha fler barn før jeg får lappen `; og 3 mnd senere etter at jeg fikk lappen ble jeg gravid med andremann :D
 
Tok lappen når jeg var rundt 24 år. Har alltid hatt respekt/ litt redd for trafikken og kviet meg for å øvelseskjøre, men kom til ett punkt at jeg tenkte `nå må jeg få lappen`, og kastet meg ut i det. Øvelseskjørte mye med min mor, og resten av di obligatoriske timene hadde jeg med kjørelærer. Sparer mye penger på å kjøre med en litt hver dag , utenom di timene man har med kjørelæreren :happy: Hadde kjøretimer når jeg var gravid , men på slutten var magen i veien så det ble vanskelig å kjøre , hehe. Tok opp kjøretimer igjen når eldstemann var 5 mnd, og brukte 3 mnd på resten av timene og oppkjøring. Sa til mannen at `jeg skal ikke ha fler barn før jeg får lappen `; og 3 mnd senere etter at jeg fikk lappen ble jeg gravid med andremann :D
Jeg trenger faktisk bate teorien og selve oppkjoringa. Gikk veldig fort men jeg kan jo kjøre :p Det er nok teorien som for meg kommer til å være vanskelig. Synes de spm er helt umulige :D
 
Jeg trenger faktisk bate teorien og selve oppkjoringa. Gikk veldig fort men jeg kan jo kjøre :p Det er nok teorien som for meg kommer til å være vanskelig. Synes de spm er helt umulige :D

Jeg synes også at teorien var litt vanskelig, måtte opp tre ganger før den satt :D Lettere å gjøre ting i praksis enn teoretisk syntes jeg.. Betalte for 7 dager på teoritentamen.no , tok å svarte på spørsmål og leste helt til jeg bestod flere ganger der:smug: Tabben som jeg gjorde di to første gangene var at jeg svarte på ett spørsmål, ble usikker og begynte å tvile om det var det riktige svaret og byttet svar osv, og da ble det bare surr :depressed: Ofte er det du svarer det riktige svaret , selfølgelig ikke alltid men i mine tilfeller har det virket som at det har vært det, hehe
 
Besto teorien på første forsøk og er satt opp til oppkjøring 1.12 :D Gikk fort dette :)
 
Back
Topp