☆ Skravletråd September ☆

jo men selv om du forventer det så betyr ikke det at alle barn sier fra.
Det tar vel ikke så mye ekstra tid å bare si fra selv?
Neida. Det er jo naboen.

Så at vi hører dem dem er greit. Det overrasket meg ikke så mye. (bare mannen som antok man kunne høre med henne. Jeg hadde nok sendt melding til mora)

Var det om jeg forventer for mye av mine jeg lurte på. Men det har jo funket så langt så da fortsetter vi sånn tenker jeg.
 
Har hatt sofa tjeneste idag. Det hjalp på sammentrekningene. Ga mannen tillatelse til å dra å ta noen øl med noen kompiser. Ungene skal straks i seng. Deretter tenker jeg å sette på en film[emoji4] ha en fin lørdagskveld
Ta livet med ro hørtes bra ut
 
Btw, hva forventer dere av egne barn rundt seks år ang å spørre om lov til å bli med andre et sted?

Mannen skulle altså ta med bølingen på forballbana. Og de var ute sammen med nabojenta. "våre" gikk på do og hun hjem for å be om lov/si fra.

I det de skal til å gå spørr mannen "hva sa moren din?" "Jeg fikk lov" burde man dobbeltsjekke det?

Det neste som skjer er nemlig:
Naboen roper på ungen sin

Hva sa du i sted?
Jeg skal på xxx (navn på forballbana)
Hvorfor det?
Spille fotball.

Altså. Fått lov = mamma aner ikke noe om at hun skal være med min mann og fem andre unger.

Når de begynner på skolen så forventer jeg at et barn snakker sant om slike ting. Jeg hadde nok ikke dobbeltsjekket. Og iallefall ikke for en så kort tur til fotball banen.
Men i fremtiden hadde jeg nok ikke tatt med barnet uten å dobbeltsjekke med foreldrene. Og kanskje lagt det litt tydelig frem for barnet også. Type, siden du ikke snakket sant sist må vi dobbeltsjekke.
 
Ehh...

Greit å ha tid til alt som skjer i desember

Det er julegrantenning og adventskonsert med korpset. Det et julekonsert med kulturskolen. Det er trolig ekstra øving før sistnevnte. Flere. Det er juleavslutning på forball og det korpset (men det er bare at siste øvelsen før jul heller er avslutning) og med kulturskolen (uka etter at korpset har gitt seg) og juletrefest på skolen. Det et Lucia i barnehagen og kanskje julefest der også? På jobb har jeg heldigvis bare julefrokost som vel de senere år har blitt julelunsj. Meb uansett på dagen. Julebordet skal vi ja nå i oktober faktisk. Digg, før har det også vært i desember.
Vil nå si at det er koselig i forhold til å måtte fly i stappfulle butikker og stresse med de siste gavene.
 
Har hatt sofa tjeneste idag. Det hjalp på sammentrekningene. Ga mannen tillatelse til å dra å ta noen øl med noen kompiser. Ungene skal straks i seng. Deretter tenker jeg å sette på en film[emoji4] ha en fin lørdagskveld
Så bra det hjalp[emoji4] Ha en fin kveld og kos deg med film.
 
Vil nå si at det er koselig i forhold til å måtte fly i stappfulle butikker og stresse med de siste gavene.
Tja. Jeg stresses ikke av gaver på den måten.
Og joda, hver for seg er alt dette koselig, men vi henger i stroppen i desember fant vi ut særlig i fjor og enda mer er det i år og det skjer så mye at de små tingene jeg har lyst til sliter jeg med å finne tid til. Så julegaver ungene skal lage må de lage i november. Førstr halvdel helst. Baking, pynting og å lage godteri må planlegges og smettes innimellom mer av det blir uten barn enn jeg ønsker for skal vi rekke det blir noe på kvelden. Det er nok å henge i stroppen for å rekke oppmøte her og der gjerne tidvis så man tvinges til å avspassere for å rekke det. DET stresser meg mer enn gavehandel i desember. Vel, jeg handler mest på stappfulle butikker en sen kveld i november når det er kundekveld fra 20 til 24 med mange meget gode tilbud. Da hamstrer jeg mye gaver. Mannen er hjemme med ungene for han stresses av slikt, mens jeg koser meg.
 
Tja. Jeg stresses ikke av gaver på den måten.
Og joda, hver for seg er alt dette koselig, men vi henger i stroppen i desember fant vi ut særlig i fjor og enda mer er det i år og det skjer så mye at de små tingene jeg har lyst til sliter jeg med å finne tid til. Så julegaver ungene skal lage må de lage i november. Førstr halvdel helst. Baking, pynting og å lage godteri må planlegges og smettes innimellom mer av det blir uten barn enn jeg ønsker for skal vi rekke det blir noe på kvelden. Det er nok å henge i stroppen for å rekke oppmøte her og der gjerne tidvis så man tvinges til å avspassere for å rekke det. DET stresser meg mer enn gavehandel i desember. Vel, jeg handler mest på stappfulle butikker en sen kveld i november når det er kundekveld fra 20 til 24 med mange meget gode tilbud. Da hamstrer jeg mye gaver. Mannen er hjemme med ungene for han stresses av slikt, mens jeg koser meg.
glad vi har en rolig desember med ting vi bare ønsker som teater, kino osv
 
Back
Topp